Chap 20

1.9K 131 54
                                    

"Airis, maafkan aku

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Airis, maafkan aku. Aku tak kuat nak lindung kau sentiasa. Aku lemah. Maafkan aku."

"Zayn..."

Sebelum dia bersuara aku memotong niatnya.

"Airis, aku nak kau tau yang aku sayang kau sangat. Hati aku hanya untuk kau. Tapi mungkin aku tak dapat nak miliki kau. Aku cintakan kau dengan sepenuh hati aku," tuturku dengan lemah.

Dengan tak semena-mena, dia menepuk perutku dengan kuat sekali. Aku tergamam. Minah ni memang nak aku mati ke?

"Sakit tak? Tak sakitkan? Tak payahlah nak drama sangat Encik Zayn Khayrie. Tadi tu saya yang tersiku perut awak. Bukannya kena tikam pun."

Apa? Aku tak kena tikamlah ni? Padanlah tak rasa sangat. Buat malu je...
Aku lihat Aidan sudah terkulai di atas kerusi. Mungkin kena tampar kut dengan bapak dia. Lantak la, ada aku kisah?

Aku bangun lalu menghampiri Pak Cik Adnan. Airis membuntutiku dari belakang. Dia yang sedang mengusap lembut wajah anaknya itu kurapati.

"Pak cik, saya minta maaf kalau susahkan pakcik."

Pak cik Adnan lantas memelukku dengan erat. Aku dapat rasakan titisan air mata darinya. Tanganku menepuk perlahan belakang badannya.

"Pakcik menyesal sangat, kalaulah masa boleh diulang, pakcik takkan pisahkan Airis dan Aidan."

Aku meleraikan pelukannya lalu matanya kutatap.

"Pakcik, ingat semua yang jadi pasti ada hikmahnya. Saya yakin Aidan masih belum terlambat untuk berubah. Tentang hal ni, pakcik jangan risau. Saya takkan panjangkan hal ni sampai ke mahkamah. Saya faham keadaan pakcik, cuma saya nak minta tolong."

"Apa tu nak?" Dia menyeka air matanya yang deras mengalir sedari tadi.

"Saya takut benda ni akan berulang masa hari nikah kami nanti, jadi saya nak minta pakcik awasilah pergerakan Aidan ye," pintaku. Serba salah rasanya nak cakap, tapi aku tak nak benda ni berulang.

"Inshaallah, Zayn,"

🔅🔅🔅

"Assalamualaikum! Umi, abah! Zayn dah balik!"

Kepulangan kami disambut mesra oleh umi dan abah. Umi lantas memelukku Airis bagai tak mahu lepas. Rindu sangat umi dengan minah ni.

Tak semena-mena, abah memukul lenganku. Baru balik dah kena pukul, apalah nasib aku ni...

"Kenapa abah pukul Zayn. Airis dapat peluk, sampai Zayn dapat lebam. Tak adillah macam ni," rungutku. Abah membuat mimik muka menyampahnya.

"Padan muka! Orang suruh duduk rumah, dia keluar senyap-senyap. Dahlah telefon tak reti nak jawab. Kalau ada apa-apa jadi macam mana?"

Jarang dengar abah bebel ni. Selalu umi je, ni abah pula. Rasa terharu dengar.

"Dah, Zayn pergi naik atas tukar baju. Busuk dah. Airis boleh tukar baju dalam bilik tetamu ye." Umi membawa Airis ke bilik tetamu.

She's Mine[C]Where stories live. Discover now