5; Trusting You💕

581 64 4
                                    

Waktu pagi menjelma⛅

Hana mula membuka matanya daripada tidur yang lena. Pagi yang indah tetapi ade sesuatu yang membuatkan ia menjadi suram. Ya, selalunya setiap pagi ade seekor arnab yang akan menemaninya di atas katil bersama.

"Kookie..." Kata Hana suram. Dan dia ternampak kookie, arnabnya hanya tidur di atas sofa di hujung biliknya. Hana menuju ke arahnya dengan perlahan.

"Morning.. Kook" Kata Hana lembut. 

Kookie terjaga daripada tidurnya. Tidak penah lagi dia terpaksa tidur berseorangan. Mata dibuka, dan dia hanya ternampak tuannya, Hana. Tetapi kookie hanya melangkah pergi selepas dia terjaga daripada tidur.

"Haih.. Kau marahkan aku lagi ke kook?" Tanya Hana di dalam hatinya.

Malam semalam..🌙

"Kook.. Awak tak makan lagi.. Meh la makan." Hana masih memujuk jejaka Hybrid didepannya itu.

Jungkook hanya mendiamkan diri, malah tidak mahu memandang ke arah muka Hana. Apetah lagi nak makan.

"Kook, awak tak makan, awak sakit. Kalau awak sakit saya sedih. Nak tengok Hana sedih?" Kata Hana dalam nada manja. Susah benor nak pujuk bunny besar ni.

Kata-kata Hana dapat membuatkan Jungkook memandang ke arahnya. Lalu bersuara.

"Yela, kook makan, tapi sebab kook lapar. Tu je." Katanya keras. Bagi Hana ini sudah membuatkan dia gembira. Dah satu hari Jungkook tak makan.

.

.

.

.

Jungkook  hanya duduk di atas sofa yang berada di hujung bilik Hana. Tidak bersuara, tidak melakukan pergerakkan. Hanya merenung.

Hana lalu menguatkan dirinya mendekati Jungkook yang masih di dalam bentuk manusianya.

"Kookie.." 

"Pe?" Jungkook menjeling ke arahnya.

"B-Boleh.. Awak terangkan lagi pasal awak? Semuanye.. Saye nak tahu."

Ayat yang dikeluarkan daripada mulut Hana membuatnya terkejut. 

"Kau biar betul?" Jungkook bertanya lagi untuk kepastian.

Hana hanya mengangguk laju.

Jungkook hanya mengeluh dan menepuk bahagian tepi sofa yang diduduknya. Tanda duduk. Hana hanya mengikut arahannya, lalu melabuhkan punggungnya di atas sofa bersebelahan dengan Jungkook. Lalu Jungkook mula bersuara.

"As you know, aku ni makhluk hybrid. Jadi maksudnya aku bukan boleh jadi Bunny 24jam, kadang-kadang aku boleh bertukar menjadi manusia." Jungkook mula menerang.

"But... Camner?"

"Ade syaratnya."

"And.. Ape syaratnya?"

Jungkook hanya mendiamkan diri.

"Yang tu... Jangan tanye." Kata Jungkook dingin. 

"Dah. Aku nak tido" Sambungnya.

Hana terus bengun daripada sofa yang jungkook berada. 

"Goodnight kookie"

Kata-kata Hana tidak terbalas. Dia megeluh, lalu pergi ke bilik air untuk bersiap sebelum tidur.

Beberapa minit kemudian sebelum Hana hendak tidur dia ternampak Kookie sudah bertukar kepada bentuk asalnya, seekor arnab.

Hana melihat ke arah arnab yang kesejukkan itu lalu mengambil selimut dan selimutkan arnab kesayangannya itu.











"Goodnight cutie.."

===

Taehyung berjalan mundar-mandir di dalam biliknya merisaukan sesuatu.

"Haih.. Hana.. Satu hari kau tak jawab text aku ni kenape?" Tae bertanya keseorangan.

Lalu dia terus bering di atas katilnya, masih merenung.

"Kau ok tak?" Tanyanya lagi. Tidak mengharapkan jawapan.

Tbc❤

I am so sorry sbb lame tak update!😢 One week lucy demam..

aishh.. Btw i really hope korang suka chapter ni💖 i am still on fever but i really can't leaving you guys not update.

Also lucy ambik kesempatan kat sini nk bagitahu yang

Happy Birthday babygirll!
peachyvee 🌹💜

My fav author and also my bestie💕 Stay happy!

We'll see each other after this , Insya Allah🌹💜💜💜

Love you!💜💜💜💋

[C] Little Bunny💜 l Jeon JungkookWhere stories live. Discover now