Setiap pagi, seperti biase Hana akan pergi sekolah dengan hanya berjalan kaki. Walaupun ade banyak kereta mewah. Dia lebih selesa berjalan kaki sahaja.
Setelah sampai sahaja di pagar sekolah. Hana terase seperti ade seseorang mengikutnya dari belakang.
Dia tidak berpaling malah hanya terus melangkah.
"Woi! Asal kau nak lari daripada aku?!" Taehyung memeluk Hana daripada belakang.
"Ish! Kau ni tae. Nak terjatuh jantung aku sial! Kaki kang!"
"Eleh~ buat-buat terkejut lak. Ni aku nak tanye"
"Hm.. Ape?"
"Cuti 2 harini kau buat ape tho. Aku massage tak balas. Aku call tak angkat. Kau pergi mane?" Tanya Taehyung dengan muka risaunya.
"Err.. Aku ade je kat rumah.. Tapi aku banyak fikir cutini.. Sbb tu la aku tak bukak sangat phone aku.. Sorry tae.." Kata Hana sambil menunduk kepalenye.
"Laa.."
Taehyung mengusap rambut milk Hana.
"Jangan stress-stress.. Aku ade.. Ape-ape bagitahu jela aku. Aku ni kawan kau. Risau aku tengok kau stress ceni" Kata Taehyung dengan nada lembut.
Hana tersenyum.
"Thank you tae😊"
"Welcome.. Daaa jum masuk class.." Taehyung meletakkan lengan kanan ya di atas bahu Hana sambik berjalan bersamanya ke kelas.
===
"Wehhh! Asal kau tak balas call aku Hanaaaa??" Tanya Namjoon risau. Baginye Hana dah macam adiknya setiap hari call tanye khabar.
"Ish! Hana sibuk je Oppa.. Jangan risau sangatlaa. Ni nak jerit-jerit kat kantin. Malu Hana.."
"Lain kali bagitahu la yang sibuk. Ni tak bagitahu ape-ape punnn" Namjoon masih merungut.
"Kau ni Joon.. Emo sangat asal? Dia busy je pun. Tu pun merungut cam orang nak beranak." Kata Yoongi mencelah.
"Pfft" Taehyung menahan ketawanya. Tetapi sempat terdengar di telinga Namjoon.
"Kau gelak kan aku ehhh Taetan!! KAU SINI!"
"TAK TAK SUMPAH TAK GELAK HYUNGG!" Taehyung mula berlari daripada Namjoon.
Hana hanya melihat daripada jauh sambil tergelak. Diorang ni selalu buat Hana gembira.
===
Waktu sekolah sudah tamat. Hana dan Taehyung mengambil keputusan untuk meluangkan masa bersama di caffè terdekat.
"Weh.. Ade ape-ape nak bagitahu?"
Tanya Taehyung sambik bermain dengan phonenya."Bagitahu ape lak?"
"Aishh.. Bende yang kau fikiran cutini.."
"Ouh.. Yang tu.. Err.."
"Ha.. Kenape?" Taehyung meletakkan phonenya di tepi fan focuskan ke arah Hana.
"A-Aku cakap ni.. Kau jangan terkejut tau.."
Taehyung hanya mengangguk.
"Hmm.. Kau ingatkan.. Kookie.."
"Yeah.. Kenape ngan dia? Sakit? Hilang?" Soalan sudah bertubi-tubi keluar daripada mulut Taehyung.
"T-Tak.. Ta-Tapi.."
"Tapi??"
"Dia.. Boleh bertukar jadi manusia.."
Satu gelakk an kuat keluar daripada mulut Taehyung.
"HAHAHAHAHAHAHAHA"
"Ish! Kau ni Tae! Tak serious laaa!!"
"Tak takk... Kau serious ke? Pfft" Taehyung masih mengawal gelak ketawanya.
"Dah la! Kalau ashik gelak je.. Malas aku nak bagitahu!" Amarah Hana sambil memuncungkan bibirnya, tanda merajuk.
"Tak tak.. Kau serious ke??" Taehyung Lalu berhenti ketawa lalu menamparkan wajah muka yang serious.
"Yeee! Aku seriouss!"
Taehyung hanya mendiamkan diri.
Lalu berdiri."Weh, kau nak pergi mane?" Tanya Hana sambil menghalang Taehyung daripada melangkah pergi, dengan memegang tangannya.
"Tak... Aku teringat.. Yang aku lupe nak bagi kucing aku makan.. Takut dia lapar pulak.. Aku balik dulu la.."
"Ouhh.. Okay okay.." Kata Hana sambil mengangguk.
"Aku pergi dulu eh.. Ape-ape call la aku.." Kata Taehyung sebelum melangkah pergi daripada caffè itu.
Tbc❤️
Assalaamualaikum korang💜 sihat? Maaf sebab menghilang selama 1 bulan ni.. 🙏🏻
Lucy agak busy kebelakangan ni❤️ and ade masalah sikit, so saya ambik keputusan bercuti.
Mintak maaf kerane buat korang tertunggu-tunggu ff ni😩
Sorry sngt😔😢 skrng pun schl Lucy dah nak start online class.. So.. Maybe tak often sngt kot update..
Thanks sebab masih support lucy💜
I love you all💜
Take care💞
YOU ARE READING
[C] Little Bunny💜 l Jeon Jungkook
FantasíaKisah Percintaan antara dua makhluk iaitu manusia dan makhluk hybrid yang bernama Jeon Jungkook🐰💜. Permulaannya amatlah gembira. Tetapi pengakhirannya? Stay tune❤️ and read my ff😙👌🏻 "Yes.. I hate humans but I feels something different when I wi...