العائلة تكون دائما بجانبك عندما تحتاج الي الحماية بعد الله عائلتك من تعطيك القوة والحماية والدافع لتستمر وان تقوم اذا وقعت .... ف تشبث بعائلتك ❤❤
نبدا من الصعيد في الجامعة تحديدا في كافتيريا الجامعة كانت تجلس كلا من شروق وسلمي والاء وكان شروق وسلمي يواسون الاء .
سلمي ببكاء علي اختها :خلاص خلاص بجا والنبي يا الاء خلاص والنبي بطلي بكا بجا انا خلاص هموت عليكي وخايفة يچرالك حاچة.
شروق ببكاء هي ايضا:سلمي معاها حج يا الاء ابوس يدك اهدي بجا والنبي ميستحجش كل البكا ده ولا كل الحب والعشج دول ميستهلهمش يا جلبي والله اهدي اهدي والنبي .
الاء ببكاء شديد: مهو انتوا مسمعتوش الي هو جالهولي ولا بيعاملني ازاي كان عدم الكلام ارحم من الي سمعته والمعاملة الچاز دي انا تعبت تعبت بچد من الحب ده كفايا كدا بجا كفايا .
سلمي : طب اهدي اهدي ونتكلم بعد ما تهدي ابوس يدك كفايا بكا يا جلبي .
وبعد فترة .
شروق : ها اي يا جلبي هديتي احسن دلوجت .
الاء وهي بتمسح دموعها : اه الحمد لله احسن .
سلمي : بنات ابيه عز لازم يتربى علي الي بيعمله ف اختي ده .
شروق بتاييد : اول مره تجولي حاچات صح كتير فيوم واحد بس معاكي حج والله لازم يحس علي دمه شوية بجا .
الاء باستغراب : نربيه ؟؟!! نربيه كيف يعني مش فاهمة .
سلمي : هنجولك بس اهم حاچة تعملي الي هنجولك عليه متضعفيش ولا جلبك يحن الا لما يتادب فاهمة ولا لا .
شروق : بالظبط كدا لااازم تنفذي كلامنا ممنوش فايدة من غير تنفيذك .
الاء بسرعة: هنفذ والله هنفذ كل الي هتجولولي عليه والله بس جولوا .قص كلا من شروق وسلمي خطتهم ل الاء .
شروق : بس هو ده الي انتي هتنفذيه ولاااازم يتنفذ ابيه عز ضامن ان انتي بتحبيه وعشان كدا بيستجوا عليكي لكن لااازم نحسسه انك ضعتي خلاص ولازم يفوج بجا من الغرور والبرود الي هو فيه .
سلمي : ها هتنفذي ولا هتعرينا .
الاء : لا هنفذ هنفذ من اول النهارده وكويس الي حصل الصبح ده بيدعم موجفي اكتر ... خلاص يا بنات هنفذ متجلجوش .
شروق بخبث : يبجا علي خيرة الله نبدأ رحلة تاديب ابيه عز .نروح مكان تاني ف القاهرة ف كافيه مشهور جدا .
كان جاسر يجلس ينتظر احد وهو يشرب قهوته .
وبعد دقائق جاءت.
نعم عايز اي بعد كل الي انت عملته ده .
كان هذا صوت شاهي وهي تجلس امام جاسر بضيق .
جاسر : اهلا اهلا اهلا بمكلة جمال العالم .
شاهي: اخلص يا جاسر جايبني ليه ولازم محدش يعرف وبتاع بعدين اي الكارثة الي عملتها دي انا عايزه افهم ازاي تعمل كدا ف ايهاب ازاي .
جاسر : جايبك عنا ليه هتفهمي لما تهدي انما بقا عملت كدا ف ايهاب ازاي ... هو بقا ايهاب يهمك اوي كدا من امتي
شاهي بتوتر: يعني اي يهمني من امتي هو مش خطيبي وهيبقا جوزي يبقا اكيد يهمني .
جاسر بخبث: ايهاب الي يهمك ولا فلووووس ايهاب.
شاهي بغضب : لااااا ده انت اتجننت بقا انا ماشية انا ........
جاسر: اهدي اهدي اهدي ومتتحمقيش اوي كدا .... اي هي الحقيقة بتزعل للدرجة دي ، بصي يا شاهي انا عارف ان مركز وفلوس ووسامة ايهاب هما الي يهموكي مش ايهاب ف بلاش نضحك علي بعض انا فاهمك كويس .
شاهي : ولنفترض ان ده صح هتفرق معاك ف حاجة
جاسر : تفرق طبعا وتفرق جدا معاك ومعاكي كمان .
شاهي : ازاي بقا .
جاسر بمكر : لو همك ايهاب يبقا هتفضلي معاه ومش هتسبيه وكدا هتصعبي عليا مهمتي، اما بقا لو همك فلوس ومركز ايهاب ف كلهم بقوا ف ايدي شركته وفلوسه وكل حاجة بقت بتاعتي وساعتها هقدر اعرض عليكي عرضي
شاهي: الي هو .
جاسر بخبث : تتجوزيني .
شاهي بصدمة: اي .
جاسر : اي مالك اتصدمتي ليه كدا .
شاهي : ايوا بس انا مخطوبة ل ايهاب انت بتقول اي .
جاسر : بقول الي فمصلحتك ... ايهاب دلوقت بقا ع الحديده انا اخدت منه كل حاجة الفلوس والشركة والصفقات بالسمعة الي عملها السنين دي كلها ، هممم هتستحملي واحد ع الحديده محلتوش حاجة دلوقت ولسه هيبتدي من الاول ده لو انا اساسا ادتله فرصة يقف علي رجله اصلا وده مش هيحصل ف مش هيقف تاني يعني مش هيرجع تاني يعني السبب الاساسي الي انتي مع ايهاب عشانه بح هتفضلي ليه ها بقا اي رأيك .
أنت تقرأ
غلطة غيرت حياتي (مكتملة)
Romanceالرواية تدور حول ثلاث شباب منهم ... المغرور المتكبر البارد القاسي وزير النساء الوسيم لكل واحد فيهم غلطة ... وهنا يجي دور الحوريات الثلاثة كل واحده فيهم هتخش حيات واحد منهم ونبتدي رحله التغيير والمغامره . هنشوف الحوريات الثلاثة وهما بيعلموهم معني...