Realiteit? Ik weet niet wat het is. Ik zie geen verschil tussen wat er werkelijk is of er in mijn fantasie is, en misschien.. wil ik dat ook wel helemaal niet zien!
Mijn verhaal begint in een klein roeibootje, het was avond en de sterren fonkelden aan de hemel. In dat bootje zaten een man en een vrouw, Elizabeth en Henry Dust. Ze waren bang, en op de vlucht. Er heerstte een duistere man, Jack Jones over het dorpje en hij nam alles in beslag wat hij wilde. Elizabeth en Henry hadden hun huur niet kunnen betalen en waren nu op de vlucht om de dood te ontlopen. Jack Jones had zijn wachters achter hen aangestuurd en die brachten het bootje ter water.
Allebei verdronken ze in de woeste golven, maar die nacht gebeurde er ook iets wonderlijks wat een van de soldaten maar zag. Een felle lichtflits ging over het water heen, en de soldaat hoorde het gehuil van een babytje. Toen hij dichterbij kwam zag hij het meisje in het water drijven. Elizabeth was namelijk zwanger en op een magische manier was het kindje toch geboren.
De soldaat haalde het meisje uit het water en bekeek haar: het meisje was niet zomaar een doorsnee meisje, ze had lang, lichtblauw haar (de kleur van de golven) haar ogen waren net twee sterren die uit de hemel waren geplukt en haar wimpers leken wel van goud te zijn. De man was vertederd en besloot het meisje mee te nemen.
Hij voedde het meisje op als zijn eigen dochter, maar hield haar verborgen voor de buitenwereld. De man heette Peter Stubs en is tot op de dag van vandaag mijn vader geweest. Het meisje groeide op, maar kwam nooit buiten, ze zat op haar kamer en las alle boeken die ze vinden kon, ze zong de mooiste liedjes en schreef de liefste gedichten. Peter noemde het meisje Ocean, omdat hij haar daar had gevonden. Ik ben dat meisje, hier begint mijn verhaal. Het sterrenkind.
JE LEEST
De trilogie: Het sterrenkind
Fantasy*Driedelig* Eerste deel: Ocean leeft al haar hele leven bij haar vader, ze is nog nooit buiten geweest. Maar wanneer ze de mysterieuze Rain ontmoet word haar leven totaal op zijn kop gezet. Ocean ontdekt wie ze werkelijk is en samen met Rain gaat ze...