PART 21

1.1K 64 85
                                    

Jungkook tengah memandu(?) kereta Lamborghini Veneno berwarna ungu. Banyak kenderaan - kenderaan memandang kereta itu dengan kagum.

Berangan - angan nak beli kereta mahal itu tetapi tidak tercapai.

Jungkook menekan pedal minyak sampai habis dan terus sepantas kilat memotong dari kenderaan yang lain. Jungkook bawa kereta macam motor superbike-nya.

Jungkook suka nak bagi kenderaan lain memarahinya.

(anak siapa ni yang tak ada adab ni? Tolong kutip n kurung dia please)

Polis mengejar kereta Lamborghini Veneno milik Jungkook yang tidak reti membawa kereta dengan perlahan itu. Jungkook dengan otak cerdiknya terus tukar gear dan tekan pedal minyak sampai habis lagi untuk menghilangkan jejaknya dari kereta polis di belakangnya.

Kenderaan - kenderaan yang lain duduk di Line tengah dan di Line tepi nak bagi kereta Lamborghini Veneno itu pecut. Kalau tak, akan dilanggar habis nanti.

Pabila dirinya sudah tidak di ikuti oleh kereta polis lagi. Nampaknya polis - polis itu penat nak kejarnya lagi.

Jungkook duduk dengan rileks dan tekan pedal minyak dengan separuh. Tidak perlahan dan tidak terlampau laju.

Jungkook sudah sampai di lorong jalan sempit itu yang menuju ke rumah Taehyung. Jungkook ternampak sebuah kereta Audi R8 berwarna hitam di hadapannya.

Jungkook berhentikan keretanya di belakang kereta Audi R8 itu.

Jungkook keluar dari keretanya dan tutup pintunya. Nanti ada binatang masuk pula kalau dibiarkan pintu keretanya dibuka.

Pintu kereta Audi itu pun dibuka oleh orang dalam dan keluar orangnya. Rupanya Kai dan Jimin. Jungkook tersenyum dan bersalaman pada mereka.

Jimin bergelayut di lengan kanan Kai.


Kai: Hmm~ macam ku kenal ja kereta kau ni?

Jungkook: Eoh? Wae?

Kai: Kereta ni selalu di kejar ngan polis. Rupanya kau eh selama ni?

Jungkook: Ooh~ biasaa lah~ tadi ada polis kejar aku tapi lepas tu, polis tu malas nak kejar agaknya sebab mungkin malas nak hadap muka orang yang sama ni? Ehe~

Kai: *pokerface*

Jimin: *ternganga sebab terkejut dengar* ni kalau V tahu.. Habis kau nanti. V tak suka tengok orang jenis macam ni.

Jungkook: Eh?! Jangan bagi tahu dia! Please~ *mohon ngan muka comelnya*

Jimin: Pfft~ takut eh kau?

Jungkook: Mestilah! Humft!

V: Annyeonghaseyo~ sorry lambat.


Kai Jimin dan Jungkook menoleh ke arah Taehyung itu. Taehyung tayang senyuman manisnya.


Jimin: Kau tak nak lepaskan jugak ke ring kat bibir kau tu?

V: Eh tak nak aku nak lepaskan. Tak biasa aku. Rasa kosong kat bibir ni tanpa pakai ring.

Kai: Mmm~ macam mana orang tu tindikan? Tak rasa sakit ke?

V: Entah. Boleh lah~ sakitnya berapa saat ja pastu dah tak sakit.

Jimin: Tsk! Hyung ni. Habis baby ni hyung tak nak tanya macam tu ke? Betapa sakitnya di tusuk?

Kai: *speechless + senyum kekok*

Jungkook: *terlopong mulutnya dengar ayat Jimin tu*

V: Jiminie pabo! Dah jom!


Hai, Sayang [TaeKook][Malay]Where stories live. Discover now