PART 39

1K 52 138
                                    

Waktu malam.

Taehyung dan Jungkook duduk bersantai di sofa panjang sambil menonton berita di skrin besar tv itu.

Berita terkini(?) berita terbaru(?)
Ah! Lantak kau lah! Aku jarang tengok berita!


Berita: Hari ini ada kes baru, pembunuh misteri yang kita tidak ketahuinya telah membunuh seorang yeoja lagi seperti mangsa mangsa sebelum ini. Cara bunuhnya yang sama iaitu muka ditumbuk dan ditampar sampai lebam mukanya yang sudah tiada rupa. Badannya ditusuk dengan pisau beberapa puluh sampai usus ususnya hampir terkeluar. Muka, leher, lengan dan kakinya ada banyak calar. Dan tak lupa jugak rambutnya di potong tak teratur begitu kemas. Dan lagi saya tidak tahu. Nama mangsa dibunuh--

(dibunuh ke? Ke pembunuh eh? Halaahh aku dah jadi bodoh pulak dah)

Berita: Eits! Author ni mencelah pulak dah! K sambung. Adalah Kim So Jung dipanggil Sowon. Berumur 24 tahun. Seorang model majalah di bawah syarikat Source itu telah mati dijumpai di dekat pembuangan sampah seperti biasa, pada pukul 6:23 minit petang tadi. Sekarang polis tengah siasat untuk mencari bukti bukti n blablablablabla..


(berita apakah ini yang aku cuba tulis? Well~ aku jarang tengok berita n dengar wartawan cakap apa pfft sesuka hati aku lah tulis caner pun uhu)

Taehyung terdengar nama mangsa itu adalah bekas teman wanitanya, Sowon, yang baru sahaja mengganggu hari - harinya sebelum ini telah mati pada hari ini. Taehyung sangat terkejut.

Jungkook pula hanya rileks sahaja dengan muka sinisnya dan tenang. Mata Jungkook beralih ke muka Taehyung yang masih tayang muka terkejutnya itu.


V: B-b-b-bwo-bwo-bwoooooo?! Serius lah?!

Berita: Yes! I'm serious. Dah! Jangan ganggu aku ngah baca skrip!

V: Eh eh! Tibeeer je kau ni!

Jungkook: Wtf?!

V: Sayang? *menoleh ke kirinya n pandang Jungkook itu* s-sa-sayang ke y-yang bu-buat?

Jungkook: Kalau ya, kenapa? Kau nak tinggalkan aku ke? *tatapan sedih*

V: Eeeeehhh?! Hyung tanya tu ja. Dah kenapa terselit ayat yang menyedihkan tu huh? Jawab cepat!

Jungkook: Iyaaa! Iyaaa! Aku yang buat n bunuh dia!

V: Whaaaaaaat?! Kenapa sayang buat macam ni hah?! Jadi, mangsa mangsa sebelum ni ngan cara bunuh yang sama, sayang jugak lah?!

Jungkook: Ya! Kenapa?! Kau dah dengar n tahu siapa pembunuh misteri tu, kau nak tinggalkan aku lah?! No! No! Tak semudah itu aku akan melepaskan kau begitu aja.


Taehyung terlopong mulut dengan reaksi terkejut lepas itu tetiba jadi kosong.

Jungkook menatap Taehyung dengan reaksi sedih plus tak suka plus geram plus marah dalam waktu persamaan.


Jungkook: *ambik kedua tangan Taehyung n genggam* please~ don't leave me~ aku sangat sangat mencintaimu hyung~ *merayu + muka berkerut sedih*

V: *terkebil kebil mata* ekhem! Don worih sayang~ hyung tidak akan pernah meninggalkan sayang~ *tangan kanannya mengusap pipi kiri Jungkook ngan sayang* walaupun hyung masih terkejut ngan pengakuan sayang tapi hyung tidak akan pernah berfikir mencuba meninggalkan sayang, ok? Lepas ni, jangan buat macam tu lagi ok? Hyung tak nak tengok sayang jadi penjenayah n masuk penjara. Hyung tak sanggup. Mm~?

Jungkook: Eung~ *angguk angguk kepala* janji ya hyung tak tinggalkan sayang sebab sayang dah jadi pembunuh?

V: Mm~ janji tapi sayang pun kena janji jugak. Kalau sayang mungkir janji, hyung tidak akan teragak agak meninggalkan sayang di sini. Walaupun ngan cara yang susah untuk melepaskan diri hyung dari sayang.

Hai, Sayang [TaeKook][Malay]Where stories live. Discover now