Dnes máme volno. Teda já mám volno. Karol a Rose dnes pracují. Nemám na nikoho náladu. Zvlášť ne na Harryho. A celkově. Nesnáším pracovat přes sobotu a neděli. V sobotu se má odpočívat a v neděli teprve připravovat na nový týden. Ale když pracuješ, na obojí nemáš čas. Nasadila jsem si sluchátka, klíč si dala do kapsy, jeden pod květináč, zavřela a odešla.
"Baby I'm preying on you tonight
Hunt you down, eat you alive
Just like animals, animals, like animals,"
kráčela jsem si to do rytmu. Zpoza rohu se vynořil chlapec s obřím medvídkem a panenkou Winx. Harry. Usmála jsem se, co to nese. Jen tak v ruce. To je úplný zabiják zlatokopek. Žádná si nic nezačne s mužem, co má dítě. Počkat. On má dítě? Prošel kolem mě a ani si mě nevšiml. Podíval se na hodinky a při zjištění, že nejspíše mešká přidal do kroku. Já přidala s ním. Ten medvídek byl opravdu krásný. Velký. Mně by končil tak v pase. Růžový s černýma velkýma knoflíčkama. Ale ne ledajakýma. Byly jako diamantíky. Zahnul za roh. Zahnula jsem též. Šel tak rychle, že jsem musela popobíhat. Kam ten prevít jde? Šel tak tři velké kroky předemnou. Začala jsem poklusávat. Ten má ale dlouhé nohy. Přeběhl přechod a zahl za roh dětského domova. Také sem přeběhla přechod a běžela za roh. Nebyl tam. Šla jsem rovně, ale ani u cukrárny na konci uličky nebyl. Vrátila jsem s zpět a zastavila se u velkého proskleného okna dětského domova. Harry tam udýchaně seděl na židličce u recepce, vedle sebe medvěda a v ruce držíc panenku v krabici. Harry v dětském domově? O chvilku později vyšla malinká holčička s opatrovatelkou a jakmile spatřila Harryho, rozutekla se k němu. Vlásky dlouhé až na zadeček jí létali na všechny strany. Harry vstal, položil panenku na židli a na tváři se mu vykouzlil veliký úsměv. Popadl holčicku do náruče a objal ji. Byla tak malinká, že mu končila ve čtvrtině stehen. Položil ji na zem a dřepnul si. Kolik jí tak mohlo být? Čtyři? Pět? Ukázal ji panenku a medvídka. Objala ho kolem krku a obdarovala ho několika pusinkami. Vzala si panenku, Harry obřího medvídka a odnesli to paní opatrovatelce. Holčicka ho chytla za prstík. Harry byl pro ní tak veliký, že sotva dosáhla na jeho prostřední prst. Znova mu vykouzlila úsměv na tváři. To je snad poprvé, co vidím Harryho se tak usmívat. Rozloučil se se starší paní a s malinkou holčičkou odešel. Otočila jsem se a šla raději pryč. Při zjištění, že nejsem tak moc nenápadná a že jdou za mnou, jsem zašla raději do cukrárny. Vyhrabala z kapsy dvě lybry a stoupla si ke kase.
"Harry?" zeptala se drobounká víla Harryho.
"Ano, zlatíčko?" klekl si k ní.
"Do kolika peněz si můžu vybrat dortík?"
"Vyber si cokoliv chceš,"políbil ji do vlásků a postavil se. Objednala jsem si vanilkový pokušení a otočila se. Harry na mě zíral. Já na něj. Zastavilo se mi srdce. Ani jeden z nás nemohl odtrhnout oči. Podívala jsem se na to malé stvoření a usmála se. Naposled jsem se podívala na Harryho a odešla ke stolu.
"Kdo to byl? Byla pěkná. Nechceš se s ní pusinkovat jako s jinýma kamarádkama? Ty nejsou pěkný jako tahle," usmívala se na Harryho. Zčervenal. Řekl rychlé ne. Uchechtla jsem se. Konečne jediná dívka, která ho uvede do rozpaků. Zasedla jsem za stůl, vytáhla mobil a začala číst rozečtenou knížku.
"Harry já chci k té tvé kamarádce," ukazovala mým směrem. Dělala jsem, že je neslyším. Nasadila sem si zpět sluchátka, ale muziku jsem nezapla.
"Ne, Darcy tam nepůjdem," vedl ji jinam.
"Ale ona tam sedí sama," tahala ho k mému stolu. Zobla jsem si dortíku. Prosím ať se nezačnu smát. Prosím.
"Darcy není to má kamarádka, nech toho," posadili se ke stolu vedle mě.
"Harry dej mi doltík," vstala a odešla k němu. Harry jí s otázkou v očích podal dortík. Vzala si ho a přešla ke mě.
"Dobrý den," zaklepala mi na stehno prstíkem. Měla zelené oči a bloďaté vlásky. Byla kouzelná. Sundala jsem si sluchátka, odložila mobil a zářivě se na ni usmála.
"Ahoj, zlatíčko."
"Máte tu volno?" ukázala na židli vedle mě.
"Jistě," vzala jsem jí dortík a položila ho nastůl. Vylezla si nemotorně na židličku.
"Darcy!" okřikl jí Harry. Vzal si svůj dortík a sedl si vedle mě.
"Děláš mi ostudu," huboval ji.
"Ne, nedělá," bránila jsem ji.
(Na obrázku Darcy.)
ČTEŠ
Butterfly
Diversos*ZASTAVENO* Představte si, že jste bohatý, vtipný, krásný a inteligentní. Svět vám už od malička leží u nohou a vy si jen užíváte. Obskakujete prsaté slečny a ty, co jsou obyčejné, ale přece jen něčím krásné, nenávidíte. Konkrétně jednu osobu. Audre...