Met zoekende ogen kijkt Elsa rond op perron 9 3/4. Volgens het berichtje zouden ze hier ergens moeten staan. Anna trekt opeens aan haar shirt.
"Zijn dat ze?" vraagt ze een ze wijst naar een groepje achter hun dat heftig aan het zwaaien is. De rode haardos van Merida valt Elsa in no time op. Yep, dat zijn haar vrienden. Ze steekt haar hand op een zwaait enthousiast terug, een glimlach verspreidt zich over haar mond en geschrokken trekt ze haar hand weer in. Nee, niet voelen Elsa, brengt ze haarzelf weer tot orde. Als ze hier de controle over haar krachten zou verliezen, dan zou dat echt een ramp zijn. Niet te vergeten een ravage en dan zou de trein niet kunnen vertrekken richting Zweinstein. Nee, beter houdt ze alles onder controle door niets te voelen. Vastbesloten draait ze zich weer om en kijkt of ze Rapunzel en haar voogden ziet. Ook al komt Rapunzel pas later, ze wilde iedereen wel gewoon uitzwaaien en was meegekomen naar perron 9 3/4. De korte bruine haren spot ze een paar meter verderop.
"Rapunzel!" roept ze met een duidelijke stem en Punzie draait zich om. Ze vangt de blik van Elsa en kijkt haar vragend aan.
"Ze zijn hier," antwoordt ze op haar vragende blik. Rapunzel pakt haar ouders bij de hand en komt hun kant op.
"Hey Punz," groet Merida haar vrolijk. "Hoe is het?" gaat ze verder. Een beetje een open deur-vraag vindt Elsa. Ze heeft net haar ouders terug gevonden. Natuurlijk gaat het goed met haar.
"Goed," antwoordt Rapunzel naar de verwachting van Elsa. "Jongens," gaat Punzie verder, "dit zijn mijn ouders Valda en Charles."
"En onze voogden," voegt Anna toe. Hiccups ogen schieten tussen Elsa en Rapunzel heen en weer.
"Ja, eigenlijk kun je wel zien dat jullie familie zijn," concludeert hij. "Gek dat ons dat nooit eerder is opgevallen."
Rapunzel kijkt Anna en Elsa glunderend aan, maar voordat ze iets tegen Hiccup kan zeggen schreeuwt hij ineens: "Hey Jack! Hierheen!" en hij steekt zijn hand op. Elsa draait zich om om Jack te begroeten, maar tot haar verbazing ziet ze dat hij een klein meisje bij de hand heeft. Het meisje heeft net zulke bruine haren en hazelnootbruine ogen als Jack.
"Hoi jongens," groet hij iedereen. "Dit is mijn zusje Emma."
"O ja, je zei al dat ze ook haar Zweinstein brief heeft gekregen afgelopen zomervakantie. Hoi Emma, ik ben Hiccup," zegt Hiccup terwijl hij vriendelijk zijn hand uitsteekt. Een beetje verlegen pakt Emma zijn hand en schudt die.
"Hee Punzie!" horen ze opeens iemand roepen en met opgetrokken wenkbrauwen zoekt Rapunzel de bron van het geroep. "Heb ik wel eens verteld dat ik een zwak heb voor brunettes?" zegt Eugene met een grijns en een knipoog als hij Rapunzel's blik heeft gevangen.
"Uh, bedankt Eugene?" zegt Punzie verbaasd.
"Mijn vrienden noemen me Flynn."
"Ben ik je vriend dan?" vraagt Rapunzel met een lichte glimlach en Elsa slaat haar ogen ten hemel. Eugene geeft nog een laatste knipoog en loopt richting zijn vrienden. Punzie blijft hem volgen met zijn ogen en Merida grapt: "Aarde aan Rapunzel." Punzie wordt rood en stottert wat onverstaanbaars.
"Oooo is dit ook jouw eerste jaar?" roept Anna opeens enthousiast naar Emma die niets van de conversatie van net hebben opgemerkt.
"Ja," antwoordt Emma.
"Oehw mijne ook! Ik ben Anna, Elsa's zusje. Ik hoop dat ik in Ravenklauw kom net als haar. En jij?" brabbelt ze verder. Emma begint te lachen om haar enthousiasme en al snel zijn ze in een druk gesprek verwikkeld.
