℘ Artık Sır Değil

364 23 0
                                    

Sensizlik , sessizlikte hissizlikten beterdi .  

NE !

Duymuş muydu yani benim bir asırdır sakladığım sırımı ... İlyas abi sana yakışıyor mu hiç böyle hareketler ama... Bendeki de kalp yani duracak az kaldı.

Helin'le bakışmayı sürdürüyorduk

Ne cevabı verebilirdim ki geldiğinden beri seni dikizliyorum kardeşinde benimle dalga geçiyordu , ama senin kardeşin olacak diğeri bizim bütün ambiyansımızı bozdu ve bunu önceden farkında olduğunu söylüyor . Söyle şimdi Gökalpim hangimiz daha mağdur ? Tabiki ben. Helin çaktırmadan karnıma dirseğini geçirdi zaten ayakta salonun bir köşesinde Helin önde ben arkasında dip dibe durmuşuz Tabi dikkat çekeriz ! .

Napa çaktım şimdi .

" İnci Teyzem, ben sana sarılmadım teyzem.. " diyerek İnci teyzeye doğru ilerledim önüne geçip elini öptüm sonra ona doğru eğildim sıkıca sarıldım kadını bir sağ tarafa bir de sol tarafa hareket ettiriyordum .

" Şaşkın kız , kapıda bizi iyice izledin ya orda aklına gelmedi mi ?" Ama teyzem oğlun ve sen hep doğru tahmin yapıp yanlış yorumluyorsunuz kapıda izlediğim siz değil biricik oğlundu.

" Teyze kusura bakma bu aralar düşünmeye dalıpta tepki vermeme başladı bende ." dedim kocaman gülümseme ile.

" O sende hep vardı. " dedi Helin . Aslında hiç öyle bir kişiliğim yoktu varsın beni öyle bilsinler . Beni tanımaya başladıklarından beyli ben Gökalp aşığıydım , yanınızda o yüzden böyleyim.

" Gökalp nasılsın oğlum işin gücün yerinde mi ?" dedi annem.

Gökalp mimardı . Bir şirkete üst kademe de çalışıyordu , benim bildiğim bu kadardı daha çok şey bilmek isterim de işte duyduklarım bu kadar. Ailesi ile birlikte kalmıyordu o yüzden ailesigil ile bize çok çok nadir o da gelirdi.

"Şükür idare ediyoruz Semra teyze, sen nasılsın ?" dedi Gökalp. Ey! adamcağız azıcık bilgi versen ne olur ki sanki kelime kıtlığı var.

"Bildiğin gibi evladım Gülru ile günler geçip gidiyor" Dedi annem. Ah be annem benden neden baş belası gibi bahsediyorsun ki madem bahsediyordun neden Gökalp !

Gökalp'in bakışları bana döndü inceliyordu sanki anlamak zordu onun bakışlarını keşke her anlamlarıyla tanıya bilseydim . Ruhuma ilmek ilmek işlediğim adam beni tanımak görmek bu kadar zor muydu ?

Çaktırmadan İlyas abiye döndüm Gökalp'e bakıyordu . Umarım ne diyeceğini unutun İlyas abi kaç takla atım şuracıkta.

" Helin abin bilmiyor değil mi bir şey ?" dedim Helinin kulağına doğru heceleyerek.

" Abimin kendini bildiğinden bile şüpheliyim ben ama biliyor gibi konuştu şakaya vurmadan . Hem ayakta dikildikçe dikkat çekeceğiz gel masaya doğru gidelim "dedi Helin.

Yan yana ağır ağır masaya ilerlemeye başladık o önden ben arkasından , Ben masanın başına oturdum Helin ise benim çaprazıma. Tam karşımda ise Gökalp vardı özel olarak oturdum zaten buraya ... neyse meselemiz bu değil.

" Helin biliyorsa naparız ? "

" Söyler o kesin abime , onların birbirine demediği şey yok " dedi gözlerini büyüterek.

" Helinn" dedim ağlamaklı bir şekilde .

" Sizin her zamanki konuyu öğrenemedik hala " dedi Gökalp . Ne inatçısın sen ya unutman için kaç takla atım şurada . Helin seslice nefes verdi evet Helin anlıyorum seni . Bakışlarımı İlyas abiye çevirdim oda bizden tarafa bakıyordu .

