5

13.1K 653 36
                                    

Oy ve yorumlarınızı bekliyorum.

İyi okumalar dilerim.

°°°°°°°°°°°°°°°°°

LEYLA KIRCI

Elimde ki çatalı karşım da efnan teyzeye kur yapan kıza saplamamak için kendimi oldukça kasıyordum.

İkide bir ona sorular sorarak dikkatleri üzerine çekerken bir kaç kadın ona nefretle bazıları da ise çok normalmiş gibi davranıyordu.

Yarım saat içinde on beş kişilik mahallenin gün grubu evi adeta istila ederken etraf da sadece ortada ki yerde kısır ve tatlı yiyen üç çocuğun sesi çıkıyordu.

"Eee! Efnan artık ceylan da yakında yuvadan uçacak. Allah izin verirse artık sırada Hamza Ali var gibi?"

Bu cümleyi kuran müjganın o sinsi annesi olan belkız hanımdı. Kendisi iki kolunda bulunan altın bileziklerini hafifçe şıngırtarak elin de ki elmalı turtayı ağzına atmıştı.

"Allah büyük belkız. Neden olmasın"

Efnan isteksizce soruyu cevaplarken bu eve geldiğinden beri gözünü sürekli üzerim de tutan mavi gözlü kadın konuya atlamıştı.

"Efnan doğru der, sonuç da geçmişimizde ki çıngıraklı yılanlar hala etraf da kol geziniyor"

Kadının dediği ile yanımda sarmasını yiyen ceylan aniden öksürmeye başladığın da gülmemek için kendimi oldukça sıkı tutuyordum.

"Yürü be türkan teyze"

Ceylan sessizce bana doğru fısıldarken belkız ve müjganın suratı öyle morarmıştı ki ağzımdan kaçan kıkırtıya engel olamamıştım.

Bu sefer tüm bakışlar bana dönerken hafifçe öksürerek yerimde biraz kıpırdamıştım.

"Eee leyla kızım sen de bizim ceylan gibi mimarlık mı okuyorsun"

Tekli koltuk da oturan kadın gerginliği hissetmiş olacak ki konuyu başka bir yöne çevirirken ortamda ki gerginlik hala had safhadaydı.

"Evet efendim"

Cevabımla beraber karşımda ki kadınlar hep bir ağızdan 'maşallah' nidaları çekerken utançla yanaklarım kızarmıştı.

"Pek de narin pek de güzelsin sen ona çok benziyorsun"

Sonlara doğru türkan teyzenin sesi hafif titrerken o dedikleri kişinin kim olduğunu anlayamamıştım.

Efnan teyze de bizim gibi gözlerim de ki üzüntüyü kayıp etmezken bir kaç kadında hafifçe iç çekmişti.

"Tabi ya bende kime benzer diye dururum. Meğer zer-"

Aniden kadının sözünü kesen zil sesi ile ceylan ayağa kalkarak salondan çıkarken ortam bir anda kısa bir uğultu oluşmuştu.

Herkes ayağa kalkarak alel acele evden çıkarken bazıları da ev işlerine geç kaldığını söylenerek yanımdan geçiyordu.

Yerde oturan çocukları da anneleri ellerinden sıkıca tutarak kaldırırken bir tek türkan teyze oturuyordu.

Saniyeler içinde kalabalık olan salon yerini sessizliğe bırakırken türkan teyze benim bu halime gülmüştü.

"Alış evlâdım bunlara"

Bende onunla beraber gülerken içeriye giren selim ile bakışlarımı ondan çekmiş ve ardımdan gelen efnan teyze ile ceylana bakmıştım.

"Gülüm şöyle güzel bir tabak yapsan da yesem."

LEYLA ( REİS SERİSİ 2 )Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin