Keluarga Jeon's.
Kangjoon dan Hyuna duduk di ruang tamu sambil tengok tv. Mereka tengah tunggu anak - anaknya bersiap dan turun.
Nayeon sudah bersiap dan turun ke bawah lalu duduk di ruang tamu. Tinggal lagi si Jungkook.
Mama: Mm? Mana KooKoo? Tak siap lagi ke?
Nayeon: Mama ni macam tak kenal ja anak bongsu mama tu. Dia punya bersiap tu, mengalahkan yeoja ja tau.
Papa: Haih~ *geleng kepala* mesti sibuk cari pakaian yang sesuai lah tu. Pastu, tambah lagi nak ber makeup. Pastu, nak pakai hiasan akesesori lagi adeh~
Nayeon: Itu lah tu. Tengoklah Yeonie ni, siap awal kan~?
Mama: Mm~ *angguk kepala* Yeonie yeoja yang terbaik. Sebagai yeoja, kena bersiap awal n cepat supaya orang yang menunggu kita tidak penat n mengeluh~ *smile + usap rambut Nayeon*
Nayeon: Hehe~ *bunny smile*
Papa: Papa sebagai namja ni pun dah siap cepat. Ini si KooKoo yang namja tu, tak siap siap lagi dari tadi. Tak pernah berubah. Chagi.. Kita tersalah tengok Gender KooKoo ke dulu? KooKoo tu dah macam yeoja tengoknya.
Mama: Entah lah yeobu~ maybe lah tapi.. Tengok Gender KooKoo tu memang namja. Cuma tu lah, perangai n gaya KooKoo tu. Ish ish~ *geleng kepala dramatik*
Nayeon: Haa sebab tu lah Yeonie kata dia Gay pfft~ KooKoo mesti posisi Uke pfft~
Papa: Uke? Apa tu? *berkerut dahi*
Hyuna dan Nayeon terdiam sekejap dengan pertanyaan Kangjoon itu.
Nayeon: Serius lah papa tak tahu apa itu Uke?
Papa: *geleng kepala tandanya tak tahu*
Mama: Uke tu.. Mm.. Bottom.. U know?
Papa: Ooh~ ok ok faham ehee~
Akhirnya Jungkook sudah turun.
Jungkook: Uuii~ sembang apa tu~?
Papa: Eh? Haa siap pun KooKoo ni~
Mama: 1 jam tunggu KooKoo ni bersiap.
Jungkook: Eh? Yeke? Sorry lah mama~ papa~ hehe~ *tersengih*
Papa: Aih~ ok lah jom. Kita gi beli baju. Esok hari dah start majlis Park itu.
Mereka mengangguk kepala dan keluar dari rumah itu. Mereka masuk ke dalam kereta Alphard berwarna hitam milik Kangjoon itu.
40 minit duduk dalam kereta, akhirnya sudah sampai ditujuinya. Mereka keluar dari perut kereta Alphard itu. Mereka masuk ke dalam bangunan Shopping Mall.
Mereka berbelanja begitu banyak. Sekarang waktunya mencari pakaian yang sesuai untuk majlis esok.
Nayeon memanggil si Jungkook itu. Jungkook pun datang ke arah Nayeon itu.
Jungkook: Apa noona.
Nayeon: *evil smile* KooKoo nak tak noona bagi hadiah yang paling special dan mahal. Nak?
Jungkook: Hadiah apa huh?
Nayeon: Disebabkan KooKoo suka game. Noona bagi hadiah ps5. Nak?
Jungkook: Woooh?! Jinjja, noona?! *berbinar binar matanya* NAAAAAAK! *jerit suka*
Dalam kedai pakaian itu, semua orang tengok ke arah dua beradik itu. Kangjoon dan Hyuna melihat itu mula menunduk sambil meminta maaf dengan tingkah anak - anaknya itu.
Dua beradik itu kisah apa tentang sekelilingnya.
Nayeon: Kalau KooKoo nak, KooKoo kena pakai ini untuk majlis esok. Kalau tak, KooKoo tak dapat hadiah itu nanti. Pastu KooKoo pulak yang bagi hadiah kat noona. How? *evil smile*
Jungkook: Ok. Kalau KooKoo tak nak pakai pilihan pakaian noona, noona nak KooKoo bagi hadiah apa?
Nayeon: KooKoo bagi 2 kereta lamborghini KooKoo tu jatuh ke tangan noona n letak nama noona. Eottae~?
