Wanita itu terus ke rumah rakan baiknya itu. Jarang Taehyung tak datang sekolah. Suasana kelas harini pun sunyi, biasanya dialah yang menceriakan suasana kelas.
Rumah agam Taehyung hanyalah berdekatan dengan rumah Hana. Hanya satu taman. Malah rumah yang paling mewah di kota itu.
Ding dong..
Loceng pintu rumah milik Taehyung ditekan perlahan. Lalu maid rumah mebuka pintu tersebut.
"Ah.. Cik Hana." Kata maid yang bernama Jung Hoseok atau nama panggilannya Hobi itu. Disebabkan Hana itu adalah kawan baik Tae sejak kecil lagi mereka selalu habiskan masa mereka di rumah agam Tae. Dan juga ayah Hana dan ayah Tae juga adalah rakan.
"Hobi, kenapa Tae tak datang sekolah harini?" Hana berkata sambil duduk di sofa berhampiran.
"Tuan Tae kata dia sakit kepala. Semalam pun dia tidak keluar bilik sejak pulang daripada sekolah." Kata Hobi dengan terang.
"Sakit kepale??" Riak wajah Hana menjadi tidk tenang.
"Ya cik Hana.. Tuan Tae tak turun makan pun daripada semalam.. Kami risau, Tak ernah lagi Tuan buat perangai macam ni.." Maiden perempuang berdekatan mencelah perbualan mereka.
Hana terdiam. Dia terus bangun lalu pergi menuju ke arah bilik Taehyung.
Tok.. Tok.. Tok..
Pintu bilik milik Taehyung diketuk kuat.
"Tae.. Ni Hana.." Hana menjerit.
Tiada balasan daripadanya. Biasanya dia cepat je bukak kalau terdengar suara Hana.
"Tae keluar lah... Kau makan tak lagi ni?" Sambung gadis itu. Malangnya masih tiada sebarang suara keluar daripada biliknya itu.
"Tae??" Hana mula bimbang akan keadaan Tae.
"Tae?? At least jawab la! Aku just nak tahu kau ok ke tak!"
Taehyung masih tidak berbunyi.
.
.
.
.
.
PAAGH!!!
Pintu bilik Tae dipecah dan perkara pertama yang mereka nampak adalah.. Kim taehyung yang sudah terbaring kaku di atas latai.
"TAEHYUNG!?" Hana lalu berlari ke arah Taehyung yang sudah tidak sedarkan dirinya itu.
"Tae!! Bangunn!"
Tiada balasan.
"Hobi! Pergi panggil doktor perbadi sekarang!"
"Baik Cik."
"Tae.. Stay strong.. Please.."
"Doktor..? Macam mana keadaan dia?" Tanya Hana, risau.
"Dia dalam keadaan lemah. Maybe sebab dia tak mengisi perut dia. So.. Cik boleh tolong pujuk dia untuk makan? Dia dah bangun tu." Terang doktor itu.
"I'll try.."
Doktor itu hanya tersenyum dan menepuk bahu milik Hana.
"He will listen to you. Trust me.." Kata doktor itu lalu pergi meninggalkan Hana dan Taehyung di dalam bilik itu.
"Tae? Are you feeling better?" Tanya Hana ,lembut.
YOU ARE READING
[C] Little Bunny💜 l Jeon Jungkook
FantasiKisah Percintaan antara dua makhluk iaitu manusia dan makhluk hybrid yang bernama Jeon Jungkook🐰💜. Permulaannya amatlah gembira. Tetapi pengakhirannya? Stay tune❤️ and read my ff😙👌🏻 "Yes.. I hate humans but I feels something different when I wi...