10; Newbie?🤔

577 56 22
                                    













"Aku rase aku sukakan kau Hana.."

"Kau suka aku tak?" Kata Jungkook sambil mendekatkan dirinya dengan diri tuannya itu.

Hana tidak percaya kata-kata ini keluar daripada mulut Jungkook sendiri. Mahu lari daripada kata-katanya. Tapi dia halang pulak. Hana mula menundurkan dirinya, perlahan-lahan. Jungkook tahu yang Hana mahu melarikan diri. Dia terus memegang tangan milik Hana, halus dan kecil malah tangannya amatlah lembut.

"Aku tahu kau nak lari Hana. Jangan buat aku tertunggu-tunggu." Kata-kata Jungkook membuatkan Hana lebih susah untuk menjawab soalan Kook itu.

"Jawab Min Hana." Jungkook memberikan jelingan tajam ke arah mata Hana. Tiada angin, tiada ribut muka Jungkook dirapatkan dengan muka Hana.

Satu kucupan ringkas singgah dibibir Hana.

Mata bertentang mata, Jungkook hanya menunggu jawapan Hana.

"A-Aku pun rase.. Aku sukakan kau.." Hana lalu menutup muka malunya.

Kata-kata ini dihadiahkan dengan satu senyuman lebar pada muka Jungkook. Satu pelukkan dihadiahkan kepada Hana, cinta hatinya.

Hana membalas pelukkan Kook, hanya tuhan tahu bertapa gembirnya mereka berdua.






===

Hari keesokkannya, sekolah dengan suasana yang riuh-renduh, Hana berasa pelik. Bukan selalu sekolah ni bising macam ni. Ada apa eh?

"Weh Taee!  Asal ramai macam mengintai someone je ni? Asal doh?" Hana menarik kerusi berdekatan untuk duduk satu meja bersama Taehyung.

"Aku dengar ade budak baru masuk sekolah ni." Taehyung berkata sambil membaca mangga kegemarannya.

Tiba masa kelas bermula, cikgu sudah menjejak kakinya kedalam kelas. Suasana kelas kembali senyap. Tiba masa giliran cikgu bersuara.

"Saya pasti ramai yang sudah tahu tenang berita ini. Pelajar baru akan masuk ke kelas ini, dan akan menjadi rakan baru kamu semua. Encik Park, sila masuk." Cikgu mengalu-alukan kedatangan pelajar baru itu.

"Cikgu, saya kata dah kan. Just panggil Jimin." Katanya sambil memasuki kelas.

" Katanya sambil memasuki kelas

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Rambutnya berwarna ungu. Memakai cermin mata berjenama. Mukanya kacak, berpakaian kemas. Ciri-ciri anak orang kaya. Betul kan? Mesti Budak Jimin ni anak orang kaya kan?

"Hai semua, Nama saya Park Jimin. Just panggil Jimin. Saya baru pindah daripada bandar Busan ke sini. Saya harap kita dapat jadi kawan ya." setelah saja Jimin berkata demikian dia terus memberikan tunduk hormat.

Suasana kelas itu mula bising kembali, mereka dapat tahu yang Jimin ialah anak kepada Mr.Park, CEO kepada company minyak wangi tersohor di Korea. 

"Heh, anak orang kaya rupanye. Mesti sombong kan." Yakin Taehyung.

"Eh kau, judge luarrrr je kerja. Mane tahu yang dia sombong? Besides, aku tengok dia baik je." Hana memukul bahu Taehyung.

"Eh ehh, yelaaaa. Sakitlah! Janganlah pukul! Eihh Hana ketot nie!"

"Ape ketot?! Aku 156cm tauuu!" 

"Aleh, aku lagi tinggi daripada kau ehh ketot!"

Hana hanya mendiamkan dirinya setelah Taehyung berkata begitu. Yela, Encik Kim Taehyung tu kan 178cm🙄.

===

Waktu rehat sudah tiba waktunya, murid pun hanya ada satu tempat sahaja mahu dipergi. Kantin.

"Wuahhhhhh! Finally, makan timee~~." Taehyung baru bangun daripada tidurnya yang lena. Lalu memegang tangan kecil Hana itu.

"Jom laaaaa! Kantinnnn" Taenyung menarik-narik tangan Hana.

Hana tergelak kecil melihat perangai sahabat rapatnya. Sewaktu mereka mahu pergi ke kantin, satu suara memberhentikan mereka.

"Erm, Hi?" Ya, suara budak baru Park jimin.

Hana dan Taehyung hanya memandang ke arahnya. Tidak bersuara.

"Boleh.. Aku.. Lunch dengan korang?" Sambung Jimin.

Taehyung hanya memberikan pandangan ke Hana. Ikutkan hatinya, Taehyung hanya mahu makan berdua dengan Hana.

"Yeah sure.." Jawab Hana.

"Thanks princess" Balas Jimin dengan senyuman kecil yang cukup mengancam.

Panggilan 'princess' yang Jimin memanggil Hana membuatkan Tae sudah membencikan Jimin. Yela, Tae yang duduk kejar Hana. Nak panggil 'sayang' pun belum tentu boleh, ni suka hati dia je panggil 'princess'.







"Kau ingat aku nak lepaskan Hana kat kau camtu je, Jimin? You're wrong. Jangan cabar aku budak baru." Kata Taehyung didalam hatinya. Geram dengan tindakan Jimin itu.







Tbc❤

Hyeeeee💜💜💜 

Yes! Lucy tambahkan another character😁

Sorry for not updating often. Lucy akan cuba update pada hari Jumaat dan Sabtu(sbb cuti ohoks)

I hope u guys will loving this chap, and take care💕

Lucy dengar kes(Covid-19) naik semula, Please tak care korang🥰 Pakai mask bila pergi ke tempat awam,and always basuh tangan okay? Love you guyss!💜💜💜

New character💜

Park Jimin as Jimin/Chim🐣💜Newbie in school

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Park Jimin as Jimin/Chim🐣💜
Newbie in school. Playboy 😳

[C] Little Bunny💜 l Jeon JungkookWhere stories live. Discover now