"K-kau.. Sape??" Tanya Hana sambil berdiri di hujung sudut di dalam biliknya. Kaliru.
"Ni Kookie la Hana" Kookie mahu menghampiri Hana tetapi Hana membaling bantannya, tanda jangan dekat.
Kookei mengeluh lalu bersuara untuk memastikan yang dia ialah Kookei kesayngannya.
"Hana.. It's me, your little bunny."
"Tipu! Kookie kecik jelaa! Plus, dia tu arnab! Bukan manusia." Keras Hana, maih tidak percaya akan kata-kata kookie itu.
"Okey... Kalau tak percaye sudah." Kookei memuncungkan mulutnya tanda merajuk.
Hana masih keliru, lalu dia memberikan kookei peluang untuk tunjuk bukti yang dia ialah kookie yang dia sayang.
"T-Tunjuk bukti! Are you really are my kookie..?"
Kookie lalu membuka bajunya, lalu terdedahlah otot-otot yang sasanya.
Sejak bila kookie workout ni...
Tetapi disebalik otot-ototnya terdapat satu parut. Parut yang mengisahkan kisah 18 tahun dahulu.
"Parut ni, hana ingat?"
Mata Hana membulat, terkejut. Betul ke yang berdiri dihadapannya ialah kookie. Tetapi kalini Hana percaya cakapnya. Lalu hana mengangguk tanda ingat.
Kookie memakai semula bajunya.
"T-Tapi... Macam mane awak boleh tukar jadi manusia??"
Kookie hanya berdiam diri dan berjalan menuju ke atas katil milik Hana lalu duduk di atasnya. Kookei menepuk tepi katil itu.
"Meh duduk dulu, kookie nak bagitahu.."
Hana hanya mendiamkan diri lalu duduk di sebelah kookie.
"First of all.. About my name.."
Hana hanya mengangkat kening.
"My real name is Jungkook.."
"What?... B-But..."
"I know, i know... I love the name that you give to me, tapi.. Time jungkook jadi manusia ni, panggilah jungkook.. Kalau panggil kookie, tak selesa lak..."
Hana hanya mengangguk laju, tanda setuju.
"Now tell me.. Macam mane awak boleh jadi camni.." Hana berkata tegas.
"18 tahun lepas, Jungkook dipakse jadi bahan ujian untuk experiment yang entah pape tah! As i know, experiment tu percubaaan untuk menukarkan haiwan kepade manusia, but something didn't go as well as they wanted to be.... And that time jungkook as bahan uji kaji diorang tak berhasil bertukar menjadi manusia and i think.... Ubat yang diorang bagi jungkook tu baru effect jungkook skrng.." Jelas Jungkook.
"..." Hana hanya berdiam. Dia masih keliru dengan ape yang sudah terjadi.
Jungkook juga mendiamkan diri. Baginya, jika Hana tidak bersuara tandanya dia tidak mempercayainya. Dia terus bangun.
"I know Hana takkan percayakan kookie.."
"This is why i fucking hate humans..."
Jungkook terus pergi meninggalkan Hana yang masih dalam keadaan keliru.
"W-Waittt!!! Jungkook ! Awak nak pergi mane ni?!?" Jerit Hana dengan niat mahu memberhentikan tindakan Jungkook itu.
"Hana taknak percayakan kook kan? So bye."
"No! Jungkook!!!" Jerit Hana. Tetapi malangnya Jungkook tidak berpaling.
Hana terus mengejarnya sambil menjerit namanya. Tetapi kaki Jungkook amat laju, walaupun dia hanya berjalan, dia tetap pantas.
"Jungkook! Please.. Jangan la camnii"
Jungkook masih tidak berpaling. Malah pergerakkannya semakin laju. Hana sudah hilang jejak Jungkook.
.
.
.
.
.
Hari semakin gelap, satu hari Hana hanya mencari Jungkook. Tetapi masih tidak jumpa-jumpa.
"Jungkook, mane awak ni... Dah nak malam, jangan la buat hal..." Kata Hana di dalam hatinya. Lalu Hana melabuhkan punggungnya diatas jalan ,di tepi lorong yang gelap.
Wolff!! Wolff!!!
Tiba-tiba terdapat beberapa anjing yang liar datang ke arah Hana. Semuanya, besar-besar dan nampak ganas. Tak mungkin Hana dapat melawannya.
Kalau baling batu, lagi parah kena... Hana hanya berdiamkan diri dan tidak melakukn sebarang pergerakkan. Tetapi tindakannya seperti tidak memberikan kesan. Salah seekor daripadanya mula menyerang Hana.
Hana menutup matanya, takut.
Tetapi dia tidak berasa ape-ape yang berlaku kepadanya lalu Hana membuka matanya. Ya, ianya Jungkook yang dicarinya.
"Kau pergi lain!!" Amarah Jungkook sambil membaling batu yang besar ke arah anjing-anjing tersebut. Lalu anjing-anjing itu pergi dari tempat itu.
Jungkook pun mahu beredar tetapi tangannya ditarik oleh Hana.
"Jungkook, I'm sorry.."
Jungkook hanya diam.
"Please Kookie? Balik.. Dah nak malam ni.."
"...Ok fine.. But kook balik just only because , Kook tak suke sejuk." Katanya. Tahap kebencian Jungkook terhadap manusia masih tinggi.
"okay.. That's fine.. Thank you"
Tbc❤
Hyeee guys sorry sbb tak update in 2 days berterusan..
Actually Lucy still demam but i can't leave you guys not updated.. So here is it💜💜💜
I hope you guys love it💕😘
Okayy guys byeeee💋💖
YOU ARE READING
[C] Little Bunny💜 l Jeon Jungkook
خيال (فانتازيا)Kisah Percintaan antara dua makhluk iaitu manusia dan makhluk hybrid yang bernama Jeon Jungkook🐰💜. Permulaannya amatlah gembira. Tetapi pengakhirannya? Stay tune❤️ and read my ff😙👌🏻 "Yes.. I hate humans but I feels something different when I wi...