℘ Can(m) Kırığı

147 12 1
                                    

" Sana da kırgınım papatya ,bir Seviyorum'u sığdıramadın onca yaprağına .. "~Can YÜCEL

Ben küçükken ' seni oğluma alacağım büyünce ' diyen teyzelere hep ' Teyze ben senin oğlunu istemiyorum ki Allah Allah ' demişimdir küçücük boyumla kafa tutmuşumdur kızmışımdır

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Ben küçükken ' seni oğluma alacağım büyünce ' diyen teyzelere hep ' Teyze ben senin oğlunu istemiyorum ki Allah Allah ' demişimdir küçücük boyumla kafa tutmuşumdur kızmışımdır . O teyzelere küsüp bayramda ellerini öpmemiştim . Bunu demesi için İnci teyzeye masum masum bakışlar mı atmıştım yada bayram da ilk ona şeker tutup kolonya dökmüştüm . Çocukluk aklı işte İnci teyze öyle deyince Gökalp benimle olur benimle oyunlar oynar yada konuşur zannetmiştim. 

Gökalp babasının ilk hapse girdiği zamanlar , tabi o zamanlar benim babamında sıra kadem bastığı zamanlardı . Benim ile konuşmazdı, ona uzattığım şeker veya çikolatayı yemezdi almazdı fırlatırdı yüzüme doğru sonra bağırırdı bana  , evlerine gitmiş olsam beni kovardı yada topluca oynan mahalle oyunlarında beni oynatmazdı yanlarına almazdı .

Bu zamanlardan kalma küçük bir yara izi vardı hatta bedenim de ...


Annem ile beraber gittiğimiz annemin iş yerinden dönüyorduk . Annem elimi sımsıkı tutmuş ev için alışveriş yapıyordu benim gözlerimde etrafta fıldır fıldır Gökalp Abiyi arıyordu . Uzun arayışlarımın sonunda gördüm Aşağı inen merdivenlerin başında durmuş Murat abi  ile onu görmüştüm.  

" Anne ne olur gideyim mi yanına ne olur bak lütfen " 

" Hayır Gülru eve gideceğiz" 

" Anne ama lütfen" annemin elini sıkıp sallayarak ısrar ettim .

" Hayır dedim "

Gözlerim annem ve Gökalp arasında gidip geliyordu . Annemin parayı ödemek için elimi bırakmasını fırsat bilerek onlara doğru koşmaya başladım . Saçlarım uçuşuyordu üstümdeki montun şapkası yüzünden saçlarım yüzüme geldikçe arkaya savuruyor koşmaya devam ediyordum . Annemin arkamdaki seslenişini duyuyordum  ama Gökalp abiye de yaklaşmıştım aramızda biraz mesafe kalınca durdum " Gökalp Abi ! " diye bağırdım . Bakışları bana dönünce de elimi havaya kaldırıp heyecanla el salladım bir süre bakıştıktan sonra ona doğru hızlıca koşmaya başladım tam yanına gelmiştim ve duracaktım ki beni merdivenden tarafa hızla itmişti .

Küçük bedenimin aşağı doğru savruluşunu hissediyordum anın verdiği korku ile bağırışım ve annemin sesi ilişti kulaklarıma bu kısacık anda onun bana elini uzatıp tutmaya çalıştığını görmüştüm ama geçti merdivenden yuvarlanırken karnıma büyük bir cam parçası saplanmış. Tabi ben hatırlamıyorum sadece o saplanmasındaki acıyı anımsıyordum .

Onu suçlamıyordum veya da kızmıyordum anlıyordum onu o küçük bedende  ki hırsı , acıyı , üzüntüyü . 



Tabi gel zaman git zaman . Bu böyle devam etti , sonra bir haber geldi tabi o zaman yeni yeni kavrıyorum neyin ne olduğunu bu kin niye bu küskünlük nedenini . Sonra bir haber geldi Üniversiteyi Okumaya gitmiş çok uzaklara . Ben sevginin aşkın ne olduğunu yeni anlamışım ona karşı hissettiğim duyguların anlamını ciddiyetini yeni kavramıştım . Gitti dediler dedim ki kendi kendime ' unutursun ! göremediğin , sesini bile duymayacağım insanı mı sevmeye devam edeceğim .' Bir süre kendimi kandırdım avuttum . Bu bir sene böyle devam etti sonra o yaz tatilinde ailesinin yanına gelmiş . 

BALLIBEYHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin