XLV.

402 67 40
                                    

Je špatný nápad říct, že se mi nelíbí, co jsem s tím udělala, a mám chuť celý ten příběh smazat a začít odznovu? 


„Dobře." Po tom Starlightiném prohlášení nenastala žádná chvíle ticha. Nebyla tam žádná dramatická odmlka, kdy by všem došel význam jejích slov. Ne, místo toho Alfa pomalu, zvučně promluvila. „Dobře," zopakovala. „Co kdybychom se všichni uklidnili a vy dva byste nám vysvětlili, co se sakra děje se členy mé smečky?"

„Je to prosté, Alfo." Moon se na ni zadíval svýma stříbrnýma očima, zcela si vědom, že ji i ostatní ten výjev znepokojuje. „Všichni víte, že Prokletým bylo předurčeno, aby se spolu utkali v souboji. A všichni taky víte, že naši Prokletí jsou druhy."

Vlci neklidně přikývli. „Osud je velice krutý," zamumlala Lara.

„Ano," souhlasila Starlight. „Ano, to je. Protože když někoho miluješ celým svým srdcem, nechceš mu ublížit. Ale jak mu můžeš neublížit, když stojíte na protějších stranách? Iciriny si tohle uvědomila dříve než Firclaer."

Hvězda sebou překvapeně trhla. „Proto tehdy utekla," došlo jí. „Ještě před tím... útokem. Bála se!"

„Bojí se pořád," opravil ji Strážce. „I když si to nechce přiznat. Skrývá strach za ledovými hradbami vzteku. Ale dokáže svou moc ovládat, protože má se skrýváním citů bolestné zkušenosti. Firclaer... ne až tak moc."

Starlight souhlasně zakňučela. „Můj bratr byl vždycky výbušný. Nikdy se nebál vyjádřit, co cítí. Ani jako vlče, ani jako dospělý. Ale tohle pro Ohnivého není zrovna ideální vlastnost. Všichni víme, že miluje Iciriny. Že ji miluje tak, jak ji jenom jako druh milovat může. Ale jak Hvězda podotkla, Osud je velmi krutý, a když Prokletým nadělil jejich moc, nezapomněl se pojistit. Postaral se, aby Prokletí ve světě nakonec zanechali stopu. Zasel do jejich srdcí nenávist vůči moci toho druhého."

Moon zaťal drápy do země. Rvalo mu duši na kousky o tom mluvit, přestože se Starlight moc dobře věděli, že se tohle stane. „Osud dohnal Firclaera k šílenství," hlesl. „Rozdělil jeho srdce i mysl na dvě části. Jednu, která je oddaná jeho milované družce, a druhou krvelačnou – Ohnivou, která nechce nic jiného, než zabít Ledového vlka."

Krajem se rozlehlo zděšené štěkání a vytí. Nikdo z nich si nedokázal představit sebe samého ve Firclaerově pozici; rozpolceného láskou a nenávistí, zmateného a zuřivého, protože přesně tak se Ohnivý vlk cítil.

Tasty na sebe svým bolavým zakvílením přilákala veškerou pozornost. „Takže jestli můj syn odešel a Proroctví začalo..."

„Pak to znamená, že Ohnivá stránka vyhrála nad zdravým rozumem a on se chystá zabít Ledovou vlčici," doplnila ji Starlight. „A až to udělá, procitne a uvědomí si, co způsobil. Zničí ho to a navěky se bude nenávidět."

Matka znova zakvílela, načež zabořila hlavu do hrudi svého druha, který ji v konejšivém gestu objal tlapami a přitiskl k sobě, přestože i v jeho očích se zračila bolest a žal. „To nemůžeme dopustit," hlesl.

„Musíme ho zastavit!" Snow nervózně poskočila, jako kdyby jen stěží odolávala nutkání za ním vyběhnout. „Musíme ho najít a přivést zpátky."

„Ne, Omego," zavrčel Mistrál. Pohled, který mu polovina smečky věnovala, by se stěží nazýval jinak než vražedným. „Nemůžeme se jen tak vydat za Ohnivým, ne jestli doopravdy zešílel. Ani by nás nemusel poznat. Je nebezpečný." Narovnal se a obrátil svou pozornost na oba Strážce. „Nehledě na to, že jste nám pořád neřekli, jak to všechno víte, natož co mají znamenat ty vaše oči a všechno kolem nich."

Starlight se bokem natiskla více na Moona. Čerpala z jeho blízkosti podporu, stejně jako ji on čerpal od ní. Museli jít s pravdou ven a nevěděli, jak ji přijmou – a jestli vůbec přijmou je. Lhali své smečce a to se nemá, ne o něčem tak důležitém, ale zároveň pravdu skrývat museli, protože předtím nebyl ten správný čas.

„Říká se nám Guawali," spustil Moon nakonec. Viděl, jak mezi vlky projela další vlna vzrušení, i jak všichni zvědavě a překvapeně vztyčili uši, aby dobře slyšeli a nic jim neuniklo. „Jsme Strážci Prokletých i Proroctví. Naším údělem je postarat se o to, aby se Proroctví naplnilo, ale dohlédnout při tom na Prokleté, aby nezničili všechno živé na tomhle světě – nebo sebe samotné navzájem."

Light lehce sklonila hlavu, ale dívala se přímo na své rodiče místo na Alfy, když pokračovala: „Při našem narození jsme byli obdařeni věděním. Proudí v nás vzpomínky i poznatky samotných Předků. Jsme napojení na ostatní Guawali. Po světě jsou desítky Strážců, kteří právě teď připravují vlky i smečky na to, co může přijít."

„Chaos," špitla Beta.

„Ne nutně," zavrtěla Guawali hlavou.

Dawn nechápavě nakrčil čumák. „Ale říkali jste, že přesně tohle Osud chce. Že se postará, aby Prokletí splnili Proroctví. A v Proroctví se mluví o válce a chaosu."

Oba dva znova zavrtěli hlavami. „Proroctví, jak ho znáte vy, je jenom upravený úryvek jeho původní podoby. Vlci postupem času zapomněli, protože Prokletí stále nepřicházeli. Z Proroctví se stala jenom legenda, jenom pohádka na dobrou noc, jíž vyprávíme vlčatům.

Ale my Strážci," na chvíli se odmlčela, „my jsme nezapomněli. Účelem Proroctví není zabít co nejvíce vlků, ale přetvořit svět tak, aby v něm mohly žít další generace. Mají sílu ničit i tvořit, nejen každý sám za sebe, ale hlavně dohromady.

Ta chybějící část Proroctví nemluví o válce, ale o míru. Byli dvě možnosti, jak může Osud dosáhnout svého – buď by Prokletí pracovali spolu jako druhové, nebo proti sobě jako nepřátelé. Ale teď, když se Firclaer poddal své moci, mírumilovné řešení nepřichází v úvahu."

Moon mrskl ocasem ze strany na stranu. „Já i Starlight jsme se tohohle vývoje obávali už delší dobu. Ale teoreticky je tady ještě jedno řešení, které by nemuselo skončit krveprolitím. Přesně proto jsem se vydal hledat Iciriny."

„Co je to za řešení?" zeptala se Alfa.

Strážci se na sebe podívali a Moon si olízl pysky, než opatrně odpověděl: „To vám bohužel říct nemohu, Alfo. Nikomu z vás. Ale potřebujeme, aby nám Iciriny pomohla, jenomže mne samotného odmítla poslouchat. Kdyby na ni však naléhalo více vlků, možná by změnila názor."

Až teď se na pár úderů srdce rozhostilo ticho. „Chceš tím říct," zafuněla Auária, „že máme místo za Ohnivým vyrazit za Ledovou?"

„Ano, Alfo. Přesně to se snažím říct. Jsem přesvědčený, že Iciriny nezaútočí, pokud jí nedáme důvod. A ačkoli ji Proroctví vykresluje jako tu zlou, nestojí na špatné straně. Nechce nikomu ublížit, ale stane se tak, jestliže nebude vědět, co přichází. Firclaer prohrál svůj vnitřní boj a vypustil tak Ohnivého vlka ven – a společně s ním nevědomky i Ledovou vlčici."

„Takže jestli se nám nepodaří Iciriny přesvědčit, aby s námi spolupracovala," shrnula to Starlight, „pak se Proroctví, jak ho znáte, doopravdy naplní. A nebude to vůbec hezké."

Prokleti Osudem [✔️]Kde žijí příběhy. Začni objevovat