البارت العاشر

4.1K 69 14
                                    

اتعلم حبيبي كنت احلم بك قبل ان القاق كنت اظن ان الحلم جميل ولكن لم اظن ابدا ان الواقع فاتن بهذه الدرجة وكان الله يقول لي دائما... ارادتي اجمل مما تريدين ❤❤




كانت تمشي في ممر طويل لا نهاية له كان ممر مظلم موحش ومخيف وكان معها مصباح وكانت تمشي وتمشي الي ان سمعت صوت يتأوه ويأن من الالم والوجع ف قررت ان تتبع الصوت ، كانت تمشي والصوت يقترب اكثر ف اكثر الا ان وجدت جسد يجلس في نهاية الممر ذهبت اليه ووجهت الصباح ناحية الجسد فوجدته شاب يمسك جرح عند موضع قلبه ويأن من المه
شروق بخوف وقلق : يا خبر اي ده انت مجروح وبتنذف ... طب طب بصلي واوعي ايدك يمكن اعرف اداوي الجرح ده .
فرفع راسه ونظر اها ... فسرحت في جمال وجهه ولون عينيه والحزن والالم الساكن داخل عينيه الجميلتين .
شروق : ايه الحزن ده كله الي جوه عينيك وليه قاعد هنا فبه حد يقعد ف المكان الوحش الضلمة دي .
الشاب : مخترتوش .... مخترتش المكان ده هو الي اخترني .
شروق : بس انت تقدر تتحرك تخرج من هنا .
الشاب : مش قادر تعبان ... ساعديني
شروق : تعالى تعالى انا هساعدك قوم معايا .
ومدت له يدها ولكن عندما امسك يدها حدث زلزال ف المكان وظل يهتز بهم ولم تشعر بالشاب بجانبها
شروق : انت فين تعالي انا هساعدك تطلع من هنا يلا انت فين طب انت حتي مقولتليش اسمك ... انت فين هساعدك .

قامت شروق من نومها مفزوعة : بسم الله الرحمن الرحيم اي ده .
وظلت تلتقت انفاسها الا ان هدات وقامت ونظرت من نافذه غرفتها الا القمر .
شروق بشرود : يا تري انت مين واي الي كنت بتعمله ف المكان ده .... وليه كل الحزن الي كان ف عينيك الحلوين دول لو اعرف انت مين بس .
ثم نظرت للقمر وتنهدت تنهيده طويلة وذهبت لتنام مره اخري علها تحلم به تانية .

وفي الغرفة المجاوره لها كانت تجلس تلك الفاتنه ذات الاعين الجميله والقلب الابيض الحزين من حبيبه .
الاء ببكاء : لحد امتي لحد امتي يا عز هتفضل كدا انا مش فاهمة انت ليه بتعمل كدا فيا ومعايا عملتلك اي يا حبيب الجلب الاول والاخير .... بس انا هعمل زي ما جالولي ولازم زي ما انت ضامن حبي ليك تچرب البعد والفراج الي انا حاسة بيه ده ويا صابت يا خابت .
وظلت كذا لفتره الا ان احست بالعطش فنظرت بجانب سريرها وجدت ابريق الماء فارغ .
الاء : ياااربي هو انا اي كنت برضع نحس .
وضعت حجابها علي راسها بشكل عشوائي ونزلت الي المطبخ لتملئ الابريق
دخلت المطبخ وشربت وملئت ابريقها وكانت علي وشك الذهاب.
وحينما التفتت وجدت عز خلفها ضامم زراعيه الي صدره ويسند علي باب المطبخ بطوله وجسده الضخم .
الاء بخضة : بسم الله الرحمن الرحيم . ووضعت يدها علي صدرها .
عز : اي خضيتك .
الاء بعد تداركت نفسها وتذكرت تعليمات الفتيات فتكلمت بهدوء: اه بس عشان چيت مره واحده بس وفكرت ان الكل نايم .
عز : وانتي منمتيش ليه .
الاء:لاه كنت نايمة وصحيت اصلي الفچر وعطشت ملجتش ميه نزلت اشرب واملاها وعلي العموم كنت طالعة اكمل نوم .... تصبح علي خير يا ابيه .
وتحركت من مكانها وكانت ستتجاوزه .
عز: الاء
الاء نظرت له: نعم .
عز : عاملة اي ف الكلية
الاء: زي الفل الحمد لله  ..... تصبح علي خير يا ابيه .
عز ببرود وهو يمسكها من  زراعها ويديرها له وينظر في عينيها : انا لسه مخلصتش كلامي عشان تمشي وتسبيني لما اتكلم تقفي تسمعيني ولما اخلص واقولك تمشي امشي انتي فاهمة.

غلطة غيرت حياتي (مكتملة) حيث تعيش القصص. اكتشف الآن