البارت الثالث عشر

4K 84 19
                                    

الحب جميل ولكن مع الشخص الصحيح اجمل ، ياخذك الله اليه لتبدأوا سويا ..... ودائما بعد الخيبة ياتي الفرج ❤❤

اول ما دخلوا خالد واياد .
نظرت سلمي الي اياد وسرحت فيه وفي ملامحه الفرنسية الفاتنه التي تشبه والدته الي حد كبير ف هو نسخة طبق الاصل عن والدته
فلم تدري سلمي الا وهي تنظر له وكان جاذبيه الكون تشده اليها .
ولاحظ الفتيات ذلك .
شروق: شوفي شوفي سلمي متنحة ازاي فكرتني بنفسي من شوية .
نور بضحك : يالهوي دي  عدت مرحله التناحة  😂😂 بس معاها حق صراحة.
ولكن الموضوع عند الاء دائما مختلف ف هي عندما لاحظت نظرات اختها لاياد قالت ....
الاء: يادي النيله السوده الي حلت علي دماغنا يا خواتي .
جعلت الجميع يلتفت لها .
سليم : جرا اي يا لولي في اي .
فنظر له سليم نظره حاده ف بادله بخبث ف هو يعلم قصتهم .
الاء: مهو اصل مش معجول كدا يعني ... كل العيله مزز كل العيله ياناس اي رضعين عسل يا خواتي ... ثم نظرت لجدها : كان لازم يعني تطلع حليوه وعيونك خضره ومز كدا شايف شايف نسلك عامل ازاي عچبك المسلسل التركي الي وجعتنا فيه ده .

قالت جملتها وجعلت الجميع يضحك عليها.
مع عدا عز نظر لها بغضب وتوعد لها .
اياد: ههههههههه طب والحلوه اسمها اي .
الاء بمشاكسة: جول اسمك الحلوه تجول اسمها .
اياد بحركة درامية : اياد انشنتيه يا هانم .
الاء: لا مش مز بس ده چنتله كمان يااااني... معاك الاء يا ايدو بنت عمتك .
اياد : لا ده احنا شكلنا هنستقر هنا وايامنا هتبقا زي الفل ... قال جملته.وهو ينظر ل سلمي التي خجلت بشده واحمرت وجنتها .

خالد : ابوي .
وذهب له يحتضنه بشده
الحاج منصور: وحشتني وحشتني يا روح جلب ابوك .
خالد : اتوحشتك جوي جوي واتوحشت البلد .. ثم نظر لاخوته وقال : وانتوا انتوا كنت هيچرالي حاجة واشوفكوا .
محمد وهو يحتضنه: الف بعد الشر عليك يا حبيبي وحشتني جوي .
وسلموا علي بعضهم
تقدم اياد من جده وانحني وقبل يده
خالد : اياد ابني يا بوي .
الحاج منصور : ما شاء الله تبارك الله ... زين ما خلفت وربيت يا بني ... نورت بيتك وبلدك كلاتها يا جلب چدك .
اياد بحب ف هو احب جده من اول نظره: منور بحضورك وهيبتك يا جدي ربنا يخليك لينا وميحرمناش منك ... كان نفسي اشوفك من زمان من كتر ما بابا بيحكيلي عن حضرتك .
الحاج منصور بحنان : واديك چيت ونورت بيتك يا جلب چدك ، تعالوا تاعلي يا ولدي اجعد اتعرف علي ولاد عمك تعال .

وبالفعل جلس معهم وتصادقوا ولكن عز لم يكن يطيق اياد بسبب ما فعلته الاء وصادقتهم التي نشاءت بسرعة .
ف قام عز :معلش يا جماعة هضطر اطلع اوضتي عشان ارتاح شويه تعبت جدا من الصبح وهشوفكوا بكرا الصبح باذن الله .
حيا الجميع لغرفته .
اياد : هو ليه مش طايقني كدا يا جماعة .
احمد : ليه بتقول كدا .
اياد : معرفش حاسس ان هو مش طايقلي كلمه مع اني معملتلوش حاجة .
سليم : لا مهو ده الطبيعي .
اياد : الطبيعي ليه بقا .
سليم بخبث : اصلك جيت جمب حبيبة القلب .
اياد باستغراب : حبيبة القلب ... حبيبة القلب مين .
احمد: هو عز عنده حبيبة قلب كتله التلج ده عنده حبيبة قلب .
سليم بضحك: اه يا سيدي عنده .
اياد : ودي مين المغفور لها دي  ثم تذكر الاء :ااااااااه الاء .
سليم : الله ينور علييييييييك.
اياد: الله طب ما دي بنت عمتي يا جدع طبيعي هتعامل معاها وبعدين الاء دمها خفيف وعشرية وتتحب بسرعة .
سليم : متحطش ف دماغك ده اساسا بيبصلي هيكلني لما بتعامل معاها... وبالرغم من ده كله مش عايز يعترف لنفسه بالحب ده بيهرب منه .
ايهاب : وليه مش عايز يعترف
سليم بحزن : غصب عنه الي حصله مش شويه .
ثم غير الموضوع .
ها احكلنا عنك يا اياد .

غلطة غيرت حياتي (مكتملة) حيث تعيش القصص. اكتشف الآن