📜 chapter 6 📜
_____Setelah agak lama kami berjalan, akhirnya kami sampai di satu perkampungan.
Di situ terdapat sebuah rumah yang tampak biasa.. Mungkin milik mereka.
"Hah, berehatlah kat sini. Kau pengembara kan? Kami memang orang baik yang suka tolong pengembara." terang Kim.
Mata aku bersinar. Aku mengangguk dan sedikit terharu.
Tak sangka, aku ditolong oleh manusia ketika berada di bumi.
"Te-terima kasih!" ucapku berkali kali kepada mereka berdua.
"Sama-sama, tuan putera."
Tiba tiba aku teringat sesuatu.
"Ah, sebelum ni hanya saya yang perkenalkan diri. Jadi saya tak tahu siapa awak berdua.."
Mereka berdua tersenyum sinis.
"Nama aku Kim Mingyu. Seorang petani."
"Aku pula Jeon Wonwoo. Kami sebenarnya dari Joseon, kami datang ke sini untuk bekerja. Mungkin minggu depan kami akan balik."
Aku mengerlipkan mata berkali kali. Tak faham.
"Joseon?" hmm, tak pernah pula aku dengar nama tu. Mungkin salah satu tempat yang berada di bumi.
"Kalau dengar nama kau, kau mesti asal sini je kan? Adakah kau dari pedalaman?" soal Jeon.
"Hm? Bukan pedalaman, tapi peninggian.. Err, apa namanya tu? Langit?" aku cuba nak terangkan. Entah mereka faham atau tidak.
"Haihh, kau ni. Betul ke kau ni dari langit?" Kim nampaknya meragui aku.
"Ya! Saya ialah putera elf."
YOU ARE READING
Tale of Frog Prince | Xu Minghao
FantasyKalau kita cium katak nanti dia akan bertukar jadi putera yang tampan? popcorncoups©2020