📜 chapter 9 📜
_____
Seminggu kemudian..
Kerajaan Elf"ANAK DURHAKA! BERANI KAMU HILANGKAN PEDANG LAGENDA KEPUNYAAN NENEK MOYANG KITA SEJAK TURUN TEMURUN?!"
"Ampun, ayahanda! Ampun!!" mohon putera sampai meleleh leleh air mata.
"Pergilah kau kembali ke dunia manusia! Jangan sesekali kembali tanpa membawa pulang pedang itu! Sebagai hukuman, ayahanda menyumpah kau menjadi katak!"
"Ti-tidakkk!"
_______
Aku tersedar lalu memandang sekeliling dengan cemas. Pokok bunga warna warni masih ada seperti di hutan kerajaan.
Fuh, nasib baik cuma mimpi.
"Eyy, tu bukan mimpi."
Eh?
"Warghhh!" terkejut aku apabila toleh belakang, seorang manusia gergasi sedang menatap aku.
"Siapa kau? Apa yang kau buat di sini?!" soalku.
Dia menyengetkan kepala.
"Kan Seokmin dah cakap, tu bukan mimpi."
Hah? Hah?
Abende makhluk misterius ni mengarut? A-aku..
"WARGGGHHH!" aku terjerit sekali lagi apabila terpandang cermin di sebelah aku.
Weyh, natang apa ni? Warna sama dah macam pokok tapi hodoh betul. Mata bulat, mulut lebar, badan lembik semacam..
Tidakkk, kemana tubuh asal aku yang gojes?
"Grandma! Katak tu menjerit."
Katak? Menjerit? Aku ke?
Bahkan sebutan katak tu pun terdengar hodoh bagi aku.
Tiba tiba seorang wanita datang.
"Putera Elf, Xu Minghao.."
Aku cepat cepat mengangkat muka.
"Kau kenal aku, manusia? Cepat cakap, apa dah jadi dengan aku? Hiks-"
"Kamu telah disumpah oleh Raja Elf kerana menghilangkan pedang. Sekarang tugasmu adalah mencari kembali pedang itu.."
Aku tersendu seorang diri mengingat kejadian itu.
"Ah, lagi satu.. Kami bukan manusia.." ucapnya sebelum tersenyum.
YOU ARE READING
Tale of Frog Prince | Xu Minghao
FantasyKalau kita cium katak nanti dia akan bertukar jadi putera yang tampan? popcorncoups©2020