Chap 16

1.8K 163 70
                                    

Aku berlari anak mendekati mereka

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Aku berlari anak mendekati mereka. Jantungku berdegup kencang seakan mahu luruh. Sungguh aku risau sekarang.

Aku meluru ke arah lelaki itu. Tanpa sebarang amaran aku menghadiahkan penumbuk dipipi kanannya. Terus tersungkur jatuh dia di atas lantai.

Sebaik sahaja Airis melihatku pantas dia memelukku erat. Mukanya terlihat jelas kemerahan. Terasa getaran daripada badannya.

Hatiku sayu melihat keadaannya. Maaf sebab aku tak ada masa kau perlukan aku. Lepas ni, aku janji takkan ada orang lain dapat sakitkan kau lagi.

Pandanganku alihkan pada lelaki berambut coklat yang berada di atas lantai akibat tumbukanku tadi. Dia hanya membalas pandanganku dengan jelingannya.

"Don't ever you try to close to her... cause she's mine!" Aku memberikan amaran padanya. Lantas dia bangun lalu tersenyum sinis padaku.

Dia menegakkan badannya yang sasa itu. Jelas kelihatan segala otot badannya kerana dia mengenakan kemeja yang mengikut bentuk badan.

Dengan segala otot itu, sedikit pun tidak menggentarkan aku. Aku takkan biarkan sesiapa sentuh Airis!

"So, inilah Zayn Khayrie tu. Not bad... by the way, thanks for the gift. I'm really appreciate it," ujarnya. Pipinya yang baru sahaja menjadi mangsa keganasan aku diusap perlahan.

Dadaku berombak laju. Amarahku tidak dapat dikawal. Ada juga yang mati
nanti...

"Relax, inhale... exhale... Wait! Rasa kurang ajar pula tak kenalkan diri dulu kan? Nama aku Aidan Amir. Bekas tunang Airis Qaireena," katanya apabila perasan akan tingkah lakuku yang tidak dapat dikawal.

Matanya menjeling Airis yang bersembunyi dibelakangku. Aku tertawa kecil sebaik mendengar ayatnya.

"Bekas je. Aku 'bakal suami' dia. Tolong hormat sikit."

Aku menekankan perkataan bakal suami itu. Sedikit pun wajahnya tidak menunjukkan sebarang reaksi.

"Yang dah kahwin pun boleh cerai, inikan pula baru bertunang. For your information Airis pernah jadi milik aku dan akan selamanya jadi milik aku. Mark my words!"

Geram je aku tengok mamat ni. Dahlah dengan rambut berkarat, baik kau pergi cuci rambut kau tu dulu sebelum ada hati nak rampas Airis dari aku.

"Kau tu bekas buat cara bekaslah bro. Jangan sampai aku jadikan kau bekas makanan untuk mak aku," tuturku padanya.

"Wah, its so funny though. Do my face look like I care about that. This is Aidan, and I always get what I want! Setakat lelaki macam kau, aku boleh singkirkan macam tu je," ujarnya dengan riak sekali.
Aku mengepal penumbuk lalu tanganku naikkan ke atas. Namun, Aidan tidak menayangkan riak takut. Malah lagi menadahkan wajahnya padaku.

Aku menurunkan tanganku. Lebih baik jangan gunakan keganasan, Zayn. Makin kau melawan makin dia sukalah kan. Kemudian aku mengundurkan diri setapak darinya.

She's Mine[C]Where stories live. Discover now