Majlis makan - makan di rumah Park's belum habis lagi.
Jimin Rose Taehyung dan Jungkook sudah jadi begitu rapat. Tetapi gaya Jungkook melayan mereka itu dengan gaya penuh diva dan gedik.
(yalah kan. Jungkook kan punya fashion ala cosplay anime girl~)
Disebabkan Jungkook buat gaya seperti itu, membuatkan mereka bertiga itu bergelak sakan. Kekadang Jungkook buat gaya diva plus gediks-nya dengan over lepastu ada saja buat lawak Jungkook dengan gaya seperti itu.
(tahu je lah perangai Jungkook yang sebenarnya macam mana 😆 in real au~ bukan kat sini 😂)
Rose: Ooh my god~ Jungkook oppa Hahahahah U are sooo funny~ *sisa tawanya masih tak berhenti dari tadi*
Jungkook: Yeah~ i know~ *fliphair kirinya ngan muka cool*
Dua beradik Park itu terus sambung ketawanya lagi. Jungkook melihat dua beradik itu bergelak pun ikut tergelak ala ayu(?) gediks-nya.
Taehyung pula tengah cuba memberhentikan ketawanya dan pandang tempat lain selain tengok Jungkook yang tengah buat gaya penuh gaya diva nan gediks itu.
Taehyung penat nak ketawa dan pejam mata sambil menarik nafas dan hembus.
Tetiba muncul suara Park Donghae dari pembesar suara itu.
Jimin melihat jam di skrin phone-nya.
Jimin: Oh dah pukul 10 malam. Dah habis dah majlis ni~
Mereka itu terus bangun. Jimin dan Rose terus peluk Taehyung sesama. Jungkook melihat persahabatan itu hanya tersenyum sahaja.
Jimin: Hmm~ lepas ni tak dapat lah nak berjumpa lagi~ *sigh*
Rose: Nae~ Rose pun sama~ tak dapat nak layan perangai Alien V oppa ni~
V: Bwooo~?! *peluk Rose ngan kuat*
Rose: Aaarggh sakit lah oppaa!
V: Pfft~
Jimin: Kau memang Alien pun V oi~
Taehyung terus peluk Jimin dan Rose dengan begitu kuat main - main. Jimin dan Rose terjerit lalu mereka gelak ketawa di dalam pelukan itu.
Jungkook masih dengan posisinya tadi. Jungkook mendehem.
Mereka terus sedar dan pandang ke arah Jungkook itu.
Jungkook: Ai pun nak peluk jugak~ *buat buat suara gedik*
V: Come~ *tangan kirinya mengisyaratkan pada Jungkook untuk peluk bersama*
Jungkook terus senyum menayangkan dua batang gigi arnabnya dan terus berlari anak lalu peluk Taehyung dan Jimin. Rose di belah kanan tangan Taehyung.
Lepas itu Jungkook peluk Rose pula dan leraikan.
V: Ok lah Jim n Rose. Kami balik dulu ya~? Kalau rindu aku sangat n nak jumpa aku, jumpa lah aku kat pasar *****.
Jimin: Ooh? Dah pindah tempat eh?
V: *angguk kepala*
Jimin: Ok nanti aku call kau ya bila aku dah rindu kau sahabat Alien ku~
V: Cih! Dasar pendek tak pernah tinggi tinggi.
Jimin menatap muka Taehyung dengan datar. Taehyung tersenyum sinis. Rose pula sambung ketawanya lagi. Jungkook pula hanya berdiam diri sahaja dengan muka polosnya memandang muka di antara Jimin dan Taehyung itu.
YOU ARE READING
Hai, Sayang [TaeKook][Malay]
FanfictionKenal dari sebuah games. Watak TaeKook yang ke-3. Anda tekan READ sahaja kalau nak tahu hehe~ Eh sebelum tu, dalam cerita ni ada unsur - unsur ekhem hampir 🔞 n carutan. So, yang innocent tu jangan baca eh? Kalau nak baca jugak, jangan salahkan aku...