༆ | 15

418 115 54
                                    

📜 chapter 15 📜_____

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

📜 chapter 15 📜
_____

"Semua katak katak sekalian, berikanlah tunduk hormat kepada pewira kita, The Great Stone Frog!"

Krikk.. Krikk..

Suasana tiba tiba hening seketika. Cengkering yang turut mendengarkan ucapan itu pula berbunyi dengan merdu. Semua katak katak memandang sesama sendiri meskipun tiada leher.

"Ehem." disebabkan reaksi yang tidak terduga itu, penghulu terpaksa berdeham untuk menahan malu.

Cut! Take two.

"Singkirkan ragu kalian, inilah dia, yang sebenar, The Great Stone Frog!"

Sorakan gemuruh diberikan kepada putera itu dari hujung pelusuk tasik hinggalah ke hujung satu lagi. Semua serangga tidak kira spesies memberi sokongan hebat lagaknya sedang berlakon untuk sebuah drama.

"Terima kasih, terima kasih. Oho, tak payah bersalam, kenyit mata sudah."

Minghao memberikan flying kiss dengan tangan pendeknya itu sambil berjalan penuh takabbur di depan katak katak.

"Dengan ini, kami mengangkat kamu menjadi raja kami."

Minghao tersedak.

Wait, what? Dia masih tak habiskan tugasan dia di bumi, tiba tiba senang senang jadi raja katak pula sekarang ni.

Minghao mula berfikir keras. Kalau dia jadi raja nanti mesti manusia akan bagi dia julukan sebagai 'raja' katak paling hodoh.

"Tidak, tidak. Tidak boleh sama sekali!"

"Hm? Apa yang tidak boleh, tuanku?"

Minghao melihat mereka dengan senyuman senget.

"Ehem. Perhatian semua! Mulai hari ini saya ialah putera katak kamu semua!"

Tale of Frog Prince | Xu MinghaoWhere stories live. Discover now