PART 29

1.1K 49 124
                                    

Situasi Taehyung

Taehyung tengok jam di dinding itu.

15:00p.m.

Taehyung tutup tv itu dan bangun dari sofanya lalu menuju ke bilik untuk menukar pakaiannya.

Selepas bersiapkan dirinya, Taehyung keluar dari bangunan Apartment itu.

Taehyung berdiri di stesen bas itu. Orang awam yang ada bersamanya di tempat stesen bas itu mula berbisik.

Taehyung tidak mempedulikan mereka itu. Taehyung tahu dirinya hensem, tak usahlah berbisik.

Taehyung nampak teksi dan menahannya dengan lambaian tangannya. Akhirnya teksi itu berhenti dan Taehyung pun masuk.


V: Pergi ke tempat syarikat JJK..


Pemandu teksi pun mengangguk kepala dan bawanya pergi ke tempat destinasi itu.

30 minit kemudian, sudah sampai ke destinasi yang ditujuinya. Taehyung membayar duit tambang pada pemandu teksi itu dengan ucapan terima kasih lalu keluar dari perut teksi.

Teksi pun pergi meninggalkan tempat itu. Taehyung pandang bangunan JJK Ent. itu dengan kagum. Betapa besar dan tingginya bangunan milik kekasihnya.

Taehyung pandang depan dan mula masuk ke dalam bangunan itu. Lagi - lagi Taehyung terkagum. Kali pertama Taehyung menjejakkan kakinya ke tempat syarikat ini yang begitu nampak mewah.

Taehyung berjalan dengan langkah perlahan dan matanya melihat sekelilingnya. Taehyung tidak tahu ke mana arahnya nak berjumpa dengan kekasihnya.


V: Dalam drama yang aku tengok sebelum ni ngan keluarga aku, kalau nak jumpa tuan syarikat ni, kena jumpa pekerja dekat kaunter *mata melilau mencari kaunter n dah jumpa* yes! Tu pun dia.


Taehyung pergi ke arah kaunter pertanyaan.

(depan mata kau ja kut dari tadi lahaaii~ bukan main melilau matanya 😅)

Taehyung terkebil - kebil mata lalu mendehem sebab kekok.

Dua pekerja yeoja itu yang menjaga kaunter mula pandang Taehyung dan imbas diri Taehyung.

Dua pekerja yeoja itu yang menjaga kaunter mula pandang Taehyung dan imbas diri Taehyung

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Taehyung hanya buat muka biasa sahaja.


Dahyun: Nae, encik?

V: Eerr.. Macam mana nak tanya eh.. *garu lehernya*

Dahyun: Nae? *muka berkerut sebab pelik*

JooE: Encik nak apa huh?

V: Ekhem! Saya nak jumpa ngan tuan Jeon Jungkook.

JooE: Oh~ encik dan tuan kami ada buat perjanjian ke? Boleh saya tengok kad tuan kami?

V: Kad? *berkerut keningnya* kad tu.. Untuk apa?

Hai, Sayang [TaeKook][Malay]Where stories live. Discover now