Po skoro nekonečně dlouhé cestě, která byla kupodivu moc klidná na to, co je čekalo, vlak konečně zastavil na nádraží King's Cross. Bylo zvláštní tady vystupovat když nejeli ani do jednoho domova.
Z nádraží bylo třeba dostat se na ministerstvo kouzel na oddělení Cestování. Přece jen, jak již bylo zmíněno, velká louže je velká louže a tu letaxem nepřeskočíte ( když dlouho není žádný,, erární" krb, ve kterém by se dalo v případě problémů či poruchy ,,zastavit", následky bývají katastrofální) a když byste se dlouho točili přenášedlem, no... řekněme, že ve větších skupinách se to pak po přistání nejeví už jako nejrozumnější nápad.
Do zaoceánský zemí si cestujete jak je jen libo, ale jen přes ministerstvo. Krom kontrol jsou zde taky jediné dopravní kouzelnické prostředky, pokud nechcete jezdit mudlovskými a u těch není úplně estetické, když kolem mudlovské kontroly propašováváte kouzly magické propriety, které ku příkladu nemají být vyváženy ze země. A v těchto případech se často stává, že pašerák nebývá ministerstvem dopadnut, pokud neudělá chybu, něco se nepokazí a pravda se mezi mudly neprovalí.
Čili cesta parníkem či letadlem by byla sice lákavá, ale na co, když tam můžete být daleko rychleji?
Profesoři studenty zavedli do jedné postranní uličky. Nikde nic nebylo, krom jednoho malého stánku s novinami a povadlými květinami zabalených ve voskovém papíru. Profesorka McGonagallová přistoupila k okýnku a vrásčitému malinkému prodavači řekla:
,, Kulové blesky už nejsou to, co bývaly. "
A prodavač jí odpověděl:
,, Mají nekvalitní násady. "
,, Ale to měly vždycky! "
Zahulákal odněkud z davu přihlížejících studentů James a ihned schytal ruku přes pusu od Mell a loket do žeber od Lily která na něj sykla:
,, Sklapni Jamesi, jestli nechceš zpátky do školy. "
,, Hele, my všichni, co famfrpálu rozumíme, to víme, ale Minnie si dneska naštvat nechceš, jasný? Jestli ti to nedochází, tohle bylo nejspíš jen nějaké heslo."
přidala se Mell.
,, O kvalitě košťat se můžeme pobavit, pane Pottere, až se s tím svým naučíte manévrovat dostatečně dobře na to, abyste mohl pomoct kolejnímu družstvu vyhrát školní pohár. Maximálně jsem o tom s Vámi ochotná prohodit pár vět, pokud letos neprohrajeme. "
Odpověděla mu McGonagallová aniž by se na něj ohlédla.
,, U Merlina, ona dokáže člověka zničit a zároveň povzbudit během dvaceti vteřin. Já si na to za ty roky pořád nějak nezvykl. "
Podotkl pološeptem Remus.
,, To je čemu se divit, když jsi součástí Pobertů."
odpověděla mu Mary.
,, Kde je Sirius? "
Otočil se po kamarádovi James.
,, Před chvílí šel někam dozadu... "
Řekl Peter.
,, ...šla s ním Marlene, nemusíme se o něj bát, ta na něj dá pozor. "
,, Hlavně aby dala pozor sama na sebe."
Nechala viset ve vzduchu Lily to, co nikdo neřekl nahlas, ale všichni na to mysleli.
Ne, Marlene je holka s vlastní hlavou, jsou jen přátelé. Sirius jí nebude moct ublížit. Není hloupá.Během těchto pár vteřin rozhovoru cosi za stánkem zacvakalo a zavrzalo a boudička se odsunula na stranu a za ní byl obloukový vchod vyložený temně modrými kachličkami.
ČTEŠ
Prokleti v Měsíci
FantasyByla jednou jedna zlá čarodějka a ta se zamilovala do hodného čaroděje. Jenže ten měl v srdci místo jen pro jednu mudlovskou dívku, která ho okouzlila. Vzali se a zlé čarodějce to rozdrtilo už tak kamenné srdce. Ze zloby a žalu proklela jejich právě...