25; Trust

398 45 3
                                    

WARNING❗❗❗

Chap ini mempunyai sedikit unsur LGBT 🏳‍🌈. Halah sikit je. But kalau korang rase geli with this thing you can just skip this chap. DO NOT TAKE IT SERIOUS. IT'S JUST A FANFIC. I DO NOT SHIP THEM . Jngn kecam lak.. i already warned you. Enjoy this chap!!❤❤❤




"Perlu ke kau tipu aku min hana??" Jungkook bersuara.

"Tak.. Jungkook.." Belum sempat Hana hendak menerangkan apa yang berlaku Jungkook sudah memotong ayatnya.

"Min Hana, ape lagi awak nak cakap?? It's true right?? Kau risaukan Tae!" Jungkook bernada kuat.

Hana masih berdegil mahu memujuk Jungkook.

"Jungkook! Tae is my best friend! Dia je ade time aku susah dulu, of course aku risaukan dia! Ego tu boleh turunkan tak Jeon Jungkook?!?!" Hana bersuara pula. Nadanya sama tinggi seperti Jungkook.

Situasi tiba-tiba menjadi senyap. 

Hana baru tersedar dia telah meninggikan suaranya terhadap Jungkook.

"I'm- Jungkook-... I'm sorry.. I-"

"Nah, sokay.. I.. I just want to get some fresh air.." Kata Jungkook lalu keluar daripada rumah itu.

"J-Jungkook..." Hana berkata pelahan.

==

Kereta Jimin sudah tiba di depan rumah Taehyung. Hujan masih lebat membasahi bumi.

"Jimin, kau.. Nak masuk dulu tak? I mean.. Taknak minum air panas dulu ke? " Taehyung mengajak.

Jimin hanya tersenyum kecil. 

"Sure.." Jimin melemparkan senyuman manis di wajahnya.

Jimin lalu memberhentikan engine keretanya. Lalu masuk ke rumah agam Taehyung.

taehyung juga memasuki rumahnya, lalu bermain bersama haiwan peliharaannya, Yeon Tan.

"Kau duduk la situ dulu." taehyung lalu memasang pemanas untuk panaskan diri, kerana sejuk dengan cuaca sekarang ini.

"Hm, I'll have hot Tae" Kata Jimin sambil menamparkan smirk pada mukanya.

"Pe kau ni.. I'll  make you hot chocolate jela.." Tae lalu pergi ke dapur untu membuat minuman kepada Jimin.

"Hihi, thanks taetae!" Kata Jimin dengan nada yang kuat tapi comel dalam masa yang sama.

"Don't call me Taetae.." Taehyung berbicara sambil membuat minuman.

"Hahahaha sure daddy ? HAHAHAHA" Gelak Jimin.

Taehyung hanya terdiam. Pehal la ngn Jimin tu. Mabuk ek? Siann diaa.

"Masalah la kau ni" Taehyung kembali ke ruang tamu dengan minuman Jimin.

"Kau ni mabuk ke ape hah?" Kata Taehyung sambil menghulurkan secawan hot chocolate kepada Jimin.

"Hahahaha, takyah la sorokkan pipi merah kau tuh" Jimin bersuara lalu minum air yang dibuat kepadanya.

"Ak- Aku tak blushing la!" Taehyung bersuara kuat.

"Hahahaha comel je kau ni. Menarik lak aku tngk." Kata JImin lagi sambil merenung ke mata Taehyung.

Taehyung lalu melihat ke arah lain lalu memutuskan eye contact mereka. 

"Pe bende kau nak Pak Jimin.. " Taehyung berkata di dalam hati.

===

Hujan semakin lebat, hari semakin lewat.

"Jungkook.. mane kau pergi ni.." Hana berkata bersendirian.

Air matanya sudah mahu menurun. Tiba-tiba terasa panas pada bahagia belakang badan Hana.

"Hey, I'm here.." Kata Jungkook sambil memeluk Hana daripada belakang.

"Don't cry.. I just.. Want some fresh air.. That's all.." Jungkook bernada lembut.

Hana masih tidak berkata lagi.

"Kalau I stay sini takdi, confirm you kena marah daripada I dah.. That's why.." Sambung Jungkook.

Hana mamusingkan badannya untuk menghadap ke arah Jungkook.  Lalu memeluknya sekali lagi.

"Don't make me worried again. You idiot." Kata Hana sambil mengalirkan sedikit air mata.

"Sorry sayang.." kata Jungkook sambil membalas pelukan Hana.





Jungkook lalu meleraikan pelukan mereka, lalu mengelap air mata kekasihnya itu.

"Besok, nak pergi melawat tae?" Kata Jungkook.

Hana mengangguk lembut.

"Nak! Thank you baby!" Sekali lagi satu pelukan diberi ke Jungkook, dengan senyuman manis di wajah Hana.








Tbc❤️

Skskskkks sorry again sbb ade unsur lgbt in this chap🙏🏻🏳️‍🌈

But still, hope you like this chap! 🥰💜

Sorry for the late update. Ade sedikit masalah semasa Lucy nak tulis chap ni😅😂.

I'm oky now..

So yeah, take care and stay at home! 🏡💙

[C] Little Bunny💜 l Jeon JungkookWhere stories live. Discover now