Jízda jejich života vypadala následně :
Zaměstnanec je nějakou dobu vedl spletitými zákoutími chodeb. Zdálo se, jako by nikde neměly konce a jen sem tam byl v jejich bocích nějaký větší vchod nebo dveře. Nakonec odbočili naposledy a objevila se před nimi budka, jaká je k vidění na mudlovských hranicích, se závorou. Není asi nutné dodávat, jak zvláště to působilo ve vnitřním komplexu budovy. Zaměstnanec chlapíkovi v budce ukázal nějakou kartu a ten pak otevřel závoru. Pár metrů za ní byly kobaltově modré, kulaté dveře, jako od sejfu v Gringotově bance, jen o hodně větší.,, Tak, nyní vám řeknu, co vás čeká za těmito dveřmi a pak vám všem popřeji šťastnou cestu do Států. "
Všechny trochu zneklidňovalo, jak byl vysmátý, vzhledem k tomu, že nikdo ze studentů neměl tušení, co je to u Merlinových vousů vůbec čeká.
,, Za těmito bezpečnostními dveřmi se nachází ústí tunelu, ale ne ledajakého. Vodního tunelu. "
,, Takže tunelu pod vodou? "
Zeptal se nějaký kluk z Mrzimoru.
,, Nikoliv. Tunelu z vody ve vodě. "
,, To nedává smysl. "
Oponoval mu mladík, ale to už ho zpražila pohledem ředitelka jeho koleje a hoch zmlk.
,, Dává, však uvidíte sami. Tunel začíná v Temži a pak pokračuje přes oceán až do Ameriky, ve vašem případě je jeho proud nasměrovali do New Yorku. Vaše zavazadla jsme již poslali napřed. Tak, a než odemkne bezpečnostní vchod, musím vám všem důrazně připomenout, abyste během jízdy neužívali žádná kouzla a ani nijak jinak násilně se nepokoušeli narušit bariéru tunelu. Je sice pevná jak skála ale jeden nikdy neví a nepředpokládám, že by se někdo z vás, lépe řečeno všichni, chtěli do konce věků povalovat na dně Tichého oceánu. "
,, To nezní dvakrát bezpečně. "
Zašeptala Lily.
Pak zaměstnanec luskl, a odněkud ze stropu se v komínku úhledně nad sebou senesly k zemi jákási vozítka. Vypadalo to vlastně jako malé, skleněné čluny, se čtyřmi sedadli, až na to že nikde neměly ani motory či pádla.
,, A samozřejmě, nepojedete po svých ale v našich, jak jim zde říkáme, kluzácích. Můžete si regulovat rychlost, jakou pojedou. Mají nastavenou nejnižší a nejvyšší, přes které se v průběhu jízdy nelze dostat. Na pokyn o zrychlení nebo zpomalení reagují ihned, co to vyslovíte. Daná omezení rychlosti si můžete dle libosti vyzkoušet beze strachu, protože kluzáky se sobě vždycky vyhnou a nesrazí se. Takže ti, co se boudou bát, můžou jet nejnižší rychlostí, ale odvážilvci... Snad mi rozumíte. Zastaví se ale ovšem až v cíli. Cesta vám bude trvat jen pár chvil, ani se nenadějete, a budete na druhém konci světa. "
,, Stejně mi to pořád nezní bezpečně. "
Neodpustila si znovu Lily.
,, Hele, to bude v pohodě. Pojedeme v kluzáku my čtyři a můžeme jet pomalu. Myslím že se ani jedna nepotřebujeme pozvracet ze sjetí se vlastním adrenalinem. "
Šeptla jí zpátky Marlene, která se v davu studentů povedlo holky najít.
,, Jasně Lily, není se čeho bát. "
Přidala se i Mary.
,, Takže, kdo pojede jako první? "
Zeptal se zaměstnanec do houfu studentů.
Pár moudrých hlav s modrými šálami prohlásilo, že by logicky nejvíce odpovídalo, aby Nebelvír jel první, protože tam studenty Moudrý klobouk vybral na základě jejich kuráže a odvahy.
ČTEŠ
Prokleti v Měsíci
FantasiByla jednou jedna zlá čarodějka a ta se zamilovala do hodného čaroděje. Jenže ten měl v srdci místo jen pro jednu mudlovskou dívku, která ho okouzlila. Vzali se a zlé čarodějce to rozdrtilo už tak kamenné srdce. Ze zloby a žalu proklela jejich právě...