Jungkook membawa Gahyeon mengikutnya berjalan - jalan. Gahyeon yang nak ikut Jungkook sebab Jungkook selalu tinggal kerjanya tanpa memberitahu alasannya.
Tapi mereka tidak ada kerja untuk mengerjakannya. Tinggal pekerja yang lain sahaja sebab masing - masing tugasnya kerjanya tidak sama.
(Abaikan je lah bab kerja ni 😂)
Jungkook dan Gahyeon mengasyik berjalan kaki di tepi bangunan - bangunan tinggi dan rendah sambil berbual.
Gahyeon: Waaaaah~ tuan. Jom kita gi makan kat sana. *Tunjuk*
Jungkook: *tengok kedai makan kecil yang ditunjuk oleh Gahyeon itu* mmm.. Kat situ ada jual makanan apa ja?
Gahyeon: Halaaah~ sama ja macam kedai or restoran cumaaa.. Rasanya agak berbeza sedikit ja tapi sedaaap~
Jungkook: Haa ok. Alang alang perut aku ni dah berbunyi.
Gahyeon: Perut tuan mana pernah tak berbunyi.
Jungkook memandang muka Gahyeon dengan malas. Gahyeon buat muka Cool sahaja.
Jungkook dan Gahyeon berjalan menuju ke kedai makan itu. Sebelum sampai ke sana, mata Jungkook tidak sengaja ternampak lelaki berambut biru itu dekat sana. Tetapi ada dua yeoja ikut bersamanya.
Jungkook: Oh my god!
Gahyeon: Wae, tuan? *Pandang Jungkook itu ngan pelik*
Jungkook: Aku nak jumpa dia jap.
Gahyeon: Eh?
Jungkook berjalan dulu dan pergi ke arah lelaki berambut biru itu iaitu Taehyung. Gahyeon tak nak ditinggal dan ikut Jungkook dari belakang.
Jungkook berpura - pura jalan ke arah Taehyung dengan dua yeoja di sisi Taehyung itu. Jungkook acah - acah pandang tempat lain tanpa memandang Taehyung itu.
Gahyeon di belakang Jungkook itu hanya membuat reaksi pelik sahaja melihat tingkah si tuannya itu.
Tetiba Taehyung menegur Jungkook itu.
V: Jungkook-shi?
Jungkook berhenti dan di ikuti Gahyeon di belakang. Jungkook menoleh dan pandang Taehyung itu lalu pura - pura terkejut.
Jungkook: Oh! TaeTae hyuuung~ *bunny smile*
Gahyeon: *tengok depan sebab curious*
V: *smile* yaa~ tak sangka kita jumpa lagi~
Jungkook: Ya~ oh btw~ siapa dua yeoja cantik ni?
V: Ooh~ ini eomma saya n ini adik saya.
Jungkook: Oooh~ annyeonghaseyo~ *bow + smile*
Eomma: Oh nae~ annyeong~ *balas bow n smile*
Joy: *bow*
Eomma: Mm~ siapa ni, Taehyung~?
V: Eerr.. Kawan? *Tak pasti*
Jungkook: Em em puan~ saya kenal dia dari tempat dia kerja. Saja nak berkawan ngan anak puan ni. *Smile*
Eomma: Oooh~ begitu~ *angguk angguk kepala* nama siapa ya~?
Jungkook: Jeon Jungkook imnida~ panggil Jungkook.
Eomma: Ooh~ Lee Sunmi or Kim Sunmi imnida~
Jungkook: Oh~ cantik nama puan seperti secantik puan ni~
YOU ARE READING
Hai, Sayang [TaeKook][Malay]
FanfictionKenal dari sebuah games. Watak TaeKook yang ke-3. Anda tekan READ sahaja kalau nak tahu hehe~ Eh sebelum tu, dalam cerita ni ada unsur - unsur ekhem hampir 🔞 n carutan. So, yang innocent tu jangan baca eh? Kalau nak baca jugak, jangan salahkan aku...