23;Tiger?🐯

385 43 3
                                    







"PANGGGG!!!!!"






Beberapa tembakkan dilepaskan oleh seseorang ke arah SeokJin dan orang suruhannya.




Mata mereka ditutup rapat apabila terdengar tembakkan itu. Masing-masing memeluk sama sendiri. 

Bukk!!

Kedengaran seperti jasat beberapa orang terjatuh. Dua pasangan kekasih itu lalu membukakan mata mereka. Pandangan pertama mereka adalah Seokjin yang sudah tidak bernyawa didepan matanya.


"Sir Jin?!?!" Hana menjerit ketakutan. Siapa yang buat semua ni? 

"Hana.." Satu suara kedengaran. Hana lalu memandang ke arah satu suara yang memanggilnya. Hana ternampak Taehyung yang sedang memegang sepucuk pistol yang masih panas dengan tembakan yang baru dilepasnya.

Mata Hana membulat. Terkejut, adakah apa yang dia nampak ni benar?

"T-Taehyung.." Hana bersuara pelahan. Dan Taehyung masih tidak bersuara.

"Sejak bila kau.." sambung Hana.

"Aku belajar tembak sendiri je... Sebab..." Taehyung memberhentikan kata-katanya.

"Sebab..?" Hana bertanya.

"Sebab aku nak lindungi kau.." Taehyung bersuara pelahan lalu berpaling daripada pandangan Hana.

Jungkook hanya memerhati situasi itu. Sejujurnya hatinya agak sayu mendengar perbualan mereka.

"Tae.. Kau sentuh aku. And now kau kata kau nak lindungi aku pulak? Ape n-" 

"AKU TAK SENTUH KAU PUN. AKU JUST BELAKON SEBAB AKU NAK SELAMATKAN KAU. TU PUN TAK NAMPAK KE?" Kata-kata Hana dicelah oleh Taehyung sendiri. Suaranya ditinggikan tanpa dia sedari.

"K-Kau... Tipu semua ni.. Sebab aku..?"

Taehyung tidak bersuara. Polis sudah sampai, cuma tunggu masa untuk Taehyung ditangkap sahaja.

"Tae.. Baik kau lari." Jungkook memecahkan suasana yang sunyi itu. Taehyung hanya tersenyum kecil.

"Takpayah.." Taehyung lalu mengangkat kedua belah tangannya lalu bersuara "Kook.. Kau jaga Hana untuk aku keyh?"

"Tae-"

"Semua angkat tangan!!! Kami polis!"

Sekumpulan polis datang dan menahan Taehyung akibat melalukan jenayah membunuh. Taehyung hanya menamparkan senyuman pada mukanya.

"See you guys soon." 




"Taehyung.."




===


________________________________________________________________________________

BERITA TERKINI ''

SEORANG PELAJAR MEMBUNUH BEBERAPA ORANG AWAM DAN SALAH SATUNYA ADALAH CIKGUNYA SENDIRI DAN DIJATUHKAN HUKUMAN PENJARA SELAMA 5 TAHUN.


________________________________________________________________________________





===


Sudah seminggu berlalu, dan Hana masih tidak dapat menamparkan senyuman pada wajahnya. Setiap hari dia hanya memikirkan khabar rakan baiknya itu.

'Dia dapat makan tak?'

'Keadaan dia macam mane?'

'Dia tak kena buli kan?'

Beribu soalan bermain didalam kepalanya sekarang. Taehyung ialah rakan baiknua sejak kecil, mana taknya dia tidak risau?

 Jungkook juga risau keadaan Hana yang tidak tentu arah. Makan tidak selera, mood tidak tentu arah, malah hanya duduk di atas katil dan tidak bergerak langsung. Sekolah pula selalu ponteng.

"Sayang.."Jungkook mula bersuara.

"Hmm.." hana hanya menjawab ringkas.

"Sayang kan tak makan lagi.. Jom makan.." Jungkook membawa semangkuk bubur nasi untuk Hana.

"Hmm.. saya tak lapar." Hana berdegil.

"Sayang.. Makan sikit pun takpe, janji makan.. Please..?" Jungkook masih cuba memujuk Hana.

Hana hanya diam.

"Kook pun tak makan lagi sebab tunggu sayang makan dulu."

"Eh, kook.. Makan la dulu" Hana mula bersuara.

Jungkook hanya memuncungkan bibirnya (pout).

"Haish.. Yela, jum makan sekali.." Hana lalu mengambil mangkuk bubur itu daripada tangan Jungkook lalu menyuap dirinya sendiri dan juga Jungkook.

Mereka ada masa yang berharga. Gelak ketawa didengari. Hana turut ketawa bersama pasanganya. Tetapi isi hatinya? Hanya tuhan yang tahu bertapa rasa bersalahnya Hana terhadap apa yang berlaku pada Taehyung.


 Tbc❤

hoho update ke 2 utk minggu ni.🌹

pendek ii jee. busy lately maap👀

hope korang suka🙌❣

take care and ily byeee 

sialah voe and comment ye. that will make me smile💜💜💜

[C] Little Bunny💜 l Jeon JungkookWhere stories live. Discover now