Hana's Pov🌹
Seminggu berlalu. Hidup Taehyung menjadi lebih ceria bersama Jimin. Hidup aku pun ceria bersama dengan orang yang aku sayang.. Cuma Kebelakangan ni aku tidak sedap hati. Aku rase macam ade sesuatu akan berlaku. Dan aku tak bersedia dengan bende tu.
Jungkook pun.. Kebelakangan ni berperangai pelik. Sangat pelik. Seperti dia tengah menyorokkan sesuatu daripada aku.
Tapi aku cuba ketepikan benda tu sebab mungkin aku just overthinking?
End of Hana's pov🌹
===
"So kau nak stay simpan rahsia pasal ni kepada Hana la?" Tae bersuara.
Jungkook hanya angguk pelahan. Taehyung masih tidak bersetuju dengan cadangan Jungkook itu.
"Hyung.. Please jangan bagitahu Hana..." Jungkook menundukkan kapalanya.
"Alasan?" Taehyung lalu duduk di sofa hadapan Jungkook sambil menyilangkan tangannya, tanda serious.
"Aku taknak dia sedih Hyung.. Aku nak habiskan masa dengan dia.. Sampai aku takde nanti.. " Jungkook mula bersuara.
"Then? Kalau dia tak habiskan masa dengan kau?" tegas Tae.
"Tak.. Aku pasti dia akan habiskan masa dengan aku" Kata Jungkook perlahan.
Taehyung mengeluh lalu mendekatkan dirinya dengan Jungkook lalu menepuk bahagian belakang bahu Jungkook.
"Tu pilihan kau Kook.. Just kau kena bagitau dia jugak bila masa yang dah sesuai.. Aku taknak dia sedih." Taehyung lalu berjalan mendekati Jimin.
"Betul jugak cakap Tae, Kook.. Aku takut kalau kau tiba-tiba hilang daripada hidup dia.. Dia akan cari kau pulak.. Kalau kau buat centu.. Dia boleh sakit tau." Jimin bersuara tentang pandangannya terhadap perbualan mereka.
Ayat jimin terperangkap di dalam fikiran Jungkook.
'Sakitkan Hana? Hm.. ' Jungkook bersuara dalam hatinya.
===
"Kook dah balik.." Jungkook tutup pintu depan rumahnya, dan tidak nampak jasad Hana. Di dapur ataupun ruang tamu memang kosong.
'Maybe dia kat bilik?' Kata Kook dalam hatinya.
Dia lalu pergi ke biliknya. Dan Hana tiada di situ juga. Jungkook lalu berasa risau.
"Hana??" Jungkook menjerit supaya hana dengar.
Tetapi tiada balasan daripadanya.
"HANA?!?" Jungkook lalu berlari keluar rumah , mencarinya.
Jungkook mengeluarkan telefon pintarnya, lalu call Taehyung.
"Hyunggg, Hana xde" -Jungkook
"Ha? Dia hilang ke??" -Tae
"Dia.." Kata-kata jungkook tersekat kerana ternampak bayangan seorang gadis yang terdapat di depan matanya.
"Hana!" Jungkook lalu memeluk Hana dengan erat.
"Awak pergi mana hah?" Jungkook bertanaya, risau.
"Pergi beli barang je sayang.. Janganlah risau.." Hana berkata pelahan.
"Janganlah keluar centu je.. At least bagitahu Kook.." Jungkook masih memeluknya.
"Sokay baby bunny.. Hana belikan ice-cream. Nak?" Hana mencuba untuk tukar topik.
YOU ARE READING
[C] Little Bunny💜 l Jeon Jungkook
FantasyKisah Percintaan antara dua makhluk iaitu manusia dan makhluk hybrid yang bernama Jeon Jungkook🐰💜. Permulaannya amatlah gembira. Tetapi pengakhirannya? Stay tune❤️ and read my ff😙👌🏻 "Yes.. I hate humans but I feels something different when I wi...