Olay tam olarak şöyleydi ;

İkili koltuklarda anne kategorisi oturuyordu , bakışlar Gökalp'e dönük şekilde .

Onların çaprazındaki tekli koltukta olayın baş kahramanı gönlümün biriciği oturuyordu . Ne kadar güzel oturuyor öyle... Gözleri Helin ve benim üzerimde gidip geliyordu.

Gökalp'in yanındaki tekli koltukta ikinci nesil sır bükücü İlyas abi oturuyordu .

Tam karşılarında ise Helin ve ben masada oturuyorduk.

Bakışlarımı İlyas abiye çevirdim incelemeye başladım, o sıra göz göze geldik. Gözleri tam benim gözlerimin içine bakıyordu. Biliyordu... Direk ve net bakışlarla bana bakıyordu imalı bakışları üzerimdeydi. Bakışlarımız kesişince göz kırptı . İlyas abi biliyor ve bunu Gökalp'e anlatıysa oda bu yüzden sorup duruyorsa ... Kalbim hızlandı.

" Abi , Gülru ile mafya işine girmeyi düşünüyoruz silah kaçakçılığını nasıl yaparız diye tartışıyorduk." Dedi çok ciddi bir şekilde Helin.

sonra bana döndü kulağıma eğilerek

" Çok mantıklı konuştum değilmi ama " dedi bilmiş bir şekilde.

" Ya ne demezsin ama Abin biliyor abin! acaba nasıl ha Helincim hani bana şu evde konuşurken yaptığın imalardan olabilir mi ?

- Abim ile seni bir araya getirmek için abimi sarhoş edelim sonra senin koynuna atalım.. sende hamile kalmayı başar.

- Abime bir sapığı gibi mektup yaz sonra sana aşık olsun.

-Sen bizim eve kalmaya gel ve sabaha annem gile basıl annam sizi evlendirir.

-7/24 Abime beni sev diye mesaj yaz .

tanıdık geldimi Helinim ha.

" dedim heline sesiz ve sinirli bir şekilde . bana bön bön bakıp

" Bilemez ya , benim daha nice planlarım vardı. " dedi ağlamaklı şekilde .

Eğer İlyas abi bunları bunları duyup ta biliyorsa yüzüne nasıl bakacam ben ah Helin ah.

"Evet Abi ilk hedeflerinde sen varsın kendine dikkat et " dedi İlyas abi. Ortam neşeli veya esprili görünse de benim için öyle değildi . Oldukça gergindim İlyas abinin bildiğine bu dediğinden sonra emindim biliyordu fakat söylememişti bilseydi yaptığı imayı anlardı İlyas abinin.

" Ben onlara fazla gelirim , ava gelirken avlanırlar " dedi oturduğu yerde yayılıp tek dizini kırıp ayak bileğini diğer dizinin üstüne koyarak. Kafasını İlyas abiden bizden tarafa çevirip göz kırptı . Aman kalbim naptı daha yeni o öyle .

" Orası beli olmaz abi tehlikeli işler bunlar içine düştün mü ya senide çekerse " dedi .İlyas abi sırıtarak aynı Gökalp gibi oturarak.

" Bakı yorumda bu işleri çok iyi biliyorsun koçum varmı bilmediğimiz bir şeyler" dedi Gökalp . Mesele İlyas abi sayesinde , onların arasına çekilmişti bakışlar bizden taraftan ayrılmış onlara dönmüştü. Madem konuyu beli etmeyeceksin neden söylüyorsun bildiğini bilmemimi istiyorsun.

" Yemek . Yemeğe gecelim hadi hadi " dedim sesimi yükselterek bakışalar bana döndü.

"Hadi siz oturunda servisi yapayım." deyip mutfağa doğru yürümeye başladım arkamdaki ayak seslerinden anladığım kadarıyla Helin geliyordu. Hızlıca arkama döndüm dön-erkende konuşmayı unutmadım

" Hep senin suçun edepsiz düşüncelerimizi ulu orta dile getirmeseydin şimdi böyle olmayacaktı "diyerek dönüyordum ki ne göreyim tam arkamdaydı Gökalp .

" Edepsiz düşüncelerinizi ! duyulacak yerde dile getirmek ne demek Gülru açıklasana bi bana "

...

BALLIBEYHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin