"Ape?!?!?" Dua pasangan kekasih itu terkejut dengan kata-kata pegawai polis itu.
"Ya, Kim Taehyung sudah keluar daripada penjara beberapa hari yang lepas." Ulang pegawai polis itu.
"So.. Sekarang ni dia kat mane?" Tanya Hana.
"Kami tidak tahu cik, maaf. Tapi ape yang kami tahu adalah.. Encik Park Jimin datang untuk mengambilnya semasa dia dibebaskan." Kata pegawai polis itu lagi.
"Ha?? Jimin??" Hana mencelah.
"Ye, cik"
"Ah.. Thank you encik.." Hana lalu menunduk hormat kepada polis itu lalu beredar bersama Jungkook.
Mereka masuk ke kereta mereka. Jungkook mula memandu. Hana yang duduk di tempat duduk di sebelah Jungkook hanya diam dan tidak mulakan perbualan. Banyak soalan yang bermain difikirannya sekarang ini.
"Mane Tae pergi?"
"Jimin nak ape daripada Tae?"
"diorang dah berbaik ke?"
"Ape yang Jimin dah buat kat Tae"
Soalan ini sering bermain di kepala Hana.
Mulut Jungkook tidak berbunyi. Hanya tangan kirinya yang bergerak ke arah Hana. Tangannya terus memegang tangan milik Hana.
"Sayang jngn la fikir sangat.." Kata Jungkook dalam nada yang lembut, tangannya menggosok tangan miik Hana.
Hana hanya terdiam.
"Kita cari Tae eh?" kata Jungkook.
"It's okay baby.. Kita balik rumah la. Hana boleh call dia je." Kata Hana.
"Okay then, anything for princess" Jungkook berkata lembut.
===
Mata milik Taehyung dibuka secara pelahan. Badannya masih terbaring di atas kalitnya.
Beberapa minit kemudian, dia perlahan-lahan bangun daripada katilnya lalu menuju ke bilik sebelah.
"Weh Min.." Kata Tae.
Jimin masih berada di dalam alam mimpi. Taehyung lalu mendekatkan dirinya dengan Jimin, lalu menggoyangkan sedikit badan milik Jimin itu untuk mengejutnya bangun tidur.
"Ermmm..." Jimin berbunyi.
"Jimin.. Bangun la.." Tae bersuara.
Jimin masih tidak mahu bangun. Dia menggelengkan kepalanya menandakan 'tak nak'.
"Woi setan. Bangun la!" Taehyung mula hilang sabar lalu menendang bahagian belakang badan milik Jimin.
"AH! SAKIT LA TAETAN!!" Jerit Jimin sambil menggosok belakang badannya.
"Dah tu.. Aku kejut baik-baik taknak bangun. Dah! Pergi mandi." Kata Tae lalu keluar daripada bilik itu.
"Haishhhh!"
===
Manakala pula pasangan kekasih ini tidak bangun-bangun lagi. Hana masih di dalam pelukkan Jungkook yang masih tertidur.
Alarm phone milik Hana berbunyi dan mengengejutkan pasangan itu.
"Ermm.... Kook?" Hana menggosokkan matanya.
"Hurm.." Balas Jungkook.
"Bangunla.."
"Nanak (Taknak)" Balas Jungkook lagi.
Hana lalu menggoyangkan badannya menandakan supaya Jungkook melepasnya daripada pelukkannya itu.
"Alaaaaa~ Baby.." Jungkook merungut.
"No ala-ala. Bangun now!" Kata Hana lalu bangun dan menuju ke bilik air untuk mandi.
.
.
.
.
Sarapan sudah siap dihidangkan oleh Hana. Jungkook turun, lalu memeluk Hana daripada belakang.
"Dah siap masak ke baby?" Bisiknya.
"Ye.. Awak pegi duduk dulu, saya buatkan air." hana bersuara.
Ketika sedang makan Hana mula bersuara dan memecahkan suasana yang sunyi itu.
"Erm.. Kook.." Hana bersuara.
"Ye sayang?" Jungkook membalas.
"Erm.. Harini boleh tak Hana nak pegi rumah Tae?" hana bembali bersuara
"Hm?" Balas Jungkook.
"Takla.. Takut dia ade kat sana ke? Kita tak tahu" Kata Hana.
"Erm.. Boleh" Jawab Jungkook.
"Tapi... Kook nak ikut." Katanya.
"Okehhhh! Thank you babyyy!" Hana berkata sambil memegang tangan Jungkook. Senyuman yang lebar terpapar diwajahnya. Menandakan dia 'Happy'.
Tbc❤
Hi, and sorry for the late update. Mood tak sampai lately.
Sorry sangat. And I'll try my best to update as many as i can.
How r u guys doing?
Harap semuanya ok.
Take care korang, lucy tngk kes semakin meningkat.
Ikut SOP and always pakai mask ok?
Again, i'm sorry.
I'll make sure it will never happen again.
Tq.
YOU ARE READING
[C] Little Bunny💜 l Jeon Jungkook
FantasyKisah Percintaan antara dua makhluk iaitu manusia dan makhluk hybrid yang bernama Jeon Jungkook🐰💜. Permulaannya amatlah gembira. Tetapi pengakhirannya? Stay tune❤️ and read my ff😙👌🏻 "Yes.. I hate humans but I feels something different when I wi...