Alles begint opnieuw

164 7 2
                                    

[Hilly]

Het was nu al twee dagen geleden sinds mijn broer samen met de rest Ocean was gaan redden. 'Hadden ze niet allang terug moeten zijn?' Vroeg ik bezorgd toen ik s'morgens aan het ontbijt naast Lydia neerplofte. Prins Ezra knikte langzaam. 'Ja, ze hadden inderdaad allang terug moeten zijn. Helaas kunnen wij niet weg, we hebben dingen afgesproken en daar moeten we ons aan houden.'

Na het ontbijt zocht ik Derias op in de tuin. Hij zat in het gras. Ik ging naast hem zitten. 'Zijn ze in gevaar?' Ik keek Derias aan. Derias pakte mijn hand. 'Alles komt goed Hilly, het lot zal alles moeten bepalen.' Na een tijdje stond ik op. 'Ik ga naar binnen.' Derias knikte.

Ik besloot om nog niet meteen naar binnen te gaan maar via de zijkant van de kasteelmuur. Ik wou gewoon even alleen zijn. Ik liep langzaam door. Opeens werd ik tegen de muur gedrukt. Verschrikt keek ik op. Het was Lydia. Ze had een rare gloed in haar ogen. 'Lydia?' Lydia zette haar handen om mijn keel. Ze begon langzaam te knijpen. Ik probeerde haar van me af te duwen maar ze was te sterk, langzaam begon ik vlekken voor mijn ogen te zien. Opeens voelde ik haar greep verzwakken. Ik snakte naar adem. Ik zag hoe Lydia van me afgeduwd werd. Derias stond voor me. 'Is alles goed met je?' Hij legde zijn hand op mijn schouder. Ik ademde diep in en knikte. 'We hebben een verrader onder ons.'

[Rain]

'Moon, al enig idee hoe we hier uit gaan komen?' Ik keek Moon aan. Moon zuchtte. 'Ik denk nog Rain.' Ik stond op. 'Je denkt nu al twee dagen lang!' Moon draaide zich om. 'Geef mij geen bevelen Rain! Ik ben nog altijd een prins en zover ik weet sta ik hoger dan jou!' Ik liep dreigend op hem af. 'In de echte wereld ben ik een prins en zover ik weet hoort deze wereld helemaal niet te bestaan!' Moon gromde. 'Waag het niet dat nog eens te zeggen..' Alan stond op. 'Ruzie maken haalt ons hier niet uit.' Ik draaide me om. 'Jij hebt anders ook niks nuttigs gedaan, door jou is Ocean weer bij Forest!' Ik kookte van woede. 'Rain, dit heeft geen nut.' Moon keek me indringend aan. 'Alan heeft gelijk. Zo komen we nergens.' Ik zuchtte. 'Het spijt me. Ik bedoel het niet zo.' Alan knikte begrijpend naar me. 'Het geeft niet.' Moon liep heen en weer. 'Er moet toch iets zijn.' Het was stil. We wisten geen van allen een oplossing.

'Psstt!' We draaide ons om. Darren stond bij de tralies. Hij zag er vreselijk uit. Hij had een blauw oog en overal schrammen. 'Darren! Wat heeft je vader gedaan?!' Verschrikt keek Moon hem aan. 'Dat doet er niet toe, jullie moeten hier weg.' Hij opende de celdeur. 'Ga Ocean zoeken. Ik leid de wachters af.' We liepen de cel uit. 'Darren je moet met ons mee! Dit word nog je dood!' Ik keek hem doordringend aan. 'Dan heb ik tenminste kunnen bewijzen dat er toch iets goeds in me zit. Red Ocean!' Met die woorden rende hij weg. Moon trok me mee de andere kant op.

We rende de kerkers uit en kwamen bij de stallen terecht. Snel pakte we onze paarden en wapens terug en met volle vaart reden we weg van het kasteel. Ik keek nog een keer om. Darren had zich aan zijn woord gehouden.

[Hilly]

Lydia was in een cel gestopt. 'Ze is niet slecht. Ze heeft iets toegediend gekregen waardoor ze zo is. Vandaar de rode gloed in haar ogen. Iemand hier speelt een vals spelletje.' Zei Derias. 'We zijn hier maar met z'n vijven, wie is het dan?' Derias keek me aan. 'Wat jammer dat je zo snugger bent Derias.' We draaide ons om. 'Maar niet snel genoeg.' Ezra stond grijzend voor ons. Hij hield een mes voor Olivia's keel. 'En nu gaan jullie alle twee luisteren of Olivia hier gaat eraan.' Ezra keek ons aan. Hij gooide Olivia hard aan de kant waardoor ze op de grond viel. Hij kwam op mij afgelopen en bond mijn handen op mijn rug vast. Derias wou iets doen. 'Ik zou het niet proberen Derias. Ik ben nog altijd vele malen sterker.' Ezra bond ook Derias vast en als laatste tilde hij Lydia uit de cel. Her drankje moest zijn uitgewerkt waardoor ze flauw was gevallen. 'Meelopen!' Beval hij ons.

