Het Schoolhoofd

1.1K 89 24
                                    

Het eerste semester ging in een waas aan Elsa voorbij, zo geconcentreerd was ze naast al het huiswerk bezig om iets te vinden over of het normaal is dat Elsa ijskrachten bezit. Elsa is daarom uren in de bibliotheek te vinden en ook al mogen Rapunzel en Merida haar graag, hiervoor verklaren ze haar voor gek.

Elsa deelt de slaapkamer met nog vier andere meisjes, waaronder Jane en Belle. Meestal laten ze Elsa maar met rust omdat zij toch het liefst alleen is. Ook in de lessen gaat Elsa vaak achteraan in het klaslokaal zitten en alleen als Ravenklauw les heeft samen met Huffelpuf, komt Rapunzel naast haar zitten. De drie meisjes groeien steeds meer naar elkaar toe ook al zitten ze alledrie in een andere afdeling, ze spreken elkaar sowieso iedere dag voordat het ontbijt begint. Dan zijn ze alledrie namelijk een kwartier voordat het ontbijt begint in de Grote Zaal en staan ze gezellig te praten bij de ingang. Pas als het ontbijt magisch wordt opgedient op de lange, houten tafels gaan ze uit elkaar. Rapunzel ziet Elsa vaker dan Merida wat komt door de lessen die Ravenklauw en Huffelpuf soms samen hebben.

Het is nu ondertussen al de laatste schooldag voordat de kerstvakantie begint en er hangt een drukke en opgewonden sfeer in de school. De meeste leerlingen gaan naar huis tijdens de kerstvakantie en Elsa ook. Het laatste lesuur, een blokuur toverdranken met Huffelpuf, is net voorbij en Elsa loopt alleen naar de leerlingenkamer van Ravenklauw. Eenmaal daar pakt ze de klopper vast en slaat er een paar keer mee tegen de deur. De snavel van de adelaar, dat de klopper is, gaat open en een krassende stem vraagt:

"Wat heeft wortels die niemand ziet, is hoger dan bomen, rijst op in 't verschiet, zonder hoger te komen."

Elsa is even stil en peinigt haar hersens. Natuurlijk moest zij weer een moeilijk raadsel krijgen als ze alleen is. Altijd als ze met iemand anders meeloopt zijn de raadsels zo makkelijk dat ze antwoord al weet voor de ander dat doet.

"Een... Uhh... Berg?" gokt Elsa na een paar minuten denktijd. De deur zwaait open en opgelucht laat Elsa haar adem ontsnappen. Je zou hier maar de hele tijd moeten staan totdat iemand anders langskomt! Kon Ravenklauw ook niet gewoon een wachtwoord krijgen zoals Griffoendor? Elsa loopt de leerlingkamer binnen en gaat in de richting van haar slaapkamer. Ze is van plan om alvast haar spullen voor morgen te pakken, dan gaat namelijk de Zweinsteinexpres terug naar Londen. Eenmaal in de torenkamer waarin vijf bedden in een kringetje staan, ziet ze iets op haar kussen liggen. Ze zet haar tas bij het voeteneind neer en ziet dat het een brief is dat op haar kussen ligt. Snel vouwt ze hem open en leest wat er staat:

Elsa,

Vanavond om 8 uur in mijn kantoor. Het wachtwoord is 'Cyperse Kat'.

Schoolhoofd Professor Anderling

Elsa slikt een paar keer. Waarom zou het schoolhoofd haar willen zien? vraagt ze zich nerveus af. Had ze iets verkeerd gedaan? Elsa herleest de brief nog een keer, er staat voor de rest niets. Geeneens waarvoor ze moest komen, alleen dat ze moest komen. De tranen springen in haar ogen, wat als het schoolhoofd achter haar geheim was gekomen en dat ze van school wordt gestuurd?! Ze slikt haar tranen weg en schudt haar hoofd. Nee, dat ze nog niets over haar krachten te weten is gekomen, betekent niet dat het abnormaal is en dat ze daarvoor van school gestuurd kan worden. Bevend laat ze haar adem ontsnappen en als de deur van de slaapkamer opeens openknalt, laat Elsa van schrik het briefje in haar handen bevriezen. Geschrokken kijkt ze om en ziet Jane verontschuldigend haar hand opsteken. 

"Sorry! De deur vloog uit mijn handen."

"M-maakt niet uit," antwoordt Elsa zachtjes terwijl ze haar krachten onder controle probeert te houden. 

"Is alles goed? Je ziet een beetje bleekjes," gaat Jane verder. Elsa sluit haar ogen en probeert zichzelf tot kalmte te manen. Verberg het, voel niet.

𝐄𝐋𝐒𝐀 𝐀𝐑𝐄𝐍𝐃𝐄𝐋𝐋𝐄 𝐎𝐏 𝐙𝐖𝐄𝐈𝐍𝐒𝐓𝐄𝐈𝐍 ✯ 𝑓𝑎𝑛𝑓𝑖𝑐𝑡𝑖𝑒 ✓Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu