وتطوى الارض يا حبيبي لنلتقي ❤❤
صباح يوم جديد علي ابطالنا .. اليوم الي بيفصلهم عن يوم اللقاء .
في فيلا محمد المنياوي
علي مائدة الافطار يجلس الجميع يتناول فطوره
محمد : هاي يا نور عملتي اي حولتي ورقك خلاص لجامعة قنا عشان الفترة الي هنقعد فيها الله اعلم لحد امتي هتدرسي هناك .
نور : اه يا بابا ابيه احمد ساعدني ف كل حاجة هو الي خلصلي كل الاجراءات بسرعة اوي وخلاص جاهرة نسافر بكرا ان شاء الله .
محمد بحنان : ان شاء الله يا حبيبة ابوكي .
ثم لاخظ ان ايهاب يجلس في سكون ولا ياكل فقط يلعب في طبقه
محمد : اي يا ايهاب مالك يابني مش بتاكل ليه ومسهم كدا .... فك كدا ومتحملش هم كله هيتحل .
ايهاب بابتسامة : ان شاء الله يا بابا ان شاء الله .
ولكن احمد لاحظ ان هناك شيئا اخر
احمد بصوت لا يسمعه غيرهم: ايهاب مالك في اي مش مرتاح لشكلك كدا انت ممستش طبقك اي بقا .
ايهاب : شاهي شاهي يا احمد بكلمها من امبارح فونها مققفول وحتي لما فتحته برن عليها مبتردش
احمد: ما يمكن مشغوله او ممسكتش الفون .
ايهاب: شاهي .. شاهي متمسكش الفون ده 24 ساعة عليه ، لا في حاجة تانيه مش مرتاح .
احمد : طب كل كل انت بس وهنشوف في اي بس كل واهدي وفك كدا عشان بابا وماما ميلاحظوش حاجة .
احمد ف نفسه : يارب يارب ميكونش الي فبالي مع اني شبه متاكد .
وبعد فتره انتهي الجميع من الافطار وطلبوا الشاي لهم جميعا .
وهم يتناولون الشاي اخبرتهم الخادمة بقدوم شيرين .
هناء بسرعة: يا خبر يا كريمة في اي شيرين تخش بسرعة من غير كلام دخليها بسرعة .
كريمة: والله يا هناء هانم هي الي طلبت اديكوا خبر .
هناء: طب دخليها الاول ونبقا نشوف بعدين .
وفعلا دخلت شيرين ، فجرت عليها هناء ف هي تحبها كثيرا مثل ابنتها .
هناء: كدا تقولي لكريمة تدينا خبر هو انتي غريبه يا بنتي .
شيرين بحب : معلش والله ما كان قصدي بس خوفت تكونوا مش موجودين ولا حاجة
هناء : تعالي يا حببتي تعالي احمد وايهاب جوه تعالي .
دخلت شيرين واول ما دخلت نظرت لاحمد نظره اشتياق ف لقد اشتاقت اليه كثيرا بدرجة لاااا توصف ثم ابعدت نظرتها عنه سريعا ولكنه لاحظ نظرتها له
شيرين بابتسامة : ازيكوا وحشتوني اوي .
نور وهي تجري عليها تحتضنها : شيريييييييي وحشتيني اوي اوي .
شيرين وهي تحتضنها : وانتي وحشتيني اوي يا قلب شيرين بجد .
ثم نظرت لايهاب: ايهاب عامل اي .
ايهاب : بخير يا شيري طول ما انتوا معايا .
شيرين بحب اخوي: وانا دايما معاك والله متقلقش اذمة وهتعدي ولا يهمك فداك الف شركة والف مصنع فداك الدنيا كلها طالما انت كويس وبخير وف وسطتنا .
ايهاب قام وامسك يدها واجلسها : وحشتيني يا شيري .
شيرين : وانت كمان يا هوبا والله مع انه اسبوع واحد بس الي غبته عشان اشوف بابا بس بجد وحشتوني كلكوا .. مكمتش احب ارجع ابدا ع الخبر ده بس يلا الحمد لله انك زي البومب ومز زي ما انت 😂
ايهاب : هههههه هو انتي مش هتتغيري ابدا مش هتكبري .
شيرين بمزاح :ابداااااا اومال مين الي يضحك يا ولا 😂
كل هذا تحت انظار احمد الذي يتابع ما يجري امامه بضيق لا مصدره ولا يعلم لماذا يشعر بهذا الضيق من قربهم ومن مسكة ايديهم ومن ضحكتها له .
احمد بانفعال : مش كفايا بقا .
شيرين نظرت له استغراب .
وايهاب باستغراب : كفايا اي يا احمد.
احمد :قصدي يعني كفايا سلامات بقا ونشوف شيرين جاية ليه ... ولا تكونيش جايه تشوفينا عاملين ازاي وتروحي تقولي لجاسر بيه .
ايهاب بغضب : احمددددد .
شيرين بحزن: سيبه يا ايهاب سيبه هو علطول كدا بيعاملني كاني قاتلاله قتيل مش جديد خلاص اتعودت .
قالت كلامها وهي تنظر له بحزن وهو ندم بشده علي ما قاله مثل كل مره يتكلم فيها معاها .
ثم نظرت ل ايهاب : المهم يا ايهاب انا كنت عايزاك ف موضوع مهم .
ايهاب حول نظراته الحاده من علي احمد ونظر ل شيرين ب حنان : قولي يا شيري في اي .
شيرين: شاهي .
ايهاب بقلق:مالها شاهي جرالها حاجة .
شيرين بدموع علي ايهاب ونظرتتر للارض
ايهاب : اي يا شيرين قولي متقلقنيش
شيرين: هقولك هقولك حاضر بس امسك نفسك .
وقصت له شيرين كل ما جرى البارحة وما قاله جاسر ل شاهي وما قالته شاهي لها الي ان وصلت ل قرار شاهي .
شيرين بدموع : وبس ...... شاهي هتتجوز جاسر يا ايهاب .
كل هذا وايهاب في حالة صدمة من الذي حدث .
ايهاب : ليه ليه تعمل كدا ليه انا عمري عمري ما اخرت علبها طلب عمرها ما طلبت حاجة وقولت لا كان ناقصها اي تعمل فيه كدا .... ده انا اتحديت اهلي عشان خاطرها كلهم قالوا بلاش بلاش دي وانا قولت لا يا هي يا بلاش ليه تعمل كدا ليه عملتلها اييييييييييييييييه .
قال هذا وهو يرمي الڤازه التي كانت بجانبه .
جاء كل المنزل علي صوته .
هناء بفزع :اي في اي اي يابني مالك .
نور : مالك يا ابيه في اي مالك .
ايهاب بغضب : لييييه ليييه تعمل كداااااا لييييه .
محمد وهو يمسك ايهاب بسرعة : هي مين دي يا بني مين دي يا حبيبي اهدي اهدي يابني ابوس ايدك هيجرالك حاجة .
ايهاب : شاهي ، شاهي الي انا اتحدتكوا ووقفت فوشكوا عشانها باعتني وسابتني ف الظروف دي باعتني ف اكتر وقت محتجها فيه لا مش كدا وبس هتتجوز جاسر جاسر الي عمل فيا كل ده جاااااسر الي عمل فيا كل ددددده .
شيرين ببكاء : متستهلش متستهلش والله يا حبيبي متستهلش دي واحدا خاينه متستهلكش وبكرا تاخد من ضميرها وربنا مش هيسبهم هما الاتنين اهدي والنبي اهدي .... امسكه يا احمد .
احمد بدموع : الي قالته شيرين صح اهدي متستهلكش وكويس ان ده حصل وانتوا لسه متجوزتوش والا كانت هتبيعك نفس البيعة بس اتقل شويه اهدي اهدي يا حبيبي .
وظلوا علي هذا الحال الا ان هدا ايهاب وجلس مكانه جامد لا يتحرك .
ايهاب : انا طالع انام عشان ورانا سفر الصبح... ثم نظر لشيرين بابا وماما هيقولولك ع العنوان بالظبط واحنا رايحين فين ، عن اذنكوا .
وطلع الي غرفته بملامح جامده وبارده جدااااا .هناء ببكاء : منها لله منها لله حسبي الله ونعم الوكيل ابني هيدمر هو ناقص يا قلب امه مش كفايا الي هو فيه كمان الحرباية دي كملت علبه هو ناقص يا حبيبي ، منهم لله هما الاتنين منهم لله .
