2; We Can Be Friends💐

691 78 31
                                    

"Hai, awak okay dah ke?"

Gadis itu memeluk arnab itu dengan lembut, tetapi arnab itu masih takut. Maklumlah, arnab itu pernah ditembak oleh manusia, rasa benci akan manusia terhadap arnab itu sangatlah kuat.

"Takpe, jangan takut.. Saya takkan cederakan awak." Kata gadis itu.

"Nama saye Min Hana... " Sambung gadis kecil itu.

Arnab itu hanya melihat ke arah matanya, dia masih tidak percaya yang gadis itu tidak akan mencederakan dia. Arnab itu bergelut ingin melepaskan diri daripada pelukan dia. Dan dia berjaya melepaskan diri dan mahu melarikan diri, tetapi ade seseorang berjaya menangkapku.

"Maafla, maybe dia takut dengan orang sebab ade orang tembak dia takdi, dia dah rase takut dengan orang lain." Kata doktor haiwan itu.

"So saya cadangkan buat masa ni, hanya letak dia kat dalam sangkar buat beberapa harini."

"SANGKAR?!?" Satu suara kedengaran di telinga Hana.

'Sape tu??' Tanya hana didalam hatinya.

Tiba-tiba arnab itu mula gigit tangan doktor itu.

"Ouchh!!" Jerit doktor itu, lalu melepaskan arnab itu.

Dengan masa yang singkat ini arnab itu terus berlari meninggalkan klinik itu. Tetapi gadis itu tidak akan membiarkan dia begitu saje, dia juga mula mengejarnya.

"Awak! Tunggu!!" Jerit gadis kecil itu. Tetapi jeritan itu tidak akan membuat arnab itu berhenti berlari, sampailah dia termasuk lorong yang gelap malah itu adalah kawasan anjing ganas yang terbiar.

"Mati la aku.." Kata arnab itu didalam hati.

"Wolff!!!"

"TOLONGGG!!" Suara yang sama terdengar di telinga Hana.

"Bunny? Tu suara awak ke? Kat mane awak?!" Soalan tertanya didalam hati gadis kecil itu. Risau.





"Gyuuuuu!!!" Jerit kecil si arab itu.

"Awak semua nak buat ape kat dia hah?!!"

"S-Sape....?"

Mata arnab itu membulat, tu bukan ke... budak kecik takdi??

Hana terus mengambil batu terdekat lalu membaling ke arah anjing-anjing yang cuba mencederakan arnab itu.

"Pergi!!!" Jeritnya. Tindakan Hana berjaya membuatkan anjing-anjing tersebut lari.

Lalu Hana mendekati si arnab itu.

"Awak okay tak?? Diorang ade gigit awak?!" Soalan bertubi-tubi ditanya oleh hana, mengharapkan arnab itu membalas pertanyaan dia, tetapi arnab itu hanya si arnab.

"Saya okay" Suara yang sama terdengar di telinga hana.

"Awak.... Cakap "Saya okay" ke takdi??" Tanya hana.

Si arnab itu membuat riaksi terkejut. Camner dia bole dengar ape yang binatang ckp?

"Awak, saya takkan ape-apekan awak. Percayalah..."

Muka arnab itu bertukar muram.

"Jom, saya jaga awak.." Kata hana sambil menghulurkan tangannya untuk didukung.

Si arnab masih ragu-ragu tetapi dia beranikan dirinya untuk ke hadapan, dekat dengan Hana.

Hana terus mendukung arnab itu. bawa dia pulang.





Home🏡

"So this is your new home" Kata Hana gembira.

Si arnab hanya melihat keadaan sekeliling, rumah Hana agak besar. Seperti rumah orang kaya. Untung dirinya dapat tuan yang kaya seperti ini.

"Hana, tak bagi nama ke? Kesian dia takde nama." Kata ayahnya.

"owhh! Hana dapat nama best untuk dia!"

"Ape dia??"

"Kookie!!!" Jerit Hana gembira kerana dapat menamakan arnabnya lalu memeluk kookie.

Kookie terus menunjuk gigi arnab kecilnya, tanda gembira.

"Tengok papa! Dia pun happy dapat nama kookie! Hehe"

"Yelaa nama yang anak papa bagi ni best, cuteeee je"

===

"So malam ni awak tido dengan saya jela." Kata Hana.

Kookie membuat muka pelik. Sangkar takde ke??

"Kitorang tak beli lagi sangkar arnab, so awak tidur dengan saya dulu eh?" Sambung Hana.

Kookie melompat riang. Baginya tidur di luar lagi best daripada tidur dalam sangkar.

.

.

.

.
Malam menjelma, Kookie pun agak penat sebab banyak berlari harini.

"Kook-" Hana yang mahu memanggill kookie, ternampak yang kookie sudah tidur nyenyak di katilnya.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


"Goodnight kookie💕"













Tbc❤️

Saya harap readers semua suka chapter ni💜

Sorry if still hambar, jangan stop baca lagi! Ade suprise menanti! 😳

Sabar tau! ❤️
Thank you sebab support lucy❤️😍
I will try my best and work hard on this ff! 💖💪🏻

I love you guys and see you in another chapter! ❤️❤️❤️

[C] Little Bunny💜 l Jeon JungkookWhere stories live. Discover now