45

4.9K 215 1
                                    

5.30 petang.

"Okay, kita dah sampai!" Ujar Pawi sambil memberhentikan keretanya di tepi pantai.

"Fuyo, kita outdoor dekat tepi pantailah. Awak tak cakap pun dekat kawasan rumah awak ni ada pantai." Kata Rafiq dengan wajah teruja.

"Sebab ada pantailah saya taknak bagitahu dekat awak, nanti mesti awak paksa saya suruh saya bawak tapi tak sangka kita boleh datang sini jugak haiya." Kata Izaty yang sudah membuka pintu kereta.

"Alah, awak ni berkiralah." Kata Rafiq turut keluar dari perut kereta.

Kini, mereka bertiga keluar dari perut kereta. Izaty tak sangka kasut tinggi yang dibawanya tadi ada kegunaannya. Sama tema warna pula itu kasutnya dengan baju pengantin yang sedang di pakai ini.

Wajah Rafiq kian teruja sebaik sahaja angin pantai menyentuh perlahan ke kulitnya. Dia pun apa lagi, mula membuka kamera telefonnya lalu, di selfie beberapa keping gambar.

"Izaty, pandang sini!" Kata Rafiq kuat.

Click!

Gambar sudah pun di ambil.

"Alah, awak ni saya tak ready lagilah." Kata Izaty terkedek-kedek datang ke arah Rafiq dengan baju pengantin ketatnya itu.

"Repeat!" Kata Izaty dengan lantang.

"Haih, yalah." Rafiq ikut sahaja kehendak Izaty.

Izaty merapatkan tubuhnya dengan Rafiq. Rafiq dan Izaty membuat muka serius seperti model. Yalah, mereka kan sudah berpengalaman tentu sahaja tahu riak wajah apa yang perlu dilakukan.

Click!

"Sekali lagi, kali ni saya nak awak senyum tapi pandang muka saya." Kata Rafiq.

"Gatal! Macamlah dia handsome sangat." Kata Izaty sambil ketawa kecil tetapi dia ikut sahaja kehendak Rafiq.

"Saya memang handsome." Kata Rafiq perlahan sambil mula tersenyum.

Mereka berdua bertentangan mata antara satu sama lain.

Click!

Mereka berdua melihat gambar diambil tadi.

"Lawalah lighting. Saya nak post pic ni dekat Instagram." Kata Rafiq sambil mula membuka akaun Instagramnya.

"Haah, postlah. Nanti saya nak semua pic tu jugak, send dekat saya ya nanti." Ujar Izaty.

Izaty menjeling ke arah telefon Rafiq. Sengaja nak tengok apa nama Instagram Rafiq ni. Wow! Izaty tergamam.

'Fuyo, 666k followers dia kalah aku. Rajin post gambar dia ni. Okay username dia Rafique.Husaini bolehlah aku stalk hari-hari nanti haha.' Kata Izaty dalam hati.

"Eh, Izaty apa username Instagram awak. Saya nak follow awak boleh saya tag awak terus." Kata Rafiq sambil matanya masih tertancap pada skrin telefon.

"Eh ya ke ni?" Izaty pura-pura terkejut. Macam tahu-tahu je Izaty memang nak follow dia.

"Iyalah. Cepatlah apa username awak?"

"Nanti awak tag saya, tak pasal-pasal fans awak cemburu buta pulak nanti kang. Lagi-lagi bila tengok kita pakai baju pengantin macam ni haha." Kata Izaty sambil tersenyum sinis.

"Alah, biarlah dia orang. Fans lain, awak lain."

'Okay, lain macam bunyi dia ni.' Kata Izaty dalam hati.

"Yalah, Izatte.Senrose21."

"Adik beradik Uqasha Senrose ke?" Kata Rafiq sambil ketawa perlahan.

KATAKAN SAYANG (COMPLETED)Where stories live. Discover now