Time skipping.🕓
Dua pasangan kekasih itu sudah berada di hadapan rumah Taehyung. Hanya tunggu masa untuk tekan loceng rumah miliknya.
Dinggg Dongg..
Loceng pintu ditekan dan masih tiada siapa yang membuka pintu. Tahap sabar Jeon Jungkook tidak boleh tahan, lalu dia menekan butang loceng itu banyak kali. Sehinggalah Taehyung keluar daripada rumahnya.
"Siapa tu?" Katanya sambil keluar daripada pintu rumahnya.
Taehyung tidak mengharapkan sesiapa yang penting yang datang. Dia ingatkan mungkin possmen, atau penghantaran pizza. Tetapi setelah sahaja dia ternampak wajah Hana, dia kaku.
"Ah.. Hana.." Tae tidak mahu membuat eye contact dengan Hana. Setelah ape yang berlaku dia berasa malu hendak bertemu dengannya.
"Hi.." Hana mula bersuara.
"Hm.. Hai" Jawab Taehyung ringkas.
"K-Kau.. Sihat?" -Hana
"Sihat" -Tae
"Oh" Hana tiada topik untuk bercakap. Buat pertama kali dia berasa kekok untuk bercakap dengan Taehyung. Kawan baiknya sendiri.
"Erm.. Kenape datang sini??" Taehyung mula bersuara lagi. Mencuba untuk memanjangkan lagi perbualan mereka. Manakala Jungkook hanya terdiam dan hanya memerhati mereka.
"Ah.. Aku..." Jungkook lalu memotong perbualan Hana.
"Kitorang cari kau kat lokap semalam. Tapi kau tak ade.. So kitorang cari kau kat sini.." Kata Jungkook.
"Ah.. I see.. Ah.. Aku dah keluar beberapa hari lepa-" Kata-kata Tae dipotong oleh Hana pula.
"Dengan Jimin..??"
Taehyung hanya mendiamkan dirinya.
"So... Tu kereta Jimin kan?" Hana menunjuk ke arah satu kereta mewah yang terparking di depan rumahnya.
Taehyung tidak mengeluarkan suaranya. Tiba-tiba satu suara keluar.
"Ha'ah.. Tu kereta aku.. Kenape?" Jimin mencelah.
"Kau buat ape kat Tae?" Hana bersuara kepada Jimin.
"Aku stay sini.. Ngan Tae." jimin melemparkan satu senyuman pada wajahnya, sambil merapatkan dirinya dengan Tae.
"Ha? Since when?" -Hana
"Since dia datang tolong aku keluar daripada penjara." Kata Taehyung dengan nada suara yang agak serious.
"Ah.. Ok.." Hana menjawab sepatah. Seumur hidup dia, dia tidak pernah dengar tae menggunakan nada begitu apabila bercakap dengannya.
Situasi kembali sunyi. Hana sudah tidak bersuara. Tetapi ada banyak lagi soalan yang sedang bermain didalam kepala Hana.
"So.. Tu je ke?" Taehyung mula bersuara.
"Uhmm.. Tae.. K-Kau... Stay ngn Jimin ke sekarang?" Kata Hana dengan nada yang menggigil.
Nada suaranya diperasan oleh Tae.
Min Hana Pov 🌹❤
'Suara Tae tu.. Aku tak pernah dengar suara dia centu.. Kenapa suara dia macam nak marah..'
'Aku taknak buat eye contact tho.. Aku takut nk tengok dia...'
Kata ku dalam hati. Kepala tu hanya menunduk. Tidak mahu membuat eye contact dengannya.
Tiba-tiba.. Aku rasa ade seseorang sedang mengusap rambut aku.
"T-Tae..?" Kataku perlahan.
"Erm.. Sorry.. Aku tak berniat nak marah kau.." Tae bersuara.
Aku lalu mengangkat kepalaku lalu membuat eye contact dengannya.
Wajahnya seperti rasa bersalah.
"Tae.." -Hana
"Erm?" -Tae
"Aku rindu kau la bodo. " Aku lalu memeluknya dengan erat.
"Lepas kau kena tangkap tu... Aku ingatkan aku kena tunggu bertahun untuk kau lepas" Air mata aku tak mampu bertahan. Taehyung saje lah kawan yang aku ade. Aku taknak kehilangannya..
"Takde la.. Aku tahu aku akan keluar awal.. Dah, jangan nangis.. Bf kau nampak tu. Tak malu ke?" Gurau Tae.
Aku tergelak kecil lalu mengelap air mataku.
"Erm.. so. Jimin jadi housemate kau ke ni Tae?" Tanya aku.
"Yep" Jawab tae, ringkas.
"Erm.. harap kau tak gaduh ngan dia" Kataku sambil memukut bahu bahagian kiri milik Tae.
"Ish! Aku bukan budak-budak lagi la." Katanya.
"Jimin.. Jaga Tae untuk aku tau.."
Kataku di dalam hati.
Tbc ❤
Hyeee koranggg! Sorry late chap ohok.
Harap suka. And harap korang boleh vote and comment cuz tht can make me happy smh. shshshhs,
sorry chap pendek. mooddd bangang ye kaisss.
Okie take care koranggg . Byeeeeee🌹❤💜
YOU ARE READING
[C] Little Bunny💜 l Jeon Jungkook
FantasiaKisah Percintaan antara dua makhluk iaitu manusia dan makhluk hybrid yang bernama Jeon Jungkook🐰💜. Permulaannya amatlah gembira. Tetapi pengakhirannya? Stay tune❤️ and read my ff😙👌🏻 "Yes.. I hate humans but I feels something different when I wi...