محمد بحزن: لله الامر من قبل ومن بعد بس هنقول اي ابنك الي عمل فينا كدا ياما قولناله لا بلاش شاهي زفت بلاش دي هتبيعك ف اول محطه ومسمعش كلامنا وكان بيبجح فينا كاننا مش اهله الي ربوه ويتمنوله الخير ويتمنوله يبقا احسن منهم ابك بيدفع ثمن غلطه يا هناء عشان يتعلم بعد كدا يسمع كلامنا ويختار صح .هناء :اه بس ده كتير كتير اوي يا محمد كتير علي ابني الثمن كدا غالي اوي.
محمد : وكل ما غلي اكتر كل ما الدرس يثبت اكتر ويتعلم اكتر ويختار صح بعد كدا .... ابنك كان بيدوس ع الناس بغروره وفلوسه ، اهو المحنه دي بعد ما تخلص تعلمه ان مفيش حاجة دايمه كل حاجة راحت ف ثانيه ما دايم الا وجه الله ، وشاهي اهو اختياره الي اتحدانا عشانه واهو ادي شاف اختياره عامل ازاي يمكن دا يعمله بعد كدا يختار صح ويبص للدهب الاصلي ميبصش للقشره والعيره ..... ادعيله ادعيله يا هناء ربنا يقويه علي بلاؤه ويكون قدها ويقف علي رجله تاني .
ثم نظر لاحمد وشيرين : وانتوا خليكوا معاه هتو محتجلكوا اكتر من اي وقت يا حبايبي انتي صاحبته من زماااان وانت اخوه ومختاج لنور كمان محتتجنا كلنا لحد ما يقف علي رجله ... خليكوا جمبوا يا احمد انت وشيرين انوا املوا الوحيد دلوقت ان لسه في ناس يثق فيهم بعد الي حصلوا من الي ربنا ينتقم منهم دول .
يلا يلا قوموا ورانا سفر بكرا ومشوار
وتعالي معايا يا شيرين يا بنتي اقولك المكان والعنوان بالتفصيل عشان تيجي .
شيرين وهي تمسح دموعها : يلا يا عمي انا جايه .
احمد : انا طالعله .
محمد : شيبه شيبه يا حبيبي لوحده الانسان ف المواقف دي بيكون عايز يكون لوحده ويفكر مع نفسه سيبه وروح ارتاح انت .... تعالي يا بنتي تعالي .
ذهبت شيرين مع محمد
وظل احمد ونور يفكرون بطريقة يخرجون بها ايهاب من حالته وهناء تبكي علي حال ابنها وتدعي له .اما في غرفة ايهاب
دخل غرفته كالعاصفة وظل يكسر فيما حوله الا ان هدا واخذ كل صور شاهي وقطعها وكل شي يخصها وحتي دبلتها التي كانت بيده اخذها ونظر لها وقال :هندمكوا هخليكوا تلحسوا التراب الي بمشي عليه هقوم علي رجلي تاني وهقف تاني بس كل واحد باعني وذلني وخاني هدفعوا التمن غاااالي اوي فوق ما تتخيلوا وانا وانتوا والزمن طويل ..........وبااااااااااااس كدا يكون البارت خلص يارب تحبوه ومتنسوش الفوت والتعليقات بتاعتكوا العسل اوي زيكوا والبارت العاشر هينزل كمان شويه بعد ده علي طول ان شاء الرحمن بحبكواااا وEnjoy😍❤😍😍😍😍❤❤❤❤❤💥💥❤❤😍😍😍😍😍❤💥💥
أنت تقرأ
غلطة غيرت حياتي (مكتملة)
Romanceالرواية تدور حول ثلاث شباب منهم ... المغرور المتكبر البارد القاسي وزير النساء الوسيم لكل واحد فيهم غلطة ... وهنا يجي دور الحوريات الثلاثة كل واحده فيهم هتخش حيات واحد منهم ونبتدي رحله التغيير والمغامره . هنشوف الحوريات الثلاثة وهما بيعلموهم معني...