"Hoi! Kau berani sentuh kawan aku!" Aku mencelikkan mata sebaik mendengar suara garau seseorang.
Bertempiaran mereka lari meninggalkan aku di tepi jalan. Aku gagahkan diri untuk bangkit.
"Ah! Sakitnya."
"Sini aku tolong kau." Baru aku perasan Hadi ada di sebelah aku. Aku memautkan lenganku di bahunya. Dengan perlahan aku cuba untuk bangun.
Serentak itu sakit datang bertandang dari tulang belakang membuatkan aku hilang imbangan.
"Teruk keadaan kau ni. Jom aku bawa kau pergi hospital," ajak Hadi. Aku menggeleng kepala.
"Aku tak nak pergi hospital. Hantar aku balik je. Sikit je ni."
"Mana boleh. Teruk kau kena belasah tadi. Dah aku hantar kau pergi hospital," desak Hadi. Aku membatukan diri apabila dia ingin memapahku.
"Aku tak nak, Di. Hantar aku balik je..."
Dia memandang dengan pandangan yang agak kecewa.
"Hah, yelah. Aku hantar kau balik. Degillah kau ni." Dia memapah aku ke keretanya yang tidak jauh dari sini.
Dengan perlahan aku masuk ke dalam perut kereta. Terasa sengal-sengal di kawasan mukaku. Aku rasa mesti bengkak gila macam king kong.
Aku memandang ke luar tingkap. Eh! Tu kereta aku! Takkan biar je!
"Hadi! Kereta aku! Nanti kena curi macam mana?"
"Kau chill jelah. Nanti pembantu aku datang ambil."
Oh, aku lupa dia ni kan anak orang
kaya... suruh je 'pembantu' dia tu datang. Habis cerita."Dah pakai seat belt tu," pesannya.
🔅🔅🔅
Baru je aku menapak masuk ke dalam rumah, umi terus menyerbu aku.
"Ya Allah, Zayn! Kenapa sampai lebam-lebam ni? Gaduh dengan siapa?" Aku berdecit apabila umi membelek wajahku dengan kasar.
"Ala, umi sikit je ni. Tak ada apalah."
Seraya itu lengan aku mendapat tamparan laju dari umi. Aku menggosok lenganku.
"Apa yang sikitnya kalau dah bengkak macam ni. Pergi hospitallah! Syuh,
sana!"Umi halau aku? Sedihnya hidup.
"Tak naklah. Sikit je ni. Tak macholah kena pukul sikit pergi hospital."
"Zayn! Agaknya kamu kena pukul teruk sangat ni sampai otak pun dah mereng. Apa yang sikitnya. Muka pun dah serupa gorila dah. Bengkak sana bengkak sini,"bebel umi.
Aku mengalihkan pandangan ke Hadi meminta bantuan. Muka kesian kutayangkan. Dia melarikan anak matanya ke tempat lain.
Tak guna punya kawan!
"Ala, Zayn okey je. Tak payahlah risau. Tuam ais dah elok. Zayn naik atas dulu, eh?" Aku melintasi umi lalu menaiki tangga ke bilikku.
"Hadi! Buat apa dekat sini. Temanlah Zayn tu," arah umi pada Hadi. Terkial-kial Hadi mengejarku. Takutlah tu dengan umi.
"Kena marah ke, bang?" selorohku.
"Diamlah kau. Tak pasal-pasal aku yang kena marah," rungutnya apabila dimarahi oleh umi.
"Dah kau duduk situ dulu. Aku ambilkan beg ais," sambungnya sebelum keluar dari bilikku.
Kemudian Hadi masuk dalam bilik aku dengan membawa sapu tangan berisi ais si dalamnya. Tanpa amaran, dia terus meletakkannya di pipiku.
YOU ARE READING
She's Mine[C]
Romanceبسم الله الرحمن الرهيم... Karya sulung @MissRose___ 🔅🔅🔅🔅🔅🔅 "Kau ni mental ke hah? Ada wayar yang putus eh kat otak kau?" - Zayn Khayrie "Aah, sebab tu lah awak kena bagitau nama awak dekat saya supaya wayar yang putus tu bersambung bali...