Jungkook: Oh noooo! *shock* memang tak lah KooKoo nak bagi 2 kereta lambo KooKoo kat noona! No no no! Penat KooKoo kumpul duit nak beli kereta lambo tu.
Nayeon: Nice~ so~ mari ikut noona~
Jungkook mengikut Nayeon dari belakang. Kangjoon dan Hyuna melihat anak - anaknya itu mula curiga. Apalah yang dua beradik itu buat.
Nayeon mengambil pakaian dan barang pilihannya itu lalu beri pada Jungkook. Mata Jungkook terbeliak melihatnya lalu pandang muka Nayeon itu yang sedang beri senyuman bermakna.
Jungkook: Apa ni noona~? Eeii tak nak lah~ *hentak kaki sambil merengek* malu lah nak pakai ni eeeeeee~ nanti orang lain tersalah tengok noona~ *merengek plus cemberut*
Nayeon: Oh? Tak nak pakai? Ok kalau gitu, 2 lambo itu Koo--
Jungkook: Ish! Yalah! Yalah! KooKoo pakai! *cemberut tak suka n ambik semua ditangan Nayeon n try pakai di dalam bilik salinan*
Nayeon terus tersenyum lebar menayangkan dua batang gigi arnabnya. Kangjoon dan Hyuna pergi ke arah Nayeon itu dan bertanya.
Nayeon beritahu pada kedua ibu bapanya pasal tadi. Akhirnya KooKoo keluar dengan pakaian pilihan Nayeon itu.
Kedua pipi Jungkook memerah tapi reaksi mukanya berkerut tandanya tak suka dan menatap Nayeon dengan reaksi tak sukanya itu.
Nayeon dan kedua ibu bapa mereka melihat penampilan Jungkook itu dengan reaksi terkejut dan kagum.
Papa: Adakah ini anak bongsu kita chagi? Bukan ke anak bongsu kita ni namja? Ini dah nampak macam yeoja ja? Keeeee mata kita yang tersalah tengok ni?
Mama: Maybe, yeobu? Mata chagi pun macam tersalah tengok jugak ni *kedip kedip mata sambil geleng kepala lalu tengok Jungkook balik*
Nayeon: Peeerrw! Maaanntap ah KooKoo! Uuu~ soooo sexy~ ala ala cosplay anime girl~ HAHAHAHAHAHAHAHA
Jungkook: Eeee~ *merengek + cemberut + muka berkerut + hentak kaki* KooKoo tak suka lah ngan pakaian ni~ eeee noonaaaaa~ tukar laah~ *merengek tak suka*
Nayeon: Nak tukar? Boleeeh jeerr~ pakai yang ini pulak. *tunjuk*
Jungkook: *tengok + lagi tak nak pakai* eeee~ itu lagi lah KooKoo tak nak pakai!
Nayeon: Haa kalau gitu, pilih lah ini ok~? Ehehe~ pi tukar n bagi kat noona. Noona nak pi bayar hehe~
Jungkook masuk ke bilik salinan balik dengan geram. Nayeon hanya tergelak suka sahaja untuk mengenakan si adik manjanya itu.
Kangjoon dan Hyuna hanya menggeleng kepala sahaja dan membiarkan dua beradik itu. Mereka tak nak masuk campur hal kedua anaknya itu.
Semua pekerja dan pelanggan yang ada di dekat dengan keluarga Jeon's itu ikut terkejut dan bereaksi kagum melihat penampilan Jungkook tadi. Mereka yang lain pun merasa tersalah tengok juga.
(pfft! Aku mintak maaf tau bab ni 😆 nantikanlah next part supaya korang tidak merasa disgusting? 😂 korang kena bayangkan apa yang aku tunjuk nanti next part 😂)
(aku mintak maaf eh? Kena mintak maaf awal awal lu 🙈😆)
Next
Sorry, jika ada tertypo...
Sorry, jika tak best n pelik...
Sorry, jika ada kesalahan/ketinggalan perkataan, tatabahasa...By : KaiHopie_
By : KaiChimochi_
YOU ARE READING
Hai, Sayang [TaeKook][Malay]
FanfictionKenal dari sebuah games. Watak TaeKook yang ke-3. Anda tekan READ sahaja kalau nak tahu hehe~ Eh sebelum tu, dalam cerita ni ada unsur - unsur ekhem hampir 🔞 n carutan. So, yang innocent tu jangan baca eh? Kalau nak baca jugak, jangan salahkan aku...