Suasana di sekolah Hana seperti biasa ruih-renduh dengan gosip-gosip terhangat pada masa kini. Para pelajar bermain aplikasi TikTok, OOTD dan sebagainya pada masa lapang dan sebelumnya masuk guru-guru ke kelas masig-masing.
Dan satu gosip terhangat yang membuatkan sekolah itu ruih adalah satu cikgu berumur 28 tahun akan mula mengajar disini. Dengar kata dia kacak, malah muda. Pastinya akan mendapat menarik minat pelajar disini.
Hana hanya merenung nasib dan tidak mahu mengambil kisah pasal guru baharu itu. Biasanya dialah orang yang paling kecoh pasal gosip-gosip ni.. Tetapi harini senyap pula.
Jam loceng sudah berbunyi, bermaksud sesi pelajaran akan bermula tidak lama lagi. Semua pelajar sudah bersiap sedia dengan alat tulis dan buku masing-masing.
Tap.. Tap..
Bunyi tapak kasut memecahi suasana kelas yang sunyi itu. Ya itu adalah bunyi tapak kasut guru baharu itu.
Kakinya sudah menjejaki kelas itu. Hampir semua pelajar di dalam kelas itu terkejut dengan kekacakan cikgu tersebut.
"Hai, nama saya Kim Seokjin, cikgu sejarah baharu kamu semua. Umur saya 28 tahun. Dan sila panggil saya Sir Jin. Selamat berkenalan." Sir Jin menununduk hormat kepada mrid-muridnya.
Sesi memperkenalkan diri pun bermula. Gembirnya mereka kerana dapat berbual bersama guru yang tampan itu.
Tetapi hanya satu orang sahaja yang tidak mengeluarkan sebarang suara. Min Hana.
Seokjin hanya tersenyum dan menunjuk ke arah Hana.
"Hey, saya tak tahu lagi nama kamu." Dia bersuara.
Hana terkejut dengan tindakan cikgu itu. Tetapi memang salah dia pun. Siapa suruh termenung daripada takdi je?
"Ummm... Saya Ha- Min Hana." Katanya lembut.
"Ouh.. Hana ya.. Sedap nama tu." Sir Jin lalu menamparkan menyuman seribu makna di mukanya.
Hana hanya terkelu, apa maksud senyuman itu?
Sesi pelajaran sudahpun tamat. Semua murid boleh balik ke rumah masing-masing. Sir Jin suah menyimpan barang-barangnya di dalam beg kulitnya.
Tetapi tindakannya terhenti apabila membuat eye contact bersama Hana.
"Bye Hana." Senyum Seokjin.
"Um.. Bye Sir." Sebaik sahaja Hana mahu menjejak keluar kelas itu. Suara Sir Jin
"Oh yeah before i lupa... Can i ask you a question? Just a simple one." sambungnya.
"Yeah sure, what is it?"
"You're taken?" Kata Seokjin sambil merenung ke dalam matnya.
"Umm.. Yeah i am." Hana lalu block eye contact mereka.
"Ah... Terlepas peluang la ni. Hahahaha" Suasana yang senyi itu dipenuhi dengan gelakkan guru sejarah itu.
"Okok. You can go back home now." katanya sambil menahan gelak ketawanya.
Sebaik sahaja Hana jejak keluar daripada pintu sekolahnya, dia baru perasan ada sesuatu yang tidak lengkap di dalam hidupnya hari ini.
"Taehyung.."
Tbc❤
Hye guys💜I hope this chapter is the best one✨
Mlm ni saya enjoy menulis tibe ii😂✌🏻.
So it's been a while now. I'm sorry sbb jarang update. My condition is not good now 😔
Thanks sbb still with my ff. And always support me. Thank you💜
Have a nice day 💜✨
YOU ARE READING
[C] Little Bunny💜 l Jeon Jungkook
FantasiaKisah Percintaan antara dua makhluk iaitu manusia dan makhluk hybrid yang bernama Jeon Jungkook🐰💜. Permulaannya amatlah gembira. Tetapi pengakhirannya? Stay tune❤️ and read my ff😙👌🏻 "Yes.. I hate humans but I feels something different when I wi...