13; Game on🎮

483 53 7
                                    

Sampai sahaja mereka di rumah. Keadaan masih senyap. Dan hana sudah menjadi risau.

"Aku ade buat salah ke? Ya tuhan. Please cakap yang dia takde marah aku pasal ape-ape" Katanya didalam hati. Resah.

Tiba-tiba didalam keadaan tiada angin, tiada ribut. Jungkook terus mengusap kepala Hana.

"Takpe, jangan risau. Kook tak marah kat Hana pun." Jungkook mengusap rambut kekasih hatinya dengan lembut.

"Jangan fikir sangat sayang, nanti stress camner? Nanti kook jugak yang risau.." sambungnya.

"O-Okeyy..." Hana bersuara kecil. Tetapi tindakan ini di mata Jungkook amatlah comel lalu jungkook memeluk erat kekasih hatinya itu.

"I love you" Kata Jungkook.

"Kook? Kenape ni?"

"Nothing, saje nak peluwkk" Katanya sambil memuncungkan bibirnya.

"Aloloolooo, I love you too baby" Hana lalu menamparkan senyumannya.



==

"Kook?"

"Ermmm.." Jungkook masih berat mata untuk membukanya.

"Sayang nak pegi sekolah ni"

"Ermmmmmm.... Okeeee..." sekali lagi matanya masih belum dibuka.

"Ish dia ni, kalau nk breakfast , sayang dah sedaikan makanan kat dapur. Makan tauuu! Byee" Hana memakai kasutnya lalu pergi.





"Woi!" Taehyung menunggu dihadapan pintu rumah milik Hana.

"Eh Taetan busukk!" Satu ayat keluar daripada mulut Hana menunjukkan dia terkejut.

"Eh kau! Aku mandi la! Kau yang busukk!" Amarah Tae.

"Tak!Tak!!! Kau yang kejutkan aku asal banganggg!!!!"

"Woi pagi-pagi dah buat dosa ehhh. Mulut tu jaga siket ehh."

"Aleh kau. Dah! Jom pegi, nanti lambat lak!"

Sampai sahaja mereka di sekolah. Hana hanya membuat halnya sendiri , tiba-tiba Jimin datang.

"Hey hana"

"Hm? Asal Chim?"

"Nothing.. Just wanna ask."

"Yeah?"

"Sape lelaki dengan kau tu?"

"Oh.. Erm.. Jeon Jungkook" Jawab hana sambil mengelakkan eye contact.

"And..?" Jimin bersuara lagi.

"And??"

"Ape hubunga-"

"Okay semua, duduk tempat masing-masing. Kita dah nak belajar."

Hampir sahaja Jimin mahu menghabiskan ayatnya, Cikgu sudah mahu memulakan pelajaran.

"Fuh.. Nasib baik Cikgu masuk takdi" Hana mengeluh di dalam hatinya.

"Asal Jimin nak menyibuk pasal aku dengan Kook? Ish serabut aku!" sambung luahannya ke dalam hatinya lagi.

==

Kelas sudah habis Hana secepat mungkin mengemas bukunya untuk balik. Malah mahu mengelakkan dirinya daripada berjumpa dengan Jimin. Lalu memegang dan menarik Taehyung bersamanya.

"Woi, kau laju sangat nak pergi mane??" Tanya Tae keliru

"Ikut jela taetan! Jangan banyak bunyi." Hana masih laju berjalan, malah tidak toleh ke belakang.

Tiba-tiba, Jimin berada di hadapan pagar sekolah.

"Asal nak lari daripada aku ni Hana?" Jimin bertanya sambi memberikan senyuman sinisnya.

"Aku ade hal la Chim. Dah, aku nak balik." Hana hanya lalu di hadapanya seperti tiada apa-apa yang berlaku.

Tetapi jimin tidak akan mengalah, dia masih mengejar Hana.

"Hana, Kau nak pergi mane laju-laju hah?" Kata Taehyung yang diheret bersama Hana.

"Tah hana. Kau nak pergi mane laju-laju?" Satu suara keluar. Dan Hana amat mengenali suara itu.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.





















Ya, Itu suara Jungkook.

"Kau asal Jimin? Asal duduk kejar girlfriend aku ni ha?" Jungkook mula mendekati mereka berserta renungan tajamnya.

"Wait. Hana?" Taehyung mula bersuara.

"K-Kau... Kapel dengan dia..?" Tae menamparkan muka yang tidak berpuas hati serta ternampak sedih.

"Erm.. Ha'ah.. Aku kapel degan dia Tae.." Hana perlahan-lahan melepaskan genggaman mereka.

"T-Tae..?"

Taehyung hanya menamparkan senyuman.

"Ape nih Hana! Alaaa kau ni, asal kena berahsia ngan aku. Dah la bff sendiri kot!" Tae bersuara sambil tersenyum.

"Oke la , byeee Tannie laparr!" tae berlalu pergi.

Jungkook juga memegang erat genggamannya bersama Hana.

"Ade ape-ape lagi ke Jimin? Kalau tak, kitorang nak balik ni." Kata Jungkook dingin.

"Oh. Ade-ade" Jimin merapatkan mukanya dengan telinga Jungkook.







"Takpe, aku akan rampas jugak Hana daripada kau Kook. Jangan risau~"

Jungkook hanya mengganggam penumbuknya, dan menahan dirinya daripada menumbuk Jimin.

"Jimin. Kau jangan cari pasal dengan aku. Aku nasihatkan kau awal-awal." kata Jungkook bersama jelingan tajamnya.

Jimin menamparkan smirk di mukanya.

"Sokayyy~ Game ni baru bermula Kook." Jimin berlalu pergi.

"Kau tunggu Jimin. Jangan main-main dengan Hybrid Jeon Jungkook." Kata Jungkook didalam hatinya.

Tbc❤

Sorry tak update this story like 2 weeks.. Author ade exam🥺

Thanks sbb still dengan this story even jarang update.🥰💖

Insya Allah lucy akan try update sebanyak hari yang boleh🙌❤

Thank you again💜🌹

if u like this story pls vote and comment tauuu!💕

[C] Little Bunny💜 l Jeon JungkookWhere stories live. Discover now