11; Segi Tiga🔺

529 56 75
                                    

"Hana" Jimin mengelap krim di pipi Hana dengan pandangan yang manis.

"O-Oh.. Thanks.." Hana hanya menghiraukan perlakuan Jimin sebentar takdi dan terus sambung makan.

Sama seperti Jimin. Tetapi ada seseorang tidak berpuas hati. Ya, Kim Taehyung.

Tae hanya makan roti berisi chocolate seperti biasa, tetapi di dalam hatinya? Hanya tuhan saja yang tahu bertapa marahnya Tae terhadap Jimin. Apatah lagi, dia tu budak baru.

"Tae.. Kau makan roti je?" Hana memecahkan suasana yang sunyi itu.

"Oh.. Ha'ah."

"Asal?"

"Aku lupe nak bawak duit harini." Taehyung lalu minum air masak yang dibekalnya.

"Cukup ke? Nak bekal aku sikit?" Hana menolakkan bekalannya ke arah Tae.

"Sokay. Orang lelaki makan roti je dah cukup Hana oi" Tae tergelak kecil lalu menolak bekalan Hana.

"Ah! Takde-takde! Kau kena makan jugak bekalan aku !" Hana masih berdegil dan menolak kembali bekalannya.

"Hmm.. Kalau centu." Tae membuka mulutnya.

"Suap boley?~~" Kata Tae.

"Aleh. Sejak bila kau jadi mengade ceni hah?"

"Tatauuu~ Ngap-" Hana lalu menyuapnya.

"Best tak?" Tanya Hana.

Taehyung mencuba untuk tidak blush dihadapan Hana. Ya tuhan! Fist time Hana suapkan untuk dia!

"Boley la" Kata Tae sambil mengunyah makanan yang diberi Hana. Jimin yang melihat kejadian ini hanya tergelak kecil. Manja rupanya si tae ni.

"Kau ape tengok-tengok"

"Pfft-.. Takde ape......" Jimin meneruskan memakan makanannya sebelum habis waktu.











Hana dan juga dalam perjalanan balik ke rumahnya, seperti biasa. Perjalanan yang sunyi, tiada percakapan. Pelik pulak, rasa kekok pun ada.

Tiba-tiba.



PINNNNNNNN!!!!

"HANA!" 

Kelopak mata Hana tertutup, takut. Tetapi Hana terasa sesuatu.

Badannya terasa dipeluk. Tangannya di atas dada seorang lelaki. Yang peliknya. Kenapa jantung lelaki itu berdegup macam nak tercabut pun ade.

Mata Hana dibuka. Orang yang menyelamatkan Hana rupanya. Taehyung?

"Tae! Kau oka-"

"Kau Okay Hana?!?!" Percakapan Hana dipotong oleh Taehyung. Risaunya dia terhadap Hana.

"A-Aku Okay.. Kau? Ade cedera tak??" Hana memeriksa tubuh badan Tae.

"Aku okay je. Pemandu tu mabuk kot." Tae mengambil beg-beg mereka yang jatuh bertaburan itu lalu menghulurkan kepada Hana.

"Nah"

"Thanks.." Hana mengambil begnya daripada tangan Tae.



Home🏡❤



Hana menjejaki rumahnya dengan Jungkook yang berada di depan pintunya.

"Baru balik?" Jungkook bersuara.

"Ah, sorry.. Takdi Hana ade hal" Hana mengelakkan dirinya daripada membuat eye contact bersama Kook.

"I don't belive you baby.." Jungkook terus memeluk Hana.

"Kook..?"

"Sayang.."

"Y-yeah? Why?"

"I smell another boy." Terang jungkook lalu mengeratkan lagi pelukkannya.

"A-Ahh! Kook, sakit"

"Betul ke ade hal takdi sayang? Hm?" Jungkook semakin mengeratkan lagi pelukkanya.

"You know i hate liar baby" Sambung Kook.

"Okay! Okay! Takdi Hana hampir terlanggar kereta! Pastu Tae tolong Hana! Please Kook!! Sakit.." Jungkook terus meleraikan pelukkan mereka.

"That's it. Start from tomorrow until forever. Kook hantarkan, and kook datang ambilkan." Tegas Kook.

"Eh?!. Kenape lak?"

"Eh tanye lak. For your safety baby." Jungkook mencubit hidung hana lembut.

"Auch!" Hana menggosok hidungnya.

"Kenape? Tak boleh?"

Hana menggeleng. "Boleh je, tapi.. Tae camner? Biasenya dia balik ngan Hana.."

"Dia tu lelaki. Boleh balik sorang." Tegas Jungkook.

"Hm.. Okay"

"Malam ni Kook masakkan. Nak?" Jungkook menukar topik.

"Nak!"

"Kalau nak, kiss dulu~"

Eih mengade..

Hana hanya mengikut kata Jungkook. Yela Kook kan Boyfriend dia sekarang.

Satu kucupan rinkas diberikan dibibir Jungkook.

"Hana masuk bilik mandi dulu tau." 

"Okay sayang.."









Tbc❤

Selamat Hari Raya Haji for my muslims readerss!🥰💕

Sorry for rarely update.. I hope you guys love this chap😁

See you in another chap guys😘💜

Byeeee..💜💜💜🌹

-Lucy-

[C] Little Bunny💜 l Jeon JungkookWhere stories live. Discover now