"Dus ik kan ze nooit afdoen?" vraagt de 7-jarige Elsa verdrietig aan haar vader Agdar.
"In ieder geval niet als er mensen in de buurt zijn. Verberg het en voel het niet," antwoordt Agdar terwijl hij haar kleine handen vastpakt.
Een paar dagen geleden had Elsa haar zusje Anna ernstig verwond. Ze waren aan het spelen geweest in het huis en Elsa had haar krachten gebruikt om het veel leuker te maken. De begane grond van het huis was helemaal in sneeuw en ijs bedekt geweest en Anna had het geweldig gevonden. Elsa had nog iets willen bevriezen maar tot haar afschuw had ze het hoofd van haar zusje geraakt. Anna was op slag bewusteloos en Elsa in haar paniek had geschreeuwd waarop haar ouders Agdar en Idun waren gekomen.
"Elsa, wat heb je gedaan? Dit raakt uit de hand!" zei Agdar terwijl Idun zich over Anna ontfermde.
"Ze voelt ijskoud aan... Wat moeten we doen?"
"Het was een ongeluk," stamelde Elsa met een klein stemmetje.
Idun tilde snel Anna op en rende naar buiten de zomerzon in, in de hoop dat ze wat zou opwarmen. Idun legde Anna in het gras en vouwde haar eigen handen samen zoals in een gebed. Ze kunnen moeilijk naar een ziekenhuis gaan, de dokters zouden niet snappen wat er gebeurd was. Elsa's krachten waren niet normaal voor mensen. Na een paar minuten komt Anna gelukkig weer bij, maar al snel blijkt dat door de klap ze haar geheugen kwijt is. Ze kan zich helemaal niets herinneren, zelfs niet de namen van haar ouders en zus...
-
"Oke, pap," antwoordt Elsa.
"En onthoudt: laat niets aan Anna weten, het is beter dat ze er nooit achter komt. Voor haar eigen veiligheid."
"Oke," antwoordt ze nogmaals. Ze trekt haar handen uit die van haar vader en slaat haar armen over elkaar. Ze wil niemand ooit meer pijn doen.
Heey, sorry dat het niet zo lang is maar dit hoofdstukje is om jullie een idee te geven wat er allemaal gebeurt is tussen Elsa en Anna. Ik kon natuurlijk niet in een modern Engeland Groot Pabbie er in voor laten komen, dus tja; dan maar geheugenverlies.
Ik hoor graag wat jullie van het idee vinden!
JE LEEST
𝐄𝐋𝐒𝐀 𝐀𝐑𝐄𝐍𝐃𝐄𝐋𝐋𝐄 𝐎𝐏 𝐙𝐖𝐄𝐈𝐍𝐒𝐓𝐄𝐈𝐍 ✯ 𝑓𝑎𝑛𝑓𝑖𝑐𝑡𝑖𝑒 ✓
FanfictionCrossover tussen Frozen, Disney, DreamWorks en Harry Potter. ✯ Als Elsa elf jaar is ontvangt ze een mysterieuze brief met een bloedrode zegel aan de achterkant. Het is van Zweinstein, een school voor heksen en tovenaars. Elsa en haar ouders hebben a...