What?
Perempuan ke yang langgar aku tadi. Kuat gila perempuan ni, sampai sakit bahu aku.
"Ah! Minta maaf encik. Saya nak kejar adik saya tadi. Dia rembat aiskrim saya, itu yang saya lari ni."
Aku pandang mukanya. Wajahnya yang putih bersih itu cukup sempurna bagi seorang perempuan. Ditambah dengan lesung pipit di kedua-dua belah pipinya menyerlahkan kemanisan wajahnya.
Seketika mataku bertembung dengannya. Lantas aku mengalihkan pandangan. Dia nampak ke aku tenung dia dari tadi? Atau dia pun tenung aku sekali?
Aku berdehem membuatkan dia tersentak. Wajahnya bertukar menjadi merah. Malu ke marah?
"Apa yang kau nampak dekat masa depan aku, huh?"
Mukanya berkerut menandakan dia tidak mengerti maksudku.
"Yelah, kau tenung muka aku macam boleh tilik masa depan aku je."
Aku melemparkan kata sarkastik.
"Oh, tak saya nak tengok ada luka tak. Itu aje..."
Aku mengerutkan wajah. Boleh terima ke alasan macam tu? Nampak sangat alasan tangkap muat je...
Aku berlalu meninggalkannya. Tak ada faedah aku melayan perempuan ni...
"Encik, tunggu!"
Langkahku terhenti. Nak apa lagi perempuan ni? Aku memusingkan badanku menghadap si dia.
"Awak tak bagitau lagi nama awak."
"Perlu ke?" soalku.
"Perlu lah."
Dia melebarkan senyuman dan menampakkan sebaris giginya yang putih bersih itu.
"Tak."
Aku menidakkan permintaannya. Tak boleh dilayan sangat perempuan ni. Nanti makin menjadi-jadi
"Perlu," ujarnya dengan nada bersahaja.
"Tak..."
Aku masih lagi membantah sambil berjeda.
"Perlu... "
"Tak!" Aku meninggikan suara. Harap dia give up lah...
"Perlu!" Dia membalas dengan nada yang lagi tinggi. Anak siapa ni, tak tahu malu betul!
"Kau ni mental ke hah? Ada wayar putus eh dekat otak?"
"Aah sebab tulah awak perlu bagitau nama awak dekat saya supaya wayar yang putus tu boleh sambung balik. Dan hati kita pun boleh bersatu... cia cia cia!"
Aku terpana. Beraninya perempuan ni, baru kenal kut... Aku pandang dia dari atas sampai bawah, sengaja ingin membuat dia tidak selesa.
Tapi malang, sikit pun dia tidak kisah. Malah lagi menghadiahkan kenyitan yang membuatkan aku nak muntah sekarang.
YOU ARE READING
She's Mine[C]
Romanceبسم الله الرحمن الرهيم... Karya sulung @MissRose___ 🔅🔅🔅🔅🔅🔅 "Kau ni mental ke hah? Ada wayar yang putus eh kat otak kau?" - Zayn Khayrie "Aah, sebab tu lah awak kena bagitau nama awak dekat saya supaya wayar yang putus tu bersambung bali...