Jungkook hanya memerhati situasi yang berlaku di ruang tamu. Taehyung dan Hana hanya berlagak seperti biasa. Gelak ketawa seperti biasa seperti Jungkook tiada disana. Jungkookn hanya memberikan pandangan dingin kepada mereka.
"Weh.. Hana" Taehyung mula bersuara.
"Hm? Asal?" Kata Hana sambil mengunyah kerepok cheese.
"Sape tu? Y-Yang tak pakai baju tu.." Taehyung menunjuk ke arah Jungkook.
"Uhmmm.. T-Tu.."
"Aku abang Hana. Asal?" Jungkook mencelah percakapannya.
"Ha? Abang..?? Hana kita dah kawan 10 tahun kot.. Kau kate kau tak ade abang.. Ni siape lak? Aku confuse.." Kata Taehyung sambil menggaru kapalanya.
"Takyah confuse sangat. Aku abang dia. The end. Dah buat kerja tuh. Aku nak mandi." Jungkook terus menghala ke bilik air.
"Haaa.. Ha'ah dia abang aku la Tae.."
"Kau cakap kau takde abang."
"Ye eh? Pernah ke kau tanye?? Aku lupe lak ehehe"
"Hm.. Iye la" Taehyung hanya menjelingkan matanya.
"Alalalaaaa... Dah dah.. Jum siapkan dulu kerje kita okay? Nanti aku masak." Hana mencubit pipi Taehyung.
"Eihh! Janganla main pipi orangg!" Taehyung menepis lembut tangan Hana. Belakon yang dia tidak suke tindakan Hana, tetapi didalam hatinya? Hanya tuhan yang tahu bertapa gembiranya dia.
Taehyung hanya senyum kecil. Dan tindakan ini tidak ternampak oleh Hana.
===
Selepas beberapa jam kemudian.🕘
Dua anak remaja itu sudah siapkan tugasannya. Masa untuk Hana masak. Maklumlah, dah masuk waktu makan malam. Hana mencapai alatan memasaknya, dan terus mula masak.
Waktu banyak berlalu. Sesedang Hana tengah memasak. Jungkook yang baru sahaja siap mandi datang mengusik Hana. Rambutnya masih basah sedikit, bau badannya amatlah wangi daripada sebelum ini.
"Kau masak ape?" Kata Jungkook.
"Eih-, Kook.. Aku masak mee sup." Hana mula meletakkan bahan-bahannya sikit demi sedikit. Jungkook lalu meletakkan dagunya diatas bahu kiri milik Hana.
"Sedapnye bau.." Bisik Jungkook.
Hana hanya tergelak kecil. "This is your fav, ofc la kau suke kan?" Hana merenung ke mata Jungkook.
Jungkook hanya mengangguk. Taehyung yang berada di ruang tamu hanya melihat mereka di dapur itu. Rase cemburu pun ade. Tapi takkan la nak cemburu terhadap abang Hana kot?
Taehyung hanya berpaling dan sambung menonton television. Tidak mahu memikirkan perkara yang bukan-bukan. Nanti semakin jealous kang.
===
Hari semakin gelap, Taehyung juga perlu balik ke rumahnya. Kucingnya masih belum makan.
"Thanks sebab masak malam ni Hana." Kata Tae sebelum pergi.
"Bye. Jalan elok-elok." Pesan Hana.
Dengan pemergian Taehyung, rumah kembali sunyi dengan hanya Hana dan Jungkook dirumah. Keadaan semakin kekok. Tetapi Jungkook tidak mahu suasana begini.
"Hana.. Sape takdi tu?" Jungkook menghalang Hana untuk memasuki biliknya.
"Kawan. Kenape?" Hana hanya menjawab senang.
Dengan keadaan tiada angin tiada ribut. Jungkook mendekatkan mukanya dengan muka Hana, tuannya.
Tidak lama selepas itu, bibir mereka saling bersentuhan. Hana tidak tahu bagaimana untuk react tindakan Jungkook itu. Maklumlah, first kiss.
Hana hanya kaku.
"Aku rase aku sukakan kau."
Tbc❤
Selamat kembali ke sekolah ya anuk anukk🤣
Takpe2 Lucy pun sekolah ')
I hope u guys lovin this chap. agak tergesa-gesa i'm so sorry🥺🥺
Thanks for stay tune in this story even lucy jarang update🤗
i love you guysss😘🥰🥰
Selamat bersekolahhh💜💜💜
YOU ARE READING
[C] Little Bunny💜 l Jeon Jungkook
FantasyKisah Percintaan antara dua makhluk iaitu manusia dan makhluk hybrid yang bernama Jeon Jungkook🐰💜. Permulaannya amatlah gembira. Tetapi pengakhirannya? Stay tune❤️ and read my ff😙👌🏻 "Yes.. I hate humans but I feels something different when I wi...