"Nou, als dat geen goede vrienden worden dan weet ik het ook niet meer," zegt Jack vrolijk tegen Elsa.
"Hmm ja inderdaad," antwoordt Elsa nadenkend. Als Anna en Emma vrienden worden dan zou Anna minder op haar letten. Wat zou betekenen dat Anna niet continue om haar heen zou hangen.
Plotseling klinkt het fluitje van de conducteur en Elsa en de rest haasten zich de trein in om een coupé te veroveren.
"Doei Rapunzel," schreeuwt Merida met haar hoofd uit het raam als ze een lege plek hebben gevonden.
"Tot volgende week," roept Hiccup erachteraan.
Binnen een paar seconden begint de locomotief te rijden en Merida en Hiccup halen snel hun hoofden naar binnen.
"Zo," begint Jack na een paar minuten stilte. "Op naar het nieuwe schooljaar. Het vierde jaar alweer..."
"Ja nog even en we zijn afgestudeerd," voegt Hiccup toe. Merida zucht geërgerd. "Welnee, zo ver zijn we nog lang niet."
"Nou, we zijn al over de helft," antwoordt Hiccup op Merida met een frons.
"Pfff," snuift Merida terwijl ze koppig haar armen over elkaar heen slaat en haar tong uitsteekt. Elsa slaat ze grijnzend gade. Merida en Hiccup zijn elkaars tegenpolen maar toch vullen ze elkaar precies aan.
De rest van de reis verloopt vrij normaal. Soms zijn ze met z'n allen stil en genieten ze van het uitzicht en het andere moment zijn ze druk met elkaar in gesprek verwikkeld en speculeren ze over het aankomende schooljaar. Alleen Elsa blijft een beetje erbuiten en probeert zich alvast voor te bereiden op het gesprek met professor Anderling. Elsa heeft namelijk de taak om het schoolhoofd te informeren over de gebeurtenissen van gisteren. Maar ergens blijft toch het gevoel hangen dat ze al eerder contact op hadden moeten nemen. Maar waarom, daar kan Elsa geen antwoordt op geven. Elsa's plan is echter simpel: na het feestmaal zal ze niet direct naar de leerlingenkamer van Ravenklauw gaan maar ervoor zorgen dat ze professor Anderling te pakken krijgt.
Het station vlakbij Zweinsveld komt steeds dichterbij en Elsa krijgt steeds meer het gevoel dat er iets niet pluis is... De anderen kwebbelen echter gewoon vrolijk verder en Elsa schuift het gevoel aan de kant. Ze wil tenslotte toch niets met voelen. Ze zou vanzelf wel zien hoe alles zou uitpakken. Het heeft geen zin om je druk te maken over dingen waarvan je het verloop toch niet kan beïnvloeden. Elsa ademt een paar keer diep in en uit en kleedt zich net als de anderen om naar haar schooluniform.
Vierde jaar, here we come! denkt Elsa vastbesloten en met piepende remmen stopt de locomotief en een bulderende stem roept de instructies voor de eerstejaars.
-
Ik heb dit stuk vanaf m'n mobiel geschreven dus ik weet niet precies hoe lang die is, hopelijk niet te kort. Maar goed, waarom denken jullie dat Elsa zo'n naar gevoel heeft??
En trouwens thanks voor de vele reads! Jullie zijn super!
JE LEEST
𝐄𝐋𝐒𝐀 𝐀𝐑𝐄𝐍𝐃𝐄𝐋𝐋𝐄 𝐎𝐏 𝐙𝐖𝐄𝐈𝐍𝐒𝐓𝐄𝐈𝐍 ✯ 𝑓𝑎𝑛𝑓𝑖𝑐𝑡𝑖𝑒 ✓
FanficCrossover tussen Frozen, Disney, DreamWorks en Harry Potter. ✯ Als Elsa elf jaar is ontvangt ze een mysterieuze brief met een bloedrode zegel aan de achterkant. Het is van Zweinstein, een school voor heksen en tovenaars. Elsa en haar ouders hebben a...