We liepen naar buiten. Daar stond een koets klaar. 'Het is altijd fijn zaken met je doen Ezra.' Een lange man stapte uit de koets. 'Dat is wederzijds Forest.' Forest bekeek ons een voor een. 'Ik heb twee van mijn gevangen terug. Zet ze maar in de koets.' Twee trollen kwamen tevoorschijn en namen Lydia van Ezra over, daarna zette ze ook Derias in de koets. Forest stond inmiddels voor Olivia. 'Wat leuk om dan eindelijk Ocean's zus te mogen ontmoeten. Je bent van harte welkom.' Olivia werd ook in de koets gezet. 'En wie ben jij dan?' Forest stond voor me. 'Dit is Hilly.' Forest bekeek me van top tot teen. 'Ik heb niks aan jou.' Hij haalde een zwaard tevoorschijn. 'Wacht Forest! Derias vind haar leuk.' Forest keek me verbaasd aan. Hij stopte zijn zwaard weg. 'Ik dacht al dat Derias een rare smaak zou hebben. Maar ik kan jou dan zeker nog goed gebruiken! Welkom Hilly.' Hij duwde me de koets in. Hij zei nog iets tegen Ezra en toen stapte hij op de koets. De koets reed weg.

[Rain]

We stonden voor de ingang van Forest zijn kasteel. 'Wat is het plan?' Moon stapte van zijn paard af. 'We gaan naar binnen.' Moon liep naar binnen. Verbaasd stapte Alan en ik ook van onze paarden af en liepen achter Moon aan. 'Is dit wel slim?' Alan keek me aan. 'Ik weet het niet. Moon is iets van plan.' We liepen het binnenplein op, er was niemand te zien. 'Waar is iedereen?' Verbaasd keek ik rond. 'Ik weet niet waar ze zijn, maar we moeten snel zijn.' We rende door. We kwamen in de kerkers terecht. Ze waren leeg. We zochten de aparte kamers af. Allemaal leeg. Het hele kasteel was leeg. Alle boeken, alle trollen echt alles was weg. 'Waar zijn ze heengegaan?' Alan keek ons aan. Teneergeslagen ging ik zitten. 'Ze zijn vertrokken. Forest wist dat we zouden komen.' Ik stond op. 'Maar dat betekent dat..' Alan keek geschrokken. 'Forest is naar Ezra's kasteel gegaan.'

[Hilly]

De koets was gestopt. We werden er een voor een uitgehaald. Ik keek om me heen. We waren bij een kasteel met hoge muren. We werden meegevoerd door de gigantische poort naar de binnenplaats van het kasteel. 'Goed, ik wil dat jullie Derias, Lydia en Hilly naar de kerkers brengen. Ik breng Olivia wel weg.' De trollen begonnen aan ons te trekken. Ik zag nog hoe Forest Olivia bij haar schouder pakte en haar de andere kant van het binnenplein op trok.

De celdeur sloeg dicht. Ik pakte de tralies vast. De trollen verlieten de kerkers. Ik slikte. 'Ben je in orde Hilly?' Derias zat in de cel tegenover me en keek me bezorgd aan. Ik knikte. 'We komen hier uit Hilly, dat beloof ik je.' Ik keek Derias aan. 'Meen je dat echt?' Derias knikte. 'Natuurlijk meen ik dat Hilly! Ik..' Derias kon zijn zin niet afmaken want er begon iemand te praten. 'Derias? Ben jij dat?' Ik keek naar de cel naast die van Derias. Een klein meisje met lange, rode haren. 'Lila? Ben jij dat?' Het meisje begon te snikken. 'Ja, ik ben het. Forest heeft alle bosnimfen gevangen genomen. Toen Forest hoorde dat ik Rain hier heen gekregen had heeft hij me weggehaald bij iedereen. Ik weet niet eens of mijn ouders nog leven.' Lila snikte. Derias stak zijn hand door de tralies heen. Lila pakte hem vast. 'Ik ga je helpen Lila.' Lila knikte. 'Dankje Derias.'

[Rain]

We kwamen aan bij Ezra's kasteel. We stapte van de paarden af. Ezra kwam naar buiten gelopen. 'Alweer terug?' Ezra grijnsde. 'Waar is de rest?' Ik keek Ezra vragend aan. Ezra grinnikte. 'Wat jammer nou, jullie zijn net te laat.' Moon stapte op Ezra af. 'Waar ben jij mee bezig?!' Hij keek Ezra woedend aan. Ezra lachte enkel. 'Je had nu toch wel kunnen verwachten dat ik met Forest zou samenwerken Moon.' Moon balde zijn handen tot vuisten. Hij drukte Ezra tegen de muur aan. 'Waar zijn ze?' Siste hij. 'Dat ga ik je niet vertellen.' Moon liet Ezra woest los. Hij liep terug naar de paarden en stapte op. 'Moon, waar ga je heen?' Ik keek hem verbaasd aan. 'Ik weet precies waar ze zijn.'

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

En denken jullie dat Moon weet waar ze heen moeten? En wie had ooit gedacht dat Ezra de groep zou verraden?!

Sorry van het wat kortere hoofdstuk ik heb niet veel tijd gehad om te schrijven, maar ik hoop dat jullie het toch een leuk hoofdstuk vonden! :D

xoxo Lizzy

De trilogie: Het sterrenkindWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu