PART 23

1.1K 56 157
                                    

😘💋💘

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

😘💋💘

K tiber aku ni.

Btw en Jungkook, tak sakit ke kena hantuk kepala ngan Bwi?

Weiyh aku takleh stop tengok gif kat atas ni 😭

Back to story.




Taehyung dan Jungkook sudah bersiap dengan berpakaian lengkap mereka setelah habis mandi dengan air terjun. Mereka tunggu pasangan tunang itu kembali.

Taehyung pakai baju kemeja longgar berwarna hijau kesukaannya dan butang atas dibuka satu. Kedua tangan bajunya dilipat sampai ke siku. Seluar slack longgar berwarna hitam. Kasut selipar sahaja berwarna hitam. Rambut bergaya biasa sahaja seperti gambar sebelum ni (gambar V kardigan merah tu). Taehyung tukar ring di bibir berwarna hitam. Sebelum ni warna Silver. Kedua telinga pun di pakai anting - anting. Lidah pun sama. Tangan kanannya ada gelang tali warna hitam manakala tangan kirinya pula gelang nipis warna silver.

Jungkook pula pakai baju kemeja besar berwarna ungu dan dua butang baju atas di buka seperti biasa. Kedua tangan bajunya dibiar lepas tanpa dibutang dan juga dilipat. Seluar jeans koyak berwarna biru jernih. Kasut converse berwarna ungu. Rambut bergaya biasa menutupi dahinya. Kedua telinga begitu banyak anting - antingnya. Tak lupa juga Jungkook memakai rantai milik Nayeon yang dia rembat. Berbentuk bintang dan bulan berwarna silver. Kedua tangannya ada bermacam jenis gelang dan ada satu jam tangan di belah kanan.

Lepas itu, Jungkook bersolek kejap.

Taehyung perhati sahaja si Jungkook itu. Dah macam yeoja tengoknya.

(dia buat macam tu untuk kau kan. Dia kan Uke. Kalau tak, dia takkan buat macam tu halah)

Akhirnya muncul pun Kai dan Jimin itu.


Kai: Eh? Dah bersiap dah? *duduk di kerusi yang telah disediakan di situ*

V: Ya. Dah pukul berapa dah ni.

Jimin: Kejap weiyh. Aku nak rehat sat. *baring kepalanya di riba Kai*

V: *perhatikan diri Jimin itu* wow! Banyaknya bintik bintik kat badan kau Jim.

Jimin: Biasa lah. Kerja hasilan dia ni ha.

Kai: Bukan satu badan pun. Leher dia ja. *innocent*

V: Ya ya~ btw en Jim, asal dada kau merah?

Jimin: Tsk! Kerja dia ni lah! Dia geram sangat! Sakit thooo~!

Kai: Eerr.. *garu belakang kepalanya + malu n kekok*

V: Oooh~ aku faham~ pfft~ lek hyung~


Jungkook tidak mempedulikan perbualan mereka itu. Jungkook tengah sibuk dengan cerminnya. Kai tengok Jungkook itu dan mengerutkan dahinya.

Kai menggeleng kepala sahaja. Dua kali lima ja Jungkook dengan Jiminnya.

Kai membangunkan Jimin dan suruh bersiap. Jimin memprotes tapi menurut juga.

(ei babap kunk si jimin ni 🌝)

Jungkook akhirnya sudah siap dengan solekan mukanya itu. Jungkook Flying Kiss kat cermin itu sambil kenyit matanya.

Taehyung mengerutkan mukanya tengok tingkah gedik Jungkook di hadapan cermin di tangan Jungkook itu.

Kai sudah bersiap dengan berpakaian casualnya. Baju kemeja longgar berlengan pendek berwarna putih dengan adanya dua poket di dadanya dan satu butang atas dibuka. Seluar jeans berwarna hitam. Hujung bajunya di masukkan ke dalam seluarnya. Kasut clarks warna coklat cair. Tangan kanannya dipakai satu gelang khas lelaki warna hitam manakala tangan kirinya dipakai dengan jam tangan mahalnya. Rambut bergaya menampakkan dahinya, kesukaan Jimin n author.

