༆ | 04

570 134 128
                                    

📜 chapter 4 📜_____

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

📜 chapter 4 📜
_____

"Ibunda, adinda masih risau. Bolehkah kakanda bertahan hidup di sana? Bagaimana kalau dia terbunuh?" sejak dari tadi, itu sahaja yang keluar dari Tuan Puteri Jieqiong.

Kerisauan kepada satu satunya abangnya yang tak berapa matang.

Permaisuri menggeleng perlahan sambil menutup mata.

"Puteri, kamu kena terima. Bahkan jika dia terbunuh atau tidak pernah kembali sekalipun.."

_____

"Mati la kau!"

Selepas meneriakkan kata kata itu, Minghao jatuh tersempat batu. Pedangnya terlepas dari genggaman. Sekali gus menjatuhkan maruah semua bangsa elf.

Manusia berdua tadi berpandangan sesama sendiri dan mengangkat bahu.

"Err, kau tak apa apa ke?" tanya Kim. Jeon menghulurkan tangannya.

"Jangan bunuh saya!" mohon Minghao sambil menunduk kepada manusia tersebut.

"Bunuh? Siapa nak bunuh?" tanya Jeon.

Minghao tersendu dan melihat mereka pelik.

"B-bukan siapa kalah mati ke..?"

Hening seketika. Tiba tiba Kim dan Jeon ketawa terbahak bahak.

"Mana ada kitaorang nak bunuh kau." Kim berkata sambil mengesat air mata.

"Habis tu, kenapa korang bawa senjata?" jari Minghao ditundingkan kepada cangkul di tangan mereka.

"Ni? Ini untuk bercucuk tanam lah."

Minghao tersentak.

Begitu rupanya. Di alam mereka, bercucuk tanam itu tidak perlu kerana ada kuasa magik yang menumbuhkan tanaman sendiri.

"Peliknya kau ni.."

Kim tersenyum.

"Nak ikut dengan kitaorang tak?"

Tale of Frog Prince | Xu MinghaoWhere stories live. Discover now