29;Last time🔐🥀

386 40 2
                                    


"maybe kau kena tahu.."



Hana terdiam apabila Jimin berkata sedemikian.

"Hahaha.. A-Awak cakap ape ni Chim?"  Hana berpura-pura ketawa kerana dia mengingatkan Jimin hanya bermain-main dengannya. Tetapi suaranya agak serious.. Takkan la dia nak main-main?

"Hana.. Aku tengah menyorokkan phone aku daripada Jungkook..Jungkook tak bagi kau tahu pasal ni tapi aku call kau senyap-senyap. Jimin berkata perlahan, supaya Jungkook tidak mendengar perbualan mereka.

" Jungkook..Dia-" Kata-kata Jimin di potong apabila suara Jungkook kedengaran.

"Ye hyung.. Kook.. Akan lesap tak lama lagi.."  Suara Jungkook agak pelahan kerana berjauhan daripada phone milik Jimin. Tetapi ayat Jungkook itu amat jelas kedengaran oleh Hana.

Hana terkaku apabila mendengar kata-kata itu daripada mulut Jungkook sendiri.

"Jap.. Kenapa? Kenapa pulak Kook kena lesap?" Taehyung tertanya-tanya.

Jungkook menahan air matanya daripada mengalir dan lalu berkata 

"Kesan ubat yang doc tu bagi 8 tahun lepas akan hilang tak lama lagi.." Kata Jungkook sambil menunjuk tangannya yang sudah berbulu haiwan sikit demi sedikit kepada Taehyung.

Hana yang hanya boleh mendengar berita ini daripada belakang kain terkaku, tidak tahu mahu cakap apa, tidak tahu apa yang hendak dibalasnya.

"Hyung.. Satu je Kook mintak.. Please la.. Jangan bagitahu semua ni kat Hana.." Jungkook mula bersuara lagi.

"Bagi alasan kau Kook.. Kenapa??" Taehyung bersuara tegas.

"Kook taknak dia sedih.."

.

.

.

.

.

.

.

.

.

End of the throwback..🖤🕘

Min Hana's Pov🌹

Pada hari yang Jimin bagitahu yang Jungkook akan tiada tak lama lagi..  Aku sangat sedih. Maaf Jungkook.. Aku tahu rahsia kau.

Jungkook agak manja kebelakangan ini. Dan aku tahu kenapa dia berperangai sedemikian.

"Sayang" Jungkook bersuara sambil memelukku daripada belakang.

"Yes Kook?" Aku membalasnya.

"Lama tak date.. Jom date" Jungkook tergelak kecil dan membuatkanku blush.

Aku hanya tersenyum dan tergelak kecil. "Jom" jawabku ringkas sambil tersenyum lebar.

Jungkook lalu memelukku dengan lebih erat dan mencium pipiku. Lalu dia membisikkan sesuatu di telingaku.

"Sayang pakai baju yang cantik tau malam ni" Katanya dengan suara yang agak manis.

Sejujurnya kata-katanya membuat aku sedih. Seakan date malam ini adalah date terakhir buat aku dan dia...

.

.

.

.

.

.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
[C] Little Bunny💜 l Jeon JungkookWhere stories live. Discover now