Jimin pula dah macam berpakaian yeoja. Mentanglah pendek. Baju kemeja kebesaran panjangnya sampai paras pahanya berwarna biru dan satu butang atas dibuka. Kedua tangan bajunya di biar lepas tanpa membutang. Seluar pendek berwarna hitam, menayangkan kaki putihnya seperti kaki yeoja. Kasut sneakers berwarna putih line biru. Rambut bergaya biasa seperti Jungkook. Kedua telinga banyak anting - anting. Dilehernya ada rantai berbentuk love berwarna silver. Kedua tangannya penuh dengan gelang nipis berwarna silver dan hitam. Sekarang Jimin pula sibuk bersolek.

(tu aku dah detail fashion diorang pfft boleh bayangkan tak?)

Jungkook perhati sahaja si Jimin itu yang sama seperti dirinya. Sibuk bersolek. Jungkook imbas diri Jimin dari hujung rambut sampai ke kasut. Jungkook mengedip - ngedip mata sebab nampak kaki mulus Jimin itu lalu tengok kakinya sendiri.

(nak ikut gaya fashion Jimin lah tuh!)

Taehyung menguap sekejap. Kai pula hanya bersabar sahaja.

(Jimin n Jungkook tu adalah geng aku. Sama² siap lambat n berhati hati pfft)





Skip





Mereka pergi ke tempat Shopping Mall untuk berbelanja. Jungkook menyuruh Taehyung pilih pakaian yang Taehyung sukai tapi Taehyung tidak mahu beli menggunakan duit Jungkook.

Jungkook merengek sambil merayu ke Taehyung. Kalau tidak berjaya memohon ke Taehyung untuk pilih, Jungkook mengugut Taehyung yang Jungkook tak nak jumpa dengannya, tak nak cakap dengannya, tak nak beri keinginannya n tak nak bermanja dengannya selama sebulan.

Taehyung menurut sahaja dan pilih pakaian itu. Taehyung tak boleh kalau tak berjumpa dengan Jungkook sehari apatahlagi telefon. Taehyung tidak boleh membiarkan dirinya tersiksa dengan keinginannya dekat diri Jungkook sebab Jungkook beri izinnya dengan bebas untuk menerkamnya.

Jungkook tak lupa juga membeli sesuatu untuk keluarga Taehyung.

Selesai berbelanja, mereka keluar dari Shopping Mall itu dan pergi ke restoran mahal. Taehyung hanya pasrah dan ikut sahaja sebelum Jungkook mengugutnya lagi.

Selesai beri pesanan makanan dan minuman mereka.


Jimin: Chill V~ bukan selalu kau dapat makan di tempat macam ni. *smile*

Kai: Rileks V~ Jungkook ikhlas nak belanja kau makan di tempat macam ni. Nanti lepas ni, kau dah ada banyak duit, kau balas lah jasa baiknya n belanja dia pulak.

V: Haa yalah.


Jungkook tersenyum dan bergelayut di lengan kiri Taehyung dengan manja. Begitu juga dengan Jimin ke Kai.

Tetiba ada dua suara yeoja menegur Jungkook itu. Jungkook berhenti bergelayut di lengan Taehyung dan pandang dua yeoja itu. Dua yeoja itu terkejut. Jungkook menatapnya dengan reaksi biasa nan malas.

Mereka bertiga itu pula memandang ke arah dua yeoja itu dengan pelik.

Jungkook baru teringat, Jungkook belum melepaskan semua yeoja di keliling pinggangnya.



















































































Next

Sorry, jika ada tertypo...
Sorry, jika tak best n pelik...
Sorry, jika ada kesalahan/ketinggalan perkataan, tatabahasa...




By : KaiHopie_
By : KaiChimochi_

Hai, Sayang [TaeKook][Malay]Where stories live. Discover now