12; Meet again😒

485 58 30
                                    

Cuti sekolah bermula. Tambahan pula barang masakkan di rumahnya semakin kurang. Hana mengambil keputusan unuk membeli barang keperluannya di pasar raya.

"Kookie, Hana nak pergi beli barang boleh tak?" Hana mula menukar pakaiannya.

Pada masa yang sama, Jungkook datang dekat ke arah Hana lalu memeluk daripada belakang.

"Kalau Kook nak ikut? Boleh??" Jungkook membisik sambil memuncungkan bibirnya.

"Haih.. Boleh Kook. Pergi tukar baju. Saya tunggu kat bawah"

"Yess! Thank you sayang" Jungkook menghadiahkan Hana ciuman di pipi Hana lalu berlari menuju ke bilik persalinan pakaian untuk menukar pakaiannya.

.

.

.

Di pasar raya.🏢

Jungkook memegang tangan Hana dengan erat seperti tidak mahu melepaskannya. Hana hanya terdiam, padanya tindakan yang Jungkook buat ini comel.

"Kook, teman saya pergi ke tempat sayur-sayuran."

Jungkook hanya mengangguk laju.

Beberapa minit kemudian. Jungkook menghilang. Hana hanya terdiam dulu, mungkin dia pergi cari barangnya. Setelah sahaja Hana ternampak bayangan Jungkook. Dia terkejut. Jungkook membawa banyak lobak merah bersamanya.

"Sayanggg~ Kook nak ni pleaseee~🥺" Jungkook menamparkan puppy eyes-Nya.

Dan semestilah. Hana tidak boleh berkata tidak kepada orang yang dia amat cintai ini.

"Ish! Yela yela Hana beli." Hana mengambil lobak merah-lobak merah daripada tangan Jungkook lalu meletakkan di dalam terolinya.

"Dah.. Jom pergi bayar." Hana mula menolak terolinya.



Tiba-tiba..

AUCHHH!!!!

Hana terlanggar seseorang di depannya. Maklumlah, terolinya amat berat. hana yang kecil ni macamlah boleh tolak teroli itu.

"Eh ehhh! Sorry encik! Sorry! Saya tak namp-" Kata-katanya tesekat apabila ternampak muka orang yang dilanggarnya.

"Eh.. Jimin..?"

"Hana? La.. Awak rupanya.." Jimin berdiri lalu menghulurkan tangannya ke arah Hana yang masih terduduk di lantai itu.

Lalu sepantas kilat Jungkook mengangkat Hana sebelum sahaja Jimin mencapai tangan Hana.

"Sayang okay?" Tanya Jungkook.

"Okay je.." Hana membaiki pakiannya.

Jimin yang berada di hadapan mereka hanya memerhati.

"So... Siapa ni Hana?" Jimin mula bersuara.

"Oh.. Um.. Ni Jungkook dia-" 

"Aku boyfriend dia. Asal?" 

"Oh.." Jimin hanya memberikan senyuman seribu makna.

"Dah la sayang. Jom pergi bayar. Pastu balik." Jungkook lalu menolak terolinya ke arah tempat untuk membayar sambil memegang tangan Hana seerat-eratnya.

.

.

.

Sesudah sahaja mereka membayar lalu mereka lalu masuk ke keretanya lalu Hana memandu pulang rumah.

"Hmm.. Kook.. Kenape ni..?" Hana memecahkan suasana yang sunyi itu.

"Awak macam tak suka je bila saya cakap dengan Jim-"

"Yes, memang Kook tak suka."

"Kenape ni?" 

"It's nothing.. Just.. Please jangan rapat sangan dengan dia. Kook tak suka."

"If you said so.. I'll not okay baby?"

Jungkook hanya mengangguk.

"Hey.. Suara mane :("

Jungkook hanya ketawa kecil.

"Okay sayang, thank you"



Jungkook's POV🐰💜



'Jimin.. Please jangan cari pasal dengan aku. Kau memang dalam list orang yang paling aku benci daripada dulu lagi.' Kata Jungkook di dalam hatinya.

Tbc❤

Hey! So how about this chap?

If you guys like it please sedekahkan vote🥰🥺

Alang2 tu comment la ape pendapat korang dlm citer ni😁

I hope you guys love it.🌹💕

minggu depan lucy takkan update sbb lucy ade exam.  so wish me luck guys🤗💜

insya allah, habis exam lucy update.🥰❤

see you guys soon💖💜🌹

[C] Little Bunny💜 l Jeon JungkookWhere stories live. Discover now