Chap 11

2.2K 183 72
                                    

Aku tersedar di ruangan putih

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Aku tersedar di ruangan putih. Aku dekat mana ni?

"Kau dekat hospital, Zayn."

Hadi menghampiriku. Dia menuangkan air ke dalam cawan lalu dihulurkan padaku. Aku menolak cawan tersebut.

"Buat apa kau tunggu aku?" soalku sinis.

Aku ingat dia dah buang aku daripada hidup dia kan? Jadi buat apa tunggu aku? Biarlah aku...

"Aku cuma nak pastikan yang kau  hidup je. Nanti tak pasal-pasal aku masuk penjara sebab jadi punca kau mati. Heh lemah..." ujarnya sinis.

"Kau!"

Tiba-tiba pintu dikuak dari luar. Kelihatan umi, abah dan Zaf masuk membawa sebuah kek beserta lilin. Apa ni?

"Surprise! Happy Birthday, Zayn!"

Hari ini hari jadi aku ke? Macam mana aku boleh lupa? Aku lihat Hadi tersengih-sengih memandangku. Maksudnya tadi tu prank ke?

Setelah selesai menyanyikan lagu 'Happy Birthday' kek tersebut dihalakan ke arah mukaku.

"Apa ini?"soalku.

"Tiuplah dulu, Zayn." kata Hadi.

Apa main tiup-tiup kek ini? Macam budak-budaklah. Dengan terpaksa aku meniup kek tersebut. Kemudian kek tadi dibawa ke tepi lalu Hadi duduk menghadapku.

"Zayn, aku minta maaf. Sebenarnya tadi tu prank je. Tak sangka kau sampai pengsan. Kalau aku tahu kau tak makan dah banyak hari, aku tak teruskan rancangan tu. Ni semua idea Airis, aku watak utama je. Jangan marah, eh?" jelas Hadi.

"Bongoklah kau! Mati-mati aku ingat betul tadi. Kalau aku dah hempuk kepala kau dengan batu tadi padan muka kau."

Kemudian mataku memandang umi dan abah. Kedua-duanya hanya menggeleng. Eleh, umi dengan abah pun berkomplot juga...

"Zayn, umi dengan abah balik dulu lah ye. Kamu ni buat risau je. Tadi doktor kata kamu kena duduk hospital dua hari. Tulah degil sangat orang suruh makan tak nak. Asyik berkurung je dekat bilik. Kan dah sakit. Dah, umi dengan abah nak balik ambil barang kamu. Malam ni Zaf jaga."

Panjang lebar umi membebel padaku. Apalah nasib aku...

Aku hanya mengangguk. Dah kena duduk hospital... padan muka kau Zayn!
Seketika, baru aku perasan, mana Airis?

"Hadi, mana Airis?"

"Amboi, buat apa kau cari anje aku tu?"

She's Mine[C]Where stories